15

ناهمخوانی برنامه‌های فدراسیون تیراندازی با اقتصاد مقاومتی؛ دور ریز پول در مسابقات بی‌نتیجه!

  • کد خبر : 9815
  • 10 شهریور 1397 - 10:09
ناهمخوانی برنامه‌های فدراسیون تیراندازی با اقتصاد مقاومتی؛ دور ریز پول در مسابقات بی‌نتیجه!

در شرایطی که مشکلات اقتصادی ، صرفه جویی در منابع مالی را اجتناب ناپذیر کرده برگزاری مسابقات بدون هدف توسط فدراسیون تیراندازی اقدامی بر خلاف منویات مقام معظم رهبری و اصل اقتصادی مقاومتی تلقی می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس”؛ ایران امروز در برهه از زمان قرار گرفته است که هر شخص در هر لباس و جایگاهی ،  به نحوی سرباز وطن است، باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و بر اساس منویات مقام معظم رهبری ، صرفه جویی و هدف مند کردن هزینه ها در تمام بخش ها از جمله ورزش امری اجتناب ناپذیر است.

با تشدید فشارهای اقتصادی بر کشور ، در حوزه ورزش نیز تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده و هر ورزشکار و فدراسیون و در راس آن وزارت ورزش و جوانان سعی کردند در راستای تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی گام بردارند و دیگر اقشار جامعه همسو شوند.

در این میان و در شرایطی که حتی یک دلار برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است فدراسیون تیراندازی در ماه های اخیر با عملکرد خود نشان داده که چندان همسو با این سیاست ها حرکت نمی کند. عملکرد فدراسیون محترم تیراندازی ، خواسته یا ناخواسته علاوه بر ضرر و زیان هایی که به صورت مستقیم بر معیشت ورزشکاران دارد ، بر مصرف بیت المال نیز لطمه وارد می کند که می‌توان به چند مورد آن اشاره مستقیم داشت.

یکی از مهم‌ترین مشکلات هیات‌ها و ورزشکاران این رشته تهیه مهمات و فشنگ است که موجب انتقاد جامعه تیراندازی به فدراسیون شده است اما از آنجایی که این فدراسیون به‌خاطر ارزان بودن فشنگ های خارجی از مهمات ایرانی استفاده نمی‌کند، حالا با وجود تحریم‌ها با مشکل تهیه فشنگ مواجه است.

در این شرایط ، مسابقات رنکینگ کشوری بدون وقفه‌ برگزار شده است و تیراندازان با پرداخت هزینه بالغ بر 600 هزار تومان در این مسابقات حضور پیدا کردند، اما چندی پیش وقتی که ورزشکاران منتظر اعلام نتیجه رنکینگ کشوری بودند ازسوی فدراسیون اعلام شد که مسابقاتی که برگزار شده در رنکینگ آنها بی تاثیر است یعنی برگزاری یک مسابقه بی نتیجه و هر رفتن پول هم از جیب فدراسیون تیراندازی و هم از جیب شرکت کنندگان!

علت بی تاثیر شدن یک مسابقه اینطور اعلام شده که برخی از ورزشکارانی که قرار بوده در این مسابقات شرکت کنند در ایران حضور نداشتند اما بعد از بررسی ها مشخص شد که ورزشکاران غایب در هیچ مسابقه رسمی در آن برهه حضور نداشتند و غیبتشان طبیعتا باید به منزله انصراف آن‌ها محسوب می‌شد.

سوالاتی که در این زمینه ایجاد می شود این است که اگر تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه به حد نصاب نرسیده یا به هر دلیل دیگر ، برگزاری مسابقه از وضعیت رسمی رنکینگ ، خارج شده فدراسیون تیراندازی چرا باید این مسابقه را برگزار کند و هزینه روی دست خود و تیراندازان بگذارد؟

هر ریال از بودجه دولتی یا غیردولتی در فدراسیون تیراندازی باید صرف امور توسعه این رشته شود اما برگزاری مسابقه ای بی دلیل و دور همی که البته دور همی بودن آن به تیراندازان اعلام نشده بود چه توجیهی دارد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.