7
پای صحبت ملی‌پوش هاکی روی یخ

نگار خرم: برای خودمان و نسل آینده هاکی می‌جنگیم

  • کد خبر : 90323
  • 26 فروردین 1402 - 21:53
نگار خرم: برای خودمان و نسل آینده هاکی می‌جنگیم
نگار خرم بازیکن باارزش هاکی روی یخ ایران در آستانه مسابقات آسیایی تایلند، از شرایط تیم و همچنین مسیر خود در این رشته می‌گوید.

به گزارش افرا ورزش تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران مشغول آماده‌سازی برای نخستین حضور خود، در مسابقات قهرمانی آسیا است. این رویداد از نهم اردیبهشت در تایلند برگزار می‌شود.

نگار خرم، بازیکنی که همراه تیم ملی در  کازان کاپ به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت، در این خصوص به افرا ورزش گفت: تیم جوان، باانگیزه و قدرتمندی داریم. ویژگی بارز این تیم، اختلاف ناچیزی است که بین سطح فنی بازیکنان وجود دارد.

او ادامه داد: همین مسئله باعث تلاش مضاعف بازیکنان و دشوار شدن تصمیم‌گیری برای مربیان می‌شود. اردو تیم ملی با ۲۷ بازیکن شروع شد و در نهایت ۲۰ نفر به تایلند اعزام خواهند شد و تفاوت فنی فاحشی بین ملی پوشان وجود ندارد.

Iran female Ice hockey

ملی‌پوش هاکی در خصوص اردوی تیم ملی اظهار کرد: برگزاری کمپ یک هفته‌ای با حضور دیوید میناریک مربی باتجربه اهل اسلواکی، اردوی متمرکز در ایام نوروز و تلاش کادر فنی، روحیه و سطح کیفی تیم را بالا برده است.

تیم ملی در گروه B با هند، کویت و قرقیزستان رقابت می‌کند، نگار خرم در این مورد گفت: هدف ما رسیدن به فینال مسابقات است و امیدواریم با کسب مدالی خوش‌رنگ، گام محکمی برای هموار کردن مسیر این رشته برای آیندگان برداریم. مقصود ما سرمایه‌گذاری بلندمدت در این رشته است.

نگار خرم همچنین فصل موفقی را با آیس باکس در لیگ هاکی گذراند و از مهره‌های تاثیرگذار این تیم بود. وی لیگ ۱۴۰۰ را اینگونه ارزیابی می‌کند: دومین لیگ هاکی پیشرفت چشمگیری نسبت به اولین دوره داشت. ۵ تیم حاضر در لیگ با اهداف مختلفی از جمله قهرمانی و کسب تجربه در این مسابقات حضور پیدا کردند.

بازیکن تیم آیس باکس ادامه داد: ظهور بازیکنان مستعد و جوان نقطه قوت این دوره از مسابقات بود. امیدوارم این روند پیشرفت ادامه‌دار باشد و روزی برسد، که تیم‌های متعددی در چند سطح مختلف لیگ هاکی به رقابت بپردازند و لیگ بزرگ و پرهیجانی داشته باشیم.

مسیر نگار خرم تا رسیدن به تیم ملی هاکی پیچ و خم‌های زیادی داشته است، او در این خصوص توضیح داد: از سن کم ورزش را دنبال می‌کردم و تا قبل از کنکور نیز، به صورت حرفه‌ای در اسکیت سرعت فعالیت داشتم.

او اضافه کرد: مسیر زندگی‌ام از رشته مهندسی پزشکی تا هاکی، به واسطه یکی از دوستانم که در اینلاین هاکی فعال بود، تغییر کرد و تماشای یک مسابقه، باعث شد ‌از علاقه‌ام به این رشته آگاه شوم.

خرم در ادامه گفت: ابتدا در اینلاین هاکی و بعد از افتتاح پیست یخ ایران مال، در هاکی مشغول به فعالیت شدم. ۲۱ ساله بودم که مربیگری را در مجموعه انقلاب شروع کردم و در کنار مربی‌ام خانم سنایی، کمک‌مربی بودم.

ملی‌پوش ۲۷ ساله هاکی همچنین گفت: در تیر ۱۴۰۱ تیمی متشکل از شاگردانم تشکیل دادم و با کمک اسپانسری شرکت تجارت ماندگار، در لیگ شرکت کردیم. هدف ما کسب تجربه و آشنایی بازیکنان با جو و قوانین هاکی بود، که کمک زیادی هم به کسب انگیزه جوانان کرد.

نگار خرم در پایان اظهار داشت: توجه ویژه‌ای به استعدادیابی و کشف جوانان مستعد داریم؛ از تشکیل تیم‌های ملی پایه گرفته، تا حضور مدارس در پیست. علاوه بر این موارد، رسانه می‌تواند نقش عظیمی‌ در گسترش این رشته ایفا کند و این، یک برنامه بزرگ و گروهی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.