3
آمارهای لیگ هاکی روی یخ زنان

شاهسوند و پورهاشمی، در صدر | ستاره‌های ملی کجا بودند؟

  • کد خبر : 95960
  • 01 اسفند 1402 - 11:42
شاهسوند و پورهاشمی، در صدر | ستاره‌های ملی کجا بودند؟
پرونده لیگ هاکی روی یخ با قهرمانی‌ام دات آر بسته شد اما عناوین انفرادی به مژگان شاهسوند و حدیثه پورهاشمی رسید: ملی پوشان شایسته ایران.

به گزارش افرا ورزش، در پایان لیگ هاکی روی یخ دختران، این بار نام‌های تازه‌ای نسبت به فصل گذشته، عناوین انفرادی را به دست آوردند.

مژگان شاهسوند در شرایطی که تیمش، “اسکیت انقلاب” جایی در میان تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان نداشت اما به لطف رهبری تیمش با گل‌ها و پاس گل‌های پرتعداد، ارزشمندترین بازیکن فصل شد.

او در این فصل ۲۳ گل برای تیم “اسکیت انقلاب” به ثمر رساند و این، بیشترین گلِ زده‌شده توسط یک بازیکن در لیگ نبود، اما آن چه او را به صدر ارزشمندترین بازیکنان رساند، گل‌سازی های این بازیکن کهنه‌کار بود.

مژگان شاهسوند در این فصل ۳۱ پاس گل به ثبت رساند. به عبارت دیگر، او بهترین پاسور لیگ هاکی روی یخ بود و همین عدد، او را به امتیاز ۵۴ رساند و بالاتر از سایرین قرار داد.

حدیثه پورهاشمی؛ خانم گل لیگ

 در آمار گلزنان، نام بازیکن ملی‌پوش تیم قهرمان یعنی ام دات آر می‌درخشد. حدیثه پورهاشمی امسال ۲۷ گل برای تیمش زد و سهم عمده‌ای در قهرمانی مقتدرانه تیمش ایفا کرد.

پورهاشمی با ۱۶ پاس گل به کار خود پایان داد و همین تفاوت در پاس گل در مقایسه با مژگان شاهسوند مانع از این شد که او علاوه بر کسب عنوان برترین گلزن، عنوان ارزشمندترین بازیکن را هم به دست بیاورد.

بر اساس آمار انجمن هاکی روی یخ، دیانا فرزام نیا دیگر بازیکن تیم ام دات آر ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل و مجموع ۳۸ امتیاز را ثبت کرد. این آمار او را در جایگاه سوم گلزنان و بازیکنان ارزشمند لیگ قرار داد.

چرا نامی از ستاره‌ها در بین برترین‌های لیگ نیست؟

در بین مهره‌های شاخص لیگ، نامی از فاطمه اسماعیلی، الهام مدیردهقان و نگار خرم به عنوان ارزنده‌ترین بازیکنان تیم ملی به چشم نمی‌خورد و این یک علامت سؤال است.

موضوع این است که هر سه بازیکن، امسال در نقش مربی، تیم‌هایی تازه‌وارد و نوپا را مدیریت و رهبری کردند. به عبارت دیگر، این یک اقدام زیرساختی برای تجربه‌اندوزی آنها از یکسو و ورود نسل جدید بازیکنان به زمین یخی بود.

Iran female Ice hockey

در نتیجه، تمرکز آن‌ها از بازی کردن برداشته شد. فاطمه اسماعیلی، الهام مدیردهقان و نگار خرم امسال در مسابقات معدودی به زمین رفتند و در بازی‌هایی که فرصت خوبی برای بالا بردن آمارهای شخصی بود، حضور نداشتند.

گرچه این سه بازیکن اکنون در میان برترین‌های آماری لیگ حضور ندارند اما به دلیل نقش‌آفرینی در ساختن تیم‌های جدید در لیگی که محتاج توسعه نیروی انسانی است، شایسته توجه هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.