3
درباره سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال

النی کاپوجیانی؛ از قهرمانی در یونان تا نیمکت ایران

  • کد خبر : 90861
  • 19 اردیبهشت 1402 - 21:24
النی کاپوجیانی؛ از قهرمانی در یونان تا نیمکت ایران
النی کاپوجیانی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال یونان را در کارنامه دارد، سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران شد.

به گزارش افرا ورزش النی کاپوجیانی با اعلام رسمی فدراسیون، سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان شد تا اولین مربی خارجی باشد که روی نیمکت تیم بسکتبال زنان ایران می‌نشیند.

این مربی یونانی فعالیت خود را از سال ۲۰۰۷ به عنوان دستیار شروع کرد و سابقه ۱۰ سال سرمربی‌گری در بالاترین سطح بسکتبال یونان را نیز در کارنامه خود دارد.

کاپوجیانی ۵۳ ساله، هدایت تیم‌هایی نظیر المپیاکوس و پاناتیناکوس را برعهده داشته است. علاوه بر آن سابقه حضور در عرصه باشگاهی بسکتبال لبنان را نیز دارد. او پیش از قبول هدایت تیم ملی ایران، با تیم پاناتیناکوس در لیگ زنان یونان حاضر بود.

وی در فصل 16-2015 و 17-2016 توانست بدون شکست و با رکورد ۱۰۰٪ پیروزی، المپیاکوس را فاتح لیگ برتر بسکتبال زنان یونان و همچنین لیگ کاپ یونان کند.

پس از شروع تمرینات از روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت و برگزاری اردوی آماده‌سازی، این سرمربی یونانی، ملی‌پوشان بسکتبال ایران را در رقابت‌های کاپ آسیا هدایت خواهد کرد و همچنان در مقام مربی پاناثیناکوس باقی خواهد ماند.

باید دید آیا حضور سرمربی خارجی و تجربه‌های او می‌تواند سطح بسکتبال زنان ایران را ارتقا دهد و حضوری متفاوت در مسابقات آسیایی برای ملی‌پوشان رقم زند یا خیر‌.

این در حالی است که شایسته متشرعی سرمربی پیشین تیم ملی زنان در نیمکت تیم ملی نقش مربی را خواهد داشت و نیکا بیک لیکلی به‌عنوان دستیار مربی معرفی شده است.

نکته جالب این که سرمربی تیم موفق گروه بهمن در فصول اخیر لیگ برتر، سرپرست تیم ملی است و به نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال تلاش کرده در چینش نیمکت تیم ملی، همه را راضی کند.

باید دید در این شرایط، این گروه با افکاری که ممکن است در برخی جهات همسو نباشد چگونه خود را با یکدیگر و با سرمربی یونانی هماهنگ خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.