معاونت امور بانوان وزارت ورزش همچنان منتظر تعیین رئیس | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

معاونت امور بانوان وزارت ورزش همچنان منتظر تعیین رئیس

  • کد خبر : 19123
  • 24 فروردین 1398 - 13:38
معاونت امور بانوان وزارت ورزش همچنان منتظر تعیین رئیس

در حالی که ماه‌ها از ابلاغ حکم سرپرستی امور بانوان وزارت ورزش برای سیده زهرا موسوی می‌گذرد معاونت امور بانوان وزارت ورزش همچنان منتظر تعیین رئیس است. فریبا محمدیان نیز به عنوان مشاور کماکان در وزارت ورزش حضور دارد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران، از اواخر پاییز سال ۹۷ با اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان، تغییرات در فدراسیون‌های ورزشی و نیز وزارت ورزش و جوانان اجتناب ناپذیر شد.

فریبا محمدیان آخرین معاون وزیر بود که به دلیل اینکه از ۱۰ مهرماه ۱۳۸۸ حکم بازنشستگی خود را دریافت کرده بود مشمول این قانون می‌شد. محمدیان البته ظاهراً دارای شرایط استفاده از تبصره‌هایی است که سبب شده وی همچنان در وزارت ورزش حضور داشته باشد.

از سوی دیگر در وزارت ورزش، فریبا محمدیان همچنان دارای نقشی فعال و پیش برنده است و تحت عنوان مشاور فعالیت می‌کند. با این حال امور معاونت امور بانوان به صورت قانونی در اختیار سرپرست این معاونت است.

سیده زهرا موسوی مدیر کل دفتر بانوان وزارت با حفظ سمت مسئولیت اداره امور معاونت بانوان را نیز بر عهده دارد و با وجود این حجم فعالیت کاری کارها را پیش می‌برد. به عبارت دیگر زهرا موسوی به عنوان سرپرست قانونی و فریبا محمدیان به عنوان دارنده نقشی مشاوره‌ای اما فراتر از یک مشاور و بخشی از یک برنامه ریز استراتژیک همچنان سنگر قدرتمند امور زنان ورزش ایران را حفظ کرده‌اند.

از آذرماه سال گذشته بود که قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های اجرایی، فدراسیون‌های ورزشی و البته وزارت ورزش اجرایی شد. با اجرای این قانون فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش رفتنی شد و زهرا موسوی به عنوان سرپرست امور کار را در دست گرفت.

محمدیان در ابتدا زمستان سال ۹۵ جایگزین رباب شهریان شده بود. اکنون از زمان ابلاغ حکم سرپرستی به زهرا موسوی ماه‌ها گذشته است و به نظر می‌رسد مسعود سلطانی فر قصد دارد آخرین بخش از تغییرات درون سازمانی را به معاونت بانوان اختصاص دهد و این حوزه، آخرین حوزه‌ای خواهد بود که معاون آن رسماً حکم معاونت دریافت می‌کند.

گرچه گمانه زنی‌هایی در مورد تعیین معاونت امور بانوان وزارت ، این بخش مهم از بدنه ورزش کشور وجود دارد اما آنچه مهم است این است که کارها با شرایط فعلی بدون دست انداز قابل توجه، روال خود را طی می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.