6
ستاره با اخلاق به جرگه مربیان پیوست

وداع مژگان خدادادی با بسکتبال | با یاد “صورت زخمی”

  • کد خبر : 89966
  • 25 اسفند 1401 - 12:31
وداع مژگان خدادادی با بسکتبال | با یاد “صورت زخمی”
مژگان خدادادی ستاره بااخلاق لیگ برتر و تیم ملی بسکتبال زنان با دوران فعالیت خود به عنوان بازیکن بسکتبال، خداحافظی کرد.

به گزارش افرا ورزش، مژگان خدادادی بازیکن قزوینی فصل اخیر تیم ذوب آهن اصفهان در حاشیه سومین فینال لیگ برتر بسکتبال زنان در تهران از این رشته خداحافظی کرد.

ستاره بااخلاق و محبوب بسکتبال بانوان روز سه شنبه ۲۳ اسفند در جریان دیدار تیم‌های شهرداری گرگان و تیروژ حیات کردستان در فینال سوم لیگ برتر رسماً با دنیای بسکتبال به عنوان بازیکن، وداع کرد.

این بدان معناست که خدادادی از این پس به عنوان مربی کارش را در بسکتبال ادامه خواهد داد چنان که وی از همین حالا نیز در قزوین در این حوزه فعال شده است.

خدادادی سال‌ها در تیم‌های مختلف باشگاهی و همچنین تیم ملی، بازی کرد و در بسکتبال ایران به عنوان یک بازیکن فنی و اخلاق مدار شناخته می‌شود.

او در فصل اخیر با ذوب آهن تا یک چهارم نهایی پیش رفت و پیش‌تر، در لیگ برتر در تیم‌هایی نظیر پالایش نفت آبادان و نامی نو اصفهان بازی کرده بود.

آخرین باری که خدادادی جام قهرمانی لیگ بسکتبال بانوان را بالای سر برد به سال ۹۶ باز می‌گردد چنان که او یکی از بازیکنان کلیدی پالایش نفت آبادان در آخرین قهرمانی‌اش در لیگ بود.

 از صورت زخمی تا واکنش به متشرعی

ستاره قزوینی در سال ۱۴۰۰ در پی کنار گذاشته شدن از ترکیب تیم ملی توسط شایسته متشرعی پور سرمربی وقت تیم ملی، واکنش تندی به این موضوع نشان داد و خبرساز شد.

یکی از تصاویر ماندگار در مورد مژگان خدادادی، صورت آسیب دیده او در جریان فصلی است که او همراه با پالایش نفت آبادان قهرمان شد.

ضربه سنگین پای چشم او در جریان مسابقه و ظاهر شدن خدادادی با همان شرایط در برابر دوربین، سبب شد تصویری به عنوان نماد جنگندگی از او منتشر شود.

مسیر مژگان خدادادی، 18 سال به یاد ماندنی

مژگان خدادادی از 16 سالگی و در سال 1383 در فضای بسکتبال ایران دیده شد جایی که به عنوان یک بازیکن نوجوان مستعد به ترکیب تیم هیئت بسکتبال قزوین در لیگ برتر پیوست.

یک بازی دوستانه برابر پیکان که در آن زمان در بسکتبال بانوان تیمداری می کرد کافی بود که مژگان به ترکیب تیم لیگ برتری راه یابد و بتدریج فرصت بازی در آن سطح را پیدا کند.

او در 19 سالگی به اردوی تیم ملی جوانان فراخوانده شد و یک سال بعد به تیم ملی بزرگسالان پیوست و 14 سال در رویدادهای مختلف و اردوهای ملی حضور داشت.

خدادادی طی سال های 89 تا 92 با تیم های بسکتبال قزوین (با عناوین هیئت قزوین، کشت و صنعت الله آباد، ماکارونی جهان و هفت الماس) دو بار قهرمان و دو بار نایب قهرمان لیگ بسکتبال زنان شد.

یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی با نامی نو اصفهان، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی با پالایش نفت آبادان، یک نایب قهرمانی با کوشا سپهر سبلان، یک عنوان سومی با شهرداری بندرعباس از دیگر عناوین باشگاهی مژگان است.

مژگان خدادادی از زمان به رسمیت شناخته شدن حجاب اسلامی در بسکتبال جهان از سال 2017 به بعد در رویدادهای بین المللی نظیر مسابقات غرب آسیا و کاپ سه نفره آسیا برای ایران به میدان رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.