6
ناهید به یک قدمی سهمیه المپیک رسید

تکرار نقره گرندپری برای کیانی، این بار در چین

  • کد خبر : 94455
  • 18 مهر 1402 - 19:22
تکرار نقره گرندپری برای کیانی، این بار در چین
ناهید کیانی مدت کوتاهی پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی، توانست در گرندپری چین نشان نقره را کسب کند. کاری که پیش‌تر هم انجام داده بود.

به گزارش افرا ورزش، نشان نقره امروز ناهید کیانی در تکواندو گرندپری چین، به منزله زدودن خاطره تلخ از دست دادن مدال بازی‌های آسیایی هانگژو برای این دختر تکواندوکار است.

دو هفته پس از این که ناهید کیانی در بازی‌های آسیایی هانگژو در همان دور اول، حذفی ناباورانه را تجربه کرد امروز توانست در گرندپری در شهر تائویان چین تا فینال پیش برود.

در این باره بخوانید

شوک به کاروان  بازی‌های آسیایی | ناهید کیانی چگونه حذف شد؟

این نشان نقره پس از آن رخ می‌دهد که ناهید کیانی در گرندپری رم نیز به همین مدال دست یافته بود گرچه در فاصله بین دو گرندپری ایتالیا و چین، در فرانسه در دور اول برابر یک تونسی شکست خورد و حذف شد.

با این وجود دو نشان نقره از گرندپری و یک طلا از مسابقات قهرمانی جهان، کافی است که ناهید کیانی را همچنان در اوج و چشم امید تکواندو ایران در المپیک تابستانی آینده در پاریس بدانیم.

درباره نقره ناهید کیانی در گرندپری تائویان

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی پس از یک دور استراحت، «فیث دایلون» از آمریکا را ۲ بر یک از پیش رو برداشت. او در راند اول ۶ بر ۲ برنده شد، راند دوم را ۸ بر ۲ باخت و در راند سوم ۹ بر ۳ پیروز شد و کار را تمام کرد.

او سپس در پیکار با «چیا لینگ لو» دارنده مدال برنز المپیک، دو مدال نقره جهان و نقره بازیهای آسیایی از چین تایپه به روی شیاپ چانگ رفت و در شرایطی که راند اول را واگذار کرده بود،  ۲ بر یک پیروز شد.

ناهید در نیمه‌نهایی در پیکار با «تاتیانا مینینا» عنوان دار جهان و المپیک از روسیه در یک دیدار تماشایی ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. او در این مسابقه هم راند اول را ۱۰ بر ۳ باخت اما نشان داد در بازگشت به مسیر پیروزی، تبحر پیدا کرده است.

قهرمان جهان در سال ۲۰۲۳ در فینال برابر «اسکایلر پارک» از کانادا و عنوان دار جهان، 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و نشان نقره را بر گردن آویخت.

کیانی که در دو مسابقه پیشین خود کامبک زده بود، این بار کامبک خورد و برد در راند اول را با دو شکست نزدیک در راندهای بعدی، بی‌اثر دید و نتوانست به اولین مدال طلای خود در گرندپری دست پیدا کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.