7
با شکست برابر اندونزی

تیم بسکتبال زنان ایران به نایب قهرمانی بسنده کرد

  • کد خبر : 92946
  • 28 مرداد 1402 - 15:45
تیم بسکتبال زنان ایران به نایب قهرمانی بسنده کرد
تیم ملی بسکتبال زنان ایران با شکست برابر اندونزی در دیدار نهایی مسابقات سطح B کاپ آسیا مقام نایب‌قهرمانی این تورنمنت را کسب کرد.

به گزارش افرا ورزش، دیدار پایانی مسابقات بسکتبال زنان سطح B کاپ آسیا عصر امروز شنبه به وقت محلی در بانکوک تایلند برگزار شد و با برتری میلی متری اندونزی برابر ایران همراه بود.

با وجود این که ایران در دقایق پرشماری از مسابقه برتری را در اختیار داشت در نهایت نتوانست برد را در چنگ خود نگه دارد و ۵۵ بر ۵۴ تن به شکست داد.

در این مسابقه دختران ایرانی در کوارتر نخست ۱۶ بر ۱۲ پیش افتادند؛ اما اندونزی در کوارتر دوم بهتر عمل کرد و ۱۲ بر ۹ به برتری رسید تا در مجموع، نیمه نخست با پیروزی ۲۵ بر ۲۴ ایران پایان یابد.

در کوارتر سوم، اندونزی تیم برتر میدان بود و ۱۹ بر ۱۴ به برتری رسید. با وجود تلاش فراوان ایران برای بازگشت به بازی و حتی پیروزی ۱۵ بر ۱۲ در آخرین کوارتر، یک پوئن کم آورد و بازنده نهایی بازی شد.

با این نتیجه، اندونزی قهرمانی سطح B کاپ آسیا را کسب و به سطح A آسیا صعود کرد. ایران با وجود نایب‌قهرمانی در سطح B باقی ماند.

تیم تحت رهبری النی کاپوجیانی امروز در حالی مغلوب اندونزی شد که در دور گروهی نیز برابر این تیم تن به شکست داده بود و نتوانست انتقامی از حریف بگیرد.

با این وجود، رسیدن ایران به فینال سطح B آسیا اتفاق مهم قلمداد می‌شود؛ زیرا برای اولین‌بار است که ایران توانسته به جمع ۴ تیم پایانی سطح بی راه یابد.

فرناز خدامرادی بازیکن جوان ایران در فینال نمایش درخشانی داشت. او در ۲۰ دقیقه حضور در میدان، ۱۰ امتیاز کسب کرد و ۳ پرتاب از ۴ اقدام ۲ امتیازی و یک پرتاب از ۲ اقدام سه امتیازی‌اش را منجر به گل کرد.

نگین رسولی پور و فائزه شهریاری اما امتیازآورترین بازیکنان زمین بودند که هر کدام ۱۴ امتیاز کسب کردند.

ناهیده اسدی، تینا عیساییان، کیمیا یزدیان طهرانی، مهلا عابدی، معصومه اسماعیل زاده، آیدا گل محمدی، شیدا شجاعی، دلارام وکیلی به همراه زینب غفاری سایر بازیکنان ایران در این مسابقات بودند.

دختران بسکتبالیست در دور گروهی برابر مالزی و مغولستان پیروز شدند اما برابر اندونزی شکست خوردند و سپس با برتری بر قزاقستان و اردن، تا فینال و مصاف دوباره با اندونزی، پیش آمدند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.