3
گفتگو با دروازه بان تیم ملی هاکی روی یخ زنان

آرزو ایزدی؛ صخره یخی و امیدهای آینده

  • کد خبر : 91082
  • 24 اردیبهشت 1402 - 23:34
آرزو ایزدی؛ صخره یخی و امیدهای آینده
آرزو ایزدی: در فینال به کم تجربگی‌مان باختیم. مسئولان پس از کسب نتایج قول دادند که از ما حمایت کنند. شروع حمایت، پس از پایان کار!

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران توانست در اولین حضور خودش در مسابقات قهرمانی آسیا بدرخشد و نایب قهرمان شود. آرزو ایزدی یکی از ستارگان تیم درخشان ایران بود.

آرزو ایزدی، سنگربان ملی پوش تیم ایران توانست در این مسابقات نمایش درخشانی را از خود به جای بگذارد و با تمام توان از دروازه‌های تیم ملی دفاع کند.

گرچه ایران در دیدار نهایی مغلوب تایلند شد اما ایزدی بارها ناجی دروازه ایران شد. این درخشش، ۲۴ ساعت پس از آن اتفاق افتاد که او نقش مهمی در صعود ایران از دیدار نیمه نهایی برابر سنگاپور ایفا کرد.

با وجود این که توجهات در خلال مسابقات قهرمانی آسیا – و پیش از آن – بر سایر ستاره‌های تیم ملی، گلزنان و پاسورها معطوف بود آرزو ایزدی در آخرین گام‌ها نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

شما در این مسابقات عملکردی درخشان داشتید؛ کمی درباره این موضوع بگویید.

آرزو ایزدی : مدت‌ها بود که به همراه اعضای برای این مسابقات تمرین می‌کردیم و به همین خاطر نهایت سعی خودم را کردم تا تمام توانایی‌های جسمی و ذهنی خودم را برای این مسابقات به کار بگیرم.

می‌خواستم بهترین عملکرد خودم را از تمرینات به مسابقات منتقل کنم که خوشبختانه موفق شدم.

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران

تجربه رویارویی با تیم های آسیایی به عنوان اولین حضور ایران را چطور دیدید؟ 

تمامی تیم‌ها توانسته بودند تجربه زیادی را در ۳۰ سال اخیر به دست بیاورند و جزو تیم‌های قوی محسوب می‌شدند. اما کشور ما تنها سه سال است که به همت مجموعه ایرانمال و آقای انصاری توانسته‌است صاحب پیست یخی استاندارد شود و به دنبال آن تیم ملی هاکی روی یخ ایران را تشکیل دهد.

بنابراین ما با تجربه بسیار کمتری نسبت به سایر تیم‌ها وارد این مسابقات شدیم اما توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و تنها یک بازی را آن هم به تیم میزبان واگذار کردیم.

تیم هاکی روی یخ ایران در امارات فاطمه اسماعیلی

علت باخت ما هم در فینال، تجربه کم ما بود و تیم ما از نظر فنی چیزی از تیم تایلند کم نداشت. ما هرگز تجربه مقابله با تیمی در سطح آنها را نداشتیم.

قبل از مسابقات، مردم و حتی مسئولین، آشنایی کمی باهاکی روی یخ داشتند؛ این مسابقات چقدر در آینده هاکی تاثیر دارد؟

ایزدی : این مسابقات و مدالی که به دست آوردیم و در کنارش پخش زنده مسابقات‌مان، باعث شدند تا رشته هاکی روی یخ بیشتر دیده شود و مردم و مسئولین بیشتر با این رشته آشنا شوند.

این موضوع می‌تواند باعث شود تا حمایت مردم، مسئولین و حتی اسپانسرها از رشته ما بیشتر شود و به دنبال آن ما بتوانیم در تمامی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

هاکی روی یخ رشته‌ای برای آینده است و این اتفاق خوشحال‌کننده‌ای است که هاکی روی یخ، بازیکنان، مربیان و آیس رینک های بیشتری در سراسر ایران داشته باشد.

و درباره تاثیر نتیجه به دست آمده بر دیدگاه مسئولین نسبت به هاکی روی یخ؟

آرزو ایزدی : پس از کسب مدال نقره و نتیجه به‌دست‌آمده، مسئولین به تیم ما توجه ویژه‌ای کردند و قول جایزه و حتی تجهیزات را به ما دادند.

همان‌طور که می‌دانید تهیه تجهیزات در رشته ما بسیار هزینه بالایی دارد و تامین آن برای ما واقعا سخت است؛ همین که مسئولین قول کمک به ما در این زمینه را دادند، واقعا سپاسگزاریم.

در مورد هزینه‌های اعزام و حواشی آن، کمی توضیح دهید.

آرزو ایزدی : در ابتدا برای اعزام تیم مجبور شدیم خودمان هزینه سفر را بدهیم. اما بلافاصله پس از پایان مسابقات، قرار شد تا هزینه را وزارت ورزش به ما برگرداند و در ادامه راه نیز ما را حمایت کنند.

البته در حال حاضر تنها ۵۰ درصد پول سفر را به انجمن هاکی روی یخ دادند.  من این قول را می‌دهم که اگر حمایت‌ها از تیم ما ادامه داشته باشد، ما سال بعد با طلای آسیایی به ایران بر می‌گردیم.

سخن پایانی؟

آرزو ایزدی: در ابتدا باید از کاوه صدقی سرمربی تیم ملی، فرزاد هوشیدری مربی تیم ملی و اعظم سنایی تشکر ویژه‌ای کنم؛ اگر این عزیزان نبودند هیچ‌کدام از این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.

در ادامه از  وزیر ورزش و معاون قهرمانی وزارت ورزش بابت قولی که دادند و پرداخت هزینه سفر تشکر می‌کنم.

آرزو ایزدی

اما مهم‌ترین تشکرم از مجموعه ایران مال و علی انصاری است که اگر این پیست یخ را درست نمی‌کردند، هیچ‌وقت رویا و آرزوی ما به واقعیت تبدیل نمی‌شد. از صمیم قلب از ایشان سپاسگزارم.

لازم است بگویم مهم‌ترین مشکلی که ما در حال حاضر داریم نبود تجهیزات است. اگر در این زمینه از سمت مسئولین یا اسپانسرها به ما کمک شود، ما می‌توانیم در سطح جهان بدرخشیم.

همچنین ما در ایران لیگی داریم که به‌شدت جذاب است. اگر اسپانسرها ما را در این لیگ ما را حمایت کنند، واقعا مسیر را برایمان هموارتر می‌کنند.

از صمیم قلب از شما و تیم فوق‌العاده شما تشکر می‌کنم و قول می‌دهم اگر مسئولین در تهیه تجهیزات کمک کنند، سال آینده بدون مدال طلا برنمی‌گردیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.