5
سلام کردستان به فینال لیگ برتر بسکتبال زنان

تیروژ آبادان را فتح کرد و فینالیست شد

  • کد خبر : 89664
  • 09 اسفند 1401 - 15:10
تیروژ آبادان را فتح کرد و فینالیست شد
تیروژ کردستان با تکرار پیروزی برابر پالایش نفت آبادان به دیدار پایانی لیگ برتر بسکتبال زنان راه یافت. تیم سروه ضرغامیان در یک بازی دشوار در آبادان پیروز شد.

به گزارش افرا ورزش، دیدار دوم نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان بین تیم های پالایش نفت آبادان و تیروژ کردستان با پیروزی تیروژ همراه شد.

دو تیم ظهر امروز سه شنبه 9 اسفند در حالی در سالن 17 شهریور آبادان به مصاف هم رفتند که تیم سروه ضرغامیان در دیدار اول در سنندج، میهمان خود را 66 بر 39 شکست داده بود.

نفت با هدایت مدینه آلبوعلی به دنبال جبران شکست بازی اول در زمین خود بود اما تیروژ با اتکا به مهره های اثر بخش خود ، پیروزی را تکرار کرد و این بار در یک بازی دشوار 66 بر 59 به برتری رسید.

لیگ برتر بسکتبال زنان

تیروژ در کوارتر نخست این بازی شروع فوق العاده ای داشت و 28 بر 11 این کوارتر را به سود خود پایان داد. در کوارتر دوم نتیجه 17 بر 13 به سود تیروژ رقم خورد تا کردستانی ها در پایان نیمه نخست، 45 بر 24 برنده به رختکن بروند.

شروع نیمه دوم اما داستان متفاوتی داشت. پالایش برای جبران اراده از خود نشان داد و فشار زیادی روی تیروژ وارد آورد که منجر به افزایش ضریب اشتباهات میهمان شد.

نتیجه این فرآیند، برتری 24 بر 11 و امیدوار کننده نفت در کوارتر سوم بود که سبب شد دو تیم در حالی قدم به کوارتر پایانی بگذارند که اختلاف مجموع به 8 امتیاز برتری تیروژ رسیده بود.

در کوارتر پایانی، رقابت پایاپای بود و تیروژ با تمام وجود برای حفاظت از پیروزی تلاش کرد. برانگیختگی روانی آبادان تنها توانست این تیم را در کوارتر چهارم 11 بر 10 پیروز کند اما برتری نهایی با تیروژ بود.

بدین ترتیب تیروژ حیات به دیدار نهایی راه یافته است و این برای اولین بار است که تیمی از کردستان به فینال لیگ برتر بسکتبال زنان می رسد.

پالایش نفت آبادان همانند دو فصل اخیر باز هم در نیمه نهایی متوقف شد و از رسیدن به فینال باز ماند. آبادان در میان 4 تیم حاضر در نیمه نهایی، تنها تیمی بود که بازیکن خارجی جذب نکرد و این البته با توجه به وضعیت باشگاه های نفتی کشور عجیب نبود.

دبل دبل اوچندو برای تیروژ

ایجه ئوما اوچندو بازیکن نیجریه ای تیروژ در این بازی با کسب 20 امتیاز، 16 ریباند و 4 توپ ربایی دبل دبل کرد و روز فوق العاده ای داشت.

تیلر دیر بازیکن آمریکایی دیگر چهره ارزشمند تیروژ بود که 20 امتیاز گرفت. زینب غفاری نیز با 7 امتیاز و 14 ریباند و پریسا کرمی و آیدا گل محمدی با کسب 9 و 6 امتیاز روز نسبتا خوبی سپری کردند.

در ترکیب تیم پالایش نفت آبادان، درخشش انیس مرادی کافی نبود. او 16 امتیاز برای تیمش گرفت و 7 پرتاب از 10 اقدام 2 امتیازی اش به سبد نشست.

کاپیتان الناز سیاهی نیز در این بازی 29 دقیقه برای تیمش بازی کرد و 10 امتیاز، 3 توپ ربایی و 3 بلاک شات حاصل کار این بازیکن ارزشمند آبادان بود.

لیگ برتر بسکتبال زنان

همچنین آناهیس خداوردیان 7 امتیاز و 4 توپ ربایی، شیدا شجاعی 8 امتیاز و 8 پاس منجر به گل و سارا حسنینی 6 امتیاز کسب کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.