6
رسمی و نهایی

شهرداری گرگان قید تیمداری در بسکتبال زنان را زد

  • کد خبر : 94436
  • 17 مهر 1402 - 12:02
شهرداری گرگان قید تیمداری در بسکتبال زنان را زد
باشگاه شهرداری گرگان قصد تیمداری در لیگ برتر بسکتبال زنان در فصل ۱۴۰۲ را ندارد. با وجود فرصت به گرگان برای تصمیم نهایی، اتفاق تازه‌ای رخ نداد.

به گزارش افرا ورزش، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان احتمالاً تنها شاهد حضور ۷ تیم خواهد بود و البته خبری از شهرداری گرگان، نایب‌قهرمان فصل گذشته نیست.

گرگان به عنوان شهری که بسکتبال بخشی از زندگی مردم آن است هم در لیگ مردان و هم در لیگ زنان، حضوری شایسته داشته اما امسال خبری از تیم زنان این باشگاه در لیگ برتر نخواهد بود و این برای گرگان ناامیدکننده است.

برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، تیم مردان همیشه در اولویت بوده و مسئولان این سازمان از بیان این حقیقت ابایی نداشته‌اند.

اکنون شهرداری گرگان تصمیم گرفته برای کنترل هزینه‌هایش و تمرکز روی تیم مردان، از تیم زنان که فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ شد صرف‌نظر کند.

البته که این رویکرد، حاصل سیاست شورای اسلامی شهر گرگان است زیرا منابع مالی شهرداری‌ها با نظر شورای شهر، تخصیص می‌یابد و در نهایت همه راه‌ها در مورد حضور شهرداری‌ها در ورزش، به شورای شهر می‌رسد.

این اتفاق، ضربه بر پیکره بسکتبال زنان در گرگان است. اکنون باید دید گرگان با تیمی در لیگ‌های پایین‌تر و با تکیه بر نیروهای بومی خود پدیدار می‌شود یا حداقل برای یک فصل محو خواهد شد؟

نکته این که با انصراف شهرداری گرگان، لیگ زنان هفت تیمی شده است و بعید است خبری از تیم جایگزین باشد. کاهش تیم‌ها، فرصت حضور در لیگ برتر را از قشری از بازیکنان خوش آتیه و باانگیزه می‌گیرد و این، اتفاق خوشی نیست.

افزایش سنگین هزینه‌های تیمداری در ورزش قهرمانی در سطح لیگ‌ها از هزینه‌های جاری و ایاب و ذهاب و لجستیک گرفته تا پرداخت دستمزدها، سبب شده گرایش به پایان تیمداری نزد حامیان مالی افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.