3
بورسیه فدراسیون جهانی برای شانزده ساله ایرانی

سارینا خسروی، فرصت بزرگ برای آینده ساز هاکی روی یخ

  • کد خبر : 92249
  • 29 تیر 1402 - 13:09
سارینا خسروی، فرصت بزرگ برای آینده ساز هاکی روی یخ
سارینا خسروی ورزشکار اصفهانی، جهت حضور در کمپ فدراسیون جهانی هاکی روی یخ توسط شورای المپیک آسیا بورسیه شده است.

به گزارش افرا ورزش، پس از نایب‌قهرمانی تیم ملی هاکی روی یخ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، حالا هاکی روی یخ یک رشته مهم در ورزش ایران به‌حساب می‌آید.

برنامه توسعه هاکی روی یخ در ایران اکنون با قوت بیشتری ادامه دارد. از سوی دیگر شورای المپیک آسیا، سارینا خسروی، هاکی باز زیر 16 سال ایرانی را جهت حضور در کمپ فدراسیون جهانی بورسیه کرده است.

این یک فرصت ویژه برای دختر آینده‌دار هاکی است. سارینا اهل اصفهان و یکی از نفراتی است که پیش‌بینی می‌شود نسل آینده تیم ملی هاکی روی یخ زنان را بسازند.

سارینا خسروی در خصوص ورودش به هاکی می‌گوید: در سال ۹۵ وارد این ورزش شدم و رشته‌های مختلفی مانند اسکیت نمایشی و سرعت را تجربه کردم و  پس از مدتی با توجه به علاقه‌ای به هاکی داشتم، شروع به فعالیت جدی در این رشته کردم.

خسروی دارای مدال طلای استانی نوجوانان اینلاین هاکی دو دوره متوالی در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و مدال برنز کشوری اینلاین هاکی نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است.

سارینا به عنوان یک اصفهانی به کمپ فدراسیون جهانی می‌رود. جایی که در آن، پیست یخ وجود ندارد. با این‌ حال، همانند سایر اعضای تیم ملی او نیز محصول فعالیت در اینلاین هاکی و سالن به‌جای یخ است.

او تأکید می‌کند هاکی‌بازان تنها در پیست یخ ایران مال، قادر به فعالیت هستند و در خارج از تهران، شانس زیادی برای یک استعداد در این رشته وجود ندارد.

سارینا خسروی در ادامه به افرا ورزش می‌گوید: ابتدای هر هفته با اتوبوس به تهران می‌رفتم تا بتوانم در تمرینات شرکت کنم و برای حضور در یک ساعت تمرین، ۱۲ ساعت در راه بودم، پس از یک سال باتوجه‌به  افزایش روزهای تمرین در هتل می‌ماندم و حالا در تهران زندگی می‌کنم.

خسروی در خصوص هاکی روی یخ زنان ایران عنوان می‌کند: با حضور در کاپ آزاد دوبی و بازی‌های زمستانی کشورهای اسلامی در کازان، هاکی روی یخ در ایران شناخته شد و سپس کسب نایب‌قهرمانی آسیا باعث شد این ورزش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

او ادامه داد: هاکی روی یخ ایران در حال حاضر شرایط مناسبی دارد و حمایت‌های خوبی از این ورزش صورت می‌گیرد، تا جایی که می‌توان امیدوار بود استعدادهای هاکی آینده خوبی برای این رشته رقم بزنند.

خسروی با این وجود سن کمی که دارد، توسط شورای المپیک آسیا برای حضور در کمپ فدراسیون جهانی هاکی روی یخ بورسیه شده است و این بر اهمیت آنچه در ایران در حال انجام است، می افزاید.

وی دراین‌خصوص می‌گوید: از ۹ مرداد در تاشکند ازبکستان، کمپ فدراسیون جهانی هاکی روی یخ شروع به پذیرش می‌کند و بازیکنان ۱۰ روز زیر نظر بهترین مربیان جهان تمرین می‌کنند تا بتوانند سهمیه المپیک زمستانی کسب کنند. هدف این دوره توسعه و پیشرفت ورزش هاکی روی یخ است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.