15

برنامه اعلام حضور زنان در فینال ؛ دیر اعلام کن تا فرصت سنگ اندازی نداشته باشند!

  • کد خبر : 13947
  • 10 آبان 1397 - 10:35
برنامه اعلام حضور زنان در فینال ؛ دیر اعلام کن تا فرصت سنگ اندازی نداشته باشند!

وزارت ورزش و جوانان در تلاش است زنان ایرانی همانند زنان ژاپنی در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا اجازه حضور در ورزشگاه آزادی را داشته باشند. پلن وزارت ورزش این است که خبر نهایی شدن حضور زنان در ورزشگاه آزادی را در روزهای منتهی به فینال اعلام کند. جایی که دیگر فرصتی برای سنگ اندازی نیست!

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ وزارت ورزش و جوانان در تلاش است مجوز حضور زنان در دیدار نهایی فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز را دریافت کند و حتی جایگاهی برای استقرار زنان هوادار پرسپولیس در نظر گرفته شده اما وزارت ورزش هنوز در مورد نهایی شدن این موضوع با جدیت اظهار نظر نکرده است.

اکنون محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد این موضوع صحبت کرده است. داورزنی می گوید حضور زنان در ورزشگاه ، یک الزام هم از سوی فیفا و هم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اراده وزارت ورزش بر حضور زنان در این دیدار قرار گرفته اما باید مجوز نهایی برای ای منظور اخذ شود.

در شرایطی که حضور زنان ژاپنی و هوادار تیم کاشیما آنتلرز در دیدار ۱۹ آبان در ورزشگاه آزادی اجتناب ناپذیر است ، عدم صدور مجوز حضور زنان در فینال ؛ دیر اعلام کن تا فرصت سنگ اندازی نداشته باشند! بار دیگر انتقادات را متوجه مسئولان و تصمیم گیرندگان خواهد کرد مشابه آن چه در دیدار ایران و سوریه در آخرین دور مقدماتی جام جهانی فوتبال رخ داد و زنان سوری در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و زنان ایرانی در مسابقه ای در خاک خودشان پشت درهای ورزشگاه مانده بودند!

با این وجود ، با ایجاد حساسیت ها در یک سال اخیر ، اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را “ملزم” به حضور زنان در ورزشگاه آزادی در فینال لیگ قهرمانان کرده است و این به معنای این است که مسئولان چاره ای جز پذیرش این موضوع ندارند.

گرچه وزارت ورزش و جوانان از تلاش برای دریافت مجوز حضور زنان ایرانی صحبت می کند اما به نظر می رسد هیچ گزینه دیگری جز پذیرش این شرایط وجود ندارد چنان که در ایران همواره ابزار زور سبب گشایش شده است و نمونه آن بازسازی و رفع نواقص ورزشگاه آزادی پس از چهل و اندی سال – آن هم با توجه به الزامات ای اف سی – است.

یکی از دلایل وزارت ورزش و جوانان برای تعلل در اعلام صدور مجوز حضور زنان در فینال آزادی ، این است که آن ها قصد دارند در آخرین روزهای منتهی به فینال این موضوع را اعلام کنند تا راه را برای کارشکنی افراد غیر ورزشی و دارای مسئولیت ببندند. همان طور که فریبا محمدیان معاون وزیر ورزش روز چهارشنبه در نشست نواب رئیس فدراسیون های ورزشی اعلام کرد آن ها می خواهند در امور مربوط به حوزه ورزش، کار به دست کاردان انجام شود تا افراد فاقد تخصص مانع ایجاد نکنند.

در این شرایط زمانی که وزارت ورزش در روزهای منتهی به فینال ۱۹ آبان حضور زنان در ورزشگاه را آزاد اعلام می کند دیگر فرصتی برای لغو این موضوع وجود نخواهد داشت و حتی مخالفان احتمالی نیز در عمل انجام شده قرار می گیرند.

موضوع دیگر نحوه تخصیص بلیت به بانوان علاقمند به حضور زنان در فینال است. رقم پیش بینی شده در مورد حضور دختران پرسپولیسی ۵ هزار بلیت است اما ممکن است این رقم تغییر کند و کاهش یابد. در بازی ایران و بولیوی ، تعداد بسیار معدودی از زنان که اعضای تیم های ملی فوتبال زنان ایران و خانواده مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ بودند در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند اما این پلن ابدا برای دیدار پرسپولیس و کاشیما جواب نمی دهد.

این بار صحبت از جماعتی احتمالا چند هزار نفری است و وزارت ورزش در حال طراحی پلنی است که این بلیت ها چگونه در اختیار دختران هوادار قرار گیرد. تخصیص یک درگاه اختصاصی برای فروش الکترونیکی بلیت برای بانوان محتمل است اما در مورد این که قیمت بلیت چقدر خواهد بود تردید وجود دارد.

شکی نیست که با توجه به صندلی های معدودی که در اختیار دختران هوادار قرار می گیرد تقاضا بسیار است و عرضه کم و این موضوع ممکن است سبب شود قیمت بلیت رقمی در نظر گرفته شود که برخی از حضور در ورزشگاه صرف نظر کنند. دغدغه دیگر که وزارت ورزش و مسئولان مربوطه این روزها روی آن کار می کنند تامین روش و مسیر رفت و آمد زنان تماشاگر در میان خیل عظیم تماشاگران فینال آزادی است. موضوعی که گفته می شود دغدغه آن رفع شده و مشکلی در قبال آن وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.