9
جام جهانی سنگ نوردی بریکسن ایتالیا

الناز رکابی به میادین بازگشت | چهل و یکمی معنادار

  • کد خبر : 91717
  • 20 خرداد 1402 - 7:43
الناز رکابی به میادین بازگشت | چهل و یکمی معنادار
الناز رکابی ۸ ماه پس از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اتفاقات متعاقب آن، بار دیگر در یک رویداد بین‌المللی حاضر شد و البته الناز سابق نبود.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات جام جهانی سنگ نوردی در بریکسن ایتالیا برگزار شد و الناز رکابی چهره پرفروغ سنگ نوردی ایران بار دیگر در این رویداد بزرگ شرکت کرد.

هشت ماه پس از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی و کسب عنوان چهارم، این برای نخستین‌بار بود که رکابی بار دیگر در یک رویداد بین‌المللی معتبر شرکت می‌کرد.

موضوع حجاب الناز رکابی در مسابقات آسیایی کره و حوادث ایران در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ دست‌به‌دست هم داد تا شرایط برای رکابی ویژه و متفاوت با گذشته پیش برود با این حال، بازگشت او به دیواره خبری خوش است.

الناز اما برای سفر به ایتالیا و حضور در مسابقات جهانی بریکسن کار ساده‌ای نداشت. او باید موانع خروجش از ایران را رفع می‌کرد و شنیده‌ها حاکی از این است که او در آخرین روزهای منتهی به برگزاری مسابقات، توانسته شرایط سفر به ایتالیا و مجوزهای لازم را فراهم کند.

با توجه به حساسیت‌های حاکمیتی و نظارتی روی الناز رکابی، سفر او به ایتالیا برای دولت ایران یک ریسک به شمار می‌رفته است.

برخی از منابع آگاه می‌گویند الناز رکابی برای دریافت مجوز خروج از کشور و سفر به ایتالیا، وثیقه گرو گذاشته تا مبادا اتفاقات کره جنوبی تکرار شود یا او تصمیم به بازنگشتن به ایران بگیرد. افرا ورزش به تنهایی قادر به تایید صحت این مورد نیست.

با این وجود، به نظر می‌رسد حضور الناز رکابی در بریکسن ایتالیا، احتمالا راه او را برای حضورش در رویدادهای بعدی آسان‌تر می‌کند. دولتی‌ها از او انتظار اعتمادسازی دارند و الناز رکابی نیز بر اساس مصالح و شرایطش تصمیم می‌گیرد.

نتیجه رکابی در ایتالیا، رتبه ۴۱ مقدماتی

الناز با وجود مشکلاتی که برای سفر به ایتالیا پشت سر گذاشته بود در نهایت خود را به بریکسن رساند؛ اما قابل‌پیش‌بینی است که شرایط او با سنگ نوردی که تمام تمرکزش را از مدت‌ها قبل روی مسابقه و موفقیت قرار داده متفاوت بوده است.

رکابی در پایان مرحله مقدماتی ماده بولدرینگ در گروهش در رده ۲۱ از ۳۹ نفر و در مجموع در رده ۴۱ ایستاد و در نتیجه، نتوانست به فینال این ماده راه یابد. در این رقابت ۷۹ نفر شرکت کردند و رکابی در کمرکش جدول مقدماتی ایستاد.

رکابی همچنان بهترین سنگ نورد ایران است و سرمایه‌ای برای ورزش کشور به‌حساب می‌آید. بر همین اساس، حمایت از او باید دلگرم‌کننده و در شأن قهرمانی باتجربه و دارای شانس موفقیت در مسابقات جهانی و آسیایی باشد. او آشکارا به حمایتی بیش از آنچه هست، نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.