7
صحبت های ملی پوش اصفهانی هاکی روی یخ

دلیل موفقیت هاکی روی یخ ایران از نگاه یگانه بهرامی

  • کد خبر : 91154
  • 28 اردیبهشت 1402 - 19:00
دلیل موفقیت هاکی روی یخ ایران از نگاه یگانه بهرامی
یگانه بهرامی فوروارد تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ به مدال تیمی نقره دست‌یافت.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی هاکی روی یخ زنان، پس از شکست تیم‌های هند، کویت و قرقیزستان در مرحله مقدماتی، تیم هاکی امارات را با پیروزی پشت سر گذاشت.

این تیم سنگاپور را در نیمه‌نهایی شکست داد تا برای نخستین بار به فینال این مسابقات صعود کند. تیم آیس هاکی ایران سپس در فینال با نتیجه سه بر یک، مقابل تایلند تن به شکست داد و به مقام دوم آسیا اکتفا کرد.

یگانه بهرامی ملی پوش اصفهانی هاکی روی یخ که تنها 19 سال سن دارد، درخصوص آغاز راه خود به افرا ورزش می گوید: ۶ سال در رشته اینلاین هاکی فعالیت کردم و اکنون ۲ سال است که در خانواده هاکی روی یخ حضور دارم.

بهرامی موفق شد در اولین اعزام رسمی هاکی روی یخ زنان به آسیا، همراه با تیم ملی، مقام نایب قهرمانی آسیا و اقیانوسیه را کسب کند.

وی در خصوص مسابقات کشوری عنوان کرد: در هاکی روی یخ، قهرمان دومین دوره لیگ  شدم که در این مسابقات برای تیم ام دات آر شهرری بازی میکردم، همچنین در رشته اینلاین هاکی مقام سوم لیگ برتر  1396 با تیم شریفی اصفهان را دارم.

ملی پوش هاکی روی یخ بانوان، در سال 97 با تیم اصفهان، به مقام سوم لیگ جوانان کشور دست پیدا کرد و این شروع زندگی ورزشی جدی او بوده است.

یگانه بهرامی با اشاره به اینکه مسابقات آسیایی سطح نسبتا خوبی داشت، گفت: تیم هایی که در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند، از لحاظ تجربه در این ورزش و امکانات پیشرفته بودند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه با نتایج پر گل از گروه خود صعود کردیم و با پیروزی در بازی های بعدی، به فینال رسیدیم نمی توان گفت سطح تیم های حریف آماتور بود، بلکه تکنیک و مهارت بازیکنان ایران بالا است.

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران، با ۴ ماه اردو متمرکز در پیست یخ ایران مال و تمرین 10 روزه در کمپ تخصصی Power Skating آماده مسابقات آسیایی شد.

ملی پوش اصفهانی در این خصوص اظهار داشت: دلیل اصلی موفقیت در این مسابقات، تلاش و تمرین مداوم تمام بازیکنان تیم بود.

بهرامی در ادامه با اشاره به حمایت های خانواده در مسیر ملی پوش شدن گفت:دلیل اصلی موفقیتم تلاش و تمرینات مداوم و حمایت های مرضیه شریفی، مربی پایه ام بوده است.

وی ادامه داد: این رشته ورزشی به دلیل اینکه نسبت به سایر ورزش ها در بین مردم ناشناخته شده است و هیچ حمایتی از آن صورت نمی گیرد نیاز به انگیزه زیاد و تمرین و تلاش های مداوم دارد.

ملی پوش اصفهانی در خصوص آینده هاکی ایران، عنوان کرد: تیم ملی هاکی روی یخ ایران به زودی اردو های متمرکز خود را در پیست یخ ایران مال شروع خواهد کرد تا بتوانیم در دوره بعدی مسابقات مدال طلا را کسب کنیم و اگر شرایط مناسب بود نیز به مسابقات جهانی اعزام می شویم.

یگانه بهرامی در پایان گفت:امیدوارم بتوانم روزی لژیونر شوم و در تیم های برتر جهان بازی کنم.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91154
  • نویسنده : امیرعلی شفیعه | ویرایش: مبینا میرزایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.