23

برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ ووینام کشور در صحنه

  • کد خبر : 2377
  • 20 اسفند 1396 - 10:54
برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ ووینام کشور در صحنه

مسابقات کیک بوکسینگ ووینام قهرمانی کشور در صحنه در استان کرمانشاه برگزار شد و نفرات برتر آن مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSports ، در این مسابقات تیم هایی از استان های تهران ، البرز ، همدان ، فارس ، خوزستان، ایلام،کرمانشاه و شهرستانهای کرمانشاه در قالب ۱۴۰ شرکت کننده با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات تیم کیک بوکسینگ ووینام کرمانشاه توانست جایگاه اول این مسابقات را به دست بیاورد و همدان و خوزستان نیز به ترتیب عناوین تیمی دوم و سوم را کسب کردند.

اختتامیه مسابقات نیز با حضور نورالدین فرزادی پور سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه ، رضا بزرگیان رئیس هیئت ورزش های رزمی استان کرمانشاه غلامرضا طیبی رئیس هیئت ورزش‌های رزمی شهر کرمانشاه ، مسئول تربیت بدنی سپاه پاسداران شهرستان صحنه ، نوشین صفری کرمانشاهی نایب رئیس هیئت ورزش های رزمی استان کرمانشاه ، صورت گرفت.

300 دختر رزمی کار در کرمانشاه

نگین گلشن پور نایب رییس سبک جهانی ووینام در حاشیه این مسابقات به رسانه ورزش زنان ایران IWSports گفت: مسابقات ووینام به میزبانی کرمانشاه به نحو احسنت برگزار شد و تمامی امکانات عالی و درخور ورزشکاران و مربیان و داوران بود.

وی افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته رزمی کار استان کرمانشاه در سال 96 حدودا ۳۰۰ نفر بوده و موفقیت های بانوان در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته رشد داشته و به تداوم رشد آن در سال ۹۷ امیدوار هستیم.

نایب رییس سبک جهانی ووینام با بیان این که در سال 96 تقریبا 10 رزمی کار از کرمانشاه در سبک های مختلف به اردو و مسابقات خارج از کشور راه پیدا کردند عنوان کرد: بانوان کرمانشاهی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ورزش دارند و این ظرفیت در ورزش های رزمی بیشتر دیده می شود گرچه کمبود امکانات و نبود پشتوانه مالی مهم ترین مشکل دختران رزمی کار استان کرمانشاه برای درخشش در عرصه ملی و بین المللی است.

قهرمانان چه گفتند؟

روشنک نوری ، فاطمه فلک ناز ، فاضله فلک ناز و حسنا نوربخش 4 تن از ورزشکارانی هستند که درمسابقات کیک بوکسینگ ووینام قهرمانی کشور به مدال طلا دست یافتند.

روشنک نوری قهرمان 30 دوره مسابقات کشوری در گفت و گویی با رسانه ورزش زنان ایران IWSports در کرمانشاه گفت: 12سال سابقه ورزشی که در رشته های مختلف مثل هاپکیدو (دفاع شخصی و سلاح سرد) رزمی کیک بوکسینگ (ووینام) دارم و هدفم رسیدن به تیم ملی و حضور در مسابقات برون مرزی است.

نوری افزود: چالش های اصلی یک رزمی کار ، هزینه های است اما من با وجود مشکلات هرگز به دوری و جدایی از ورزش رزمی فکر نکرده ام.

فاطمه فلک ناز که در حال حاضر در رشته کیک بوکسینگ (ووینام) در حال فعالیت است پیش از این چندین سال در رشته ووشو فعالیت داشته و چندین دوره قهرمانی استان و کشور را در ووشو و کیک بوکسینگ در کارنامه ورزشی خود در اختیار دارد.

فلک ناز در این مصاحبه عنوان کرد: فکر می کنم هدف همه ورزشکاران و البته من عضویت در تیم ملی و قهرمانی در مسابقات جهانی است.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ورزشکاران خصوصا بانوان رزمی کار نادیده گرفته شدن و نداشتن اسپانسر مالی است ، تمام هزینه ها به عهده خود ماست. در ورزش های رزمی لیگی وجود ندارد و نیاز است به این رشته ها که ایران در آن ها مدال آور است حمایتی نزدیک به رشته های توپی صورت گیرد.

این رزمی کار اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات فکر نمی کنم هیچ کدام از بانوان رزمی کاری که عاشق دنیای رزمی و رشته رزمی خود هستند حاضر به ترک رشته رزمی خود باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.