12

فوتبال مقدماتی المپیک / پیروزی 8 گله دختران ایران برابر لبنان

  • کد خبر : 14326
  • 17 آبان 1397 - 15:24
فوتبال مقدماتی المپیک / پیروزی 8 گله دختران ایران برابر لبنان

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با پیروزی قاطع ۸ بر صفر برابر لبنان ، اولین دیدار خود در دور اول مسابقات مقدماتی المپیک توکیو را با پیروزی پشت سر گذاشت. این برد همین حالا صعود ایران از مرحله نخست را قطعی کرده است. آن ها در بازی دوم باید با هنگ کنگ دیدار کنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ دور اول از مرحله مقدماتی و انتخابی مسابقات فوتبال زنان المپیک توکیو ۲۰۲۰ ، امروز پنج شنبه ۱۷ آبان با برگزاری اولین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران آغاز شد و پیروزی قاطعی در انتظار دختران ایران بود.

شاگردان مریم آزمون در تیم ملی فوتبال ایران امروز در شهر چونبوری تایلند به مصاف تیم ملی لبنان رفتند و ۸ بر صفر این تیم را شکست دادند. سرخپوشان لبنان توانایی ایستادگی در برابر توان فنی بالاتر دختران ایران را نداشتند.

ایران در نیمه نخست ۳ گل به ثمر رساند و در نیمه دوم ۵ گل دیگر وارد دروازه حریف کرد. سمانه چهکندی در دقیقه ۸ پشت به دروازه صاحب توپ شد و با چرخشی دیدنی در محوطه جریمه با ضربه ای دیدنی و سنگین دروازه لبنان را فرور ریخت.

گل دوم ایران در دقیقه با ضربه ای دیدنی در دقیقه ۳۸ به دست آمد. گردش توپ فوق العاده بین بازیکنان ایران از سمت چپ زمین به پشت محوطه جریمه ، پاسکاری مطمئن روی زمین و در نهایت ضربه ای با اعتماد به نفس از زهرا قنبری که ایران را ۲ گله کرد.

پیش از پایان نیمه اول یک گل دیگر در انتظار ایران بود و لبنان با این گل ، عملا تمام شانس خود را از دست داد. سمانه چهکندی ، مهاجم مشهدی تیم ملی در دقیقه ۴۴ توپ را از چند متر جلوتر از خط میانه زمین برداشت و با سرعت بالای خود فرار کرد ، تک به تک شد ، بدن خود را به سمت چپ متمایل کرد و با ضربه ای مورب ، زمینی و دقیق با پای راست توپ را به گل تبدیل کرد.

در نیمه دوم ، برتری ایران ادامه یافت. در دقیقه ۵۴ زهرا قنبری ، استاد ضربات ناگهانی توپی که روی زمین و در عرض در جریان بود را بدون کنترل و با ضربه ای ناگهانی و مورب به زیبایی به چهارمین گل ایران تبدیل کرد. در دقیقه ۵۷ هاجر دباغی سانتری از سمت راست به دهانه دروازه را با ضربه سری ساده وارد دروازه لبنانی ها کرد.

در دقیقه ۶۵ زهرا قنبری روی یک ضربه کرنر از سمت راست با ضربه سر باز هم برای ایران گلزنی کرد. در دقیقه ۸۹ ملیکا متولی بازیکن تعویضی ایران روی بی نظمی مدافعان لبنان و اشتباهات سریالی و فاجعه بار مدافعان و دروازه بان این تیم از زاویه ای تقریبا بسته گل هفتم را به ثمر رساند.

پایان بخش گل های ایران ، یک گل زیبا باز هم از هاجر دباغی بود. مهاجم سپاهان ، در دقیقه ششم وقت های تلف شده پشت محوطه جریمه و روی زمین صاحب توپ شد و با چرخشی به سمت دروازه و با ضربه ای فنی و فوق العاده باز هم دروازه لبنان را فتح کرد.

نکته ویژه بازی اخراج زهرا خواجوی سنگربان ایران بود. در دقیقه ۸۱ ، خواجوی که با مهاجم لبنان تک به تک شده بود پشت محوطه جریمه بازیکن حریف را سرنگون کرد و از زمین بازی اخراج شد. بدین ترتیب ایران با هت تریک زهرا قنبری و دبل سمانه چهکندی و هاجر دباغی و یک گل از ملیکا متولی برنده این بازی شد.

پیروزی 8 گله دختران ایران برابر لبنان در حالی رقم خورد که ملی پوشان ایران در بازی دوم و پایانی خود در دور اول انتخابی المپیک برابر هنگ کنگ به میدان می روند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.