5
مسابقات بسکتبال کاپ آسیا

ایران ۷۰ مغولستان ۳۳ | پیروزی دوم برای بسکتبال زنان

  • کد خبر : 92854
  • 23 مرداد 1402 - 11:10
ایران ۷۰ مغولستان ۳۳ | پیروزی دوم برای بسکتبال زنان
تیم ملی بسکتبال زنان ایران در دومین دیدار خود در سطح B بسکتبال کاپ آسیا برابر مغولستان پیروز شد و صعودش از دور گروهی را قطعی کرد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات بسکتبال زنان سطح B کاپ آسیا در بانکوک تایلند، امروز با برتری تیم ملی ایران برابر مغولستان در گروه نخست مسابقات دنبال شد.

در این رقابت‌ها که به عنوان سطح دوم بسکتبال زنان آسیا و با حضور ۸ تیم در دو گروه چهار تیمی برگزار می‌شود شاگردان النی کاپوجیانی توانستند ۷۰ بر ۳۳ مغولستان را مغلوب کنند.

این پیروزی، دومین برد ملی پوشان ایران پس از غلبه بر مالزی در مسابقه روز یکشنبه است و صعود ایران از گروهش را قطعی می‌کند.

در این بازی ایران از همان ابتدای راه، مقتدرانه عمل کرد و با برتری ۱۶ بر ۸ در کوارتر نخست و ۱۲ بر ۶ در کوارتر دوم، نیمه نخست را با حاشیه امنیت نسبی و با برد ۲۸ بر ۱۴ پشت سر گذاشت.

در نیمه دوم، روند برتری تیم ایران حفظ شد. پیروزی ۲۶ بر ۱۰ در کوارتر سوم به معنای تعیین تکلیف نهایی مسابقه بود و اختلاف دو تیم در کوارتر چهارم با غلبه ۱۶ بر ۹ ایران بر مغول‌ها، باز هم بیشتر شد.

بدین ترتیب ایران با ۴ امتیاز و همراه با اندونزی با همین تعداد امتیاز، صعود خود را به مرحله نیمه‌نهایی قطعی کرده است و مسابقه روز سه شنبه ۲۴ مرداد برابر اندونزی، تعیین‌کننده تیم سرگروه خواهد بود.

همچنین، این برای نخستین بار است که ایران از زمان بازگشت به صحنه بسکتبال زنان آسیا به نیمه‌نهایی کاپ آسیا در سطح B می‌رسد.

تینا عیساییان در این مسابقه با ۱۱ امتیاز، ۹ ریباند و ۳ اقدام موفق از ۵ اقدام سه امتیازی، روزی موفق را در ترکیب تیم ملی ایران سپری کرد.

دلارام وکیلی با تکیه بر تبحر خود در پرتاب‌های سه امتیازی، ۴ پرتاب از ۷ اقدام خود را به سبد رساند و با ۱۳ امتیاز، پوئن آورترین بازیکن ایران برابر مغولستان بود.

نگین رسولی ستاره جوان تیم کاپوجیانی به همراه فائزه شهریاری هر کدام ۱۱ امتیاز برای تیم ملی به ثبت رساندند.

در میان بازیکنان ایران، فائزه شهریاری با ۲۷ دقیقه و فرناز خدامرادی با ۸ دقیقه، بیشترین و کمترین زمان حضور در زمین مسابقه را داشتند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.