13

روند آماده سازی تیم ملی فوتبال جوانان از نگاه صوفی زاده ؛ در پی تغییر محسوس

  • کد خبر : 5276
  • 15 خرداد 1397 - 11:19
روند آماده سازی تیم ملی فوتبال جوانان از نگاه صوفی زاده ؛ در پی تغییر محسوس

دکتر لیلا صوفی زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال پس از مشخص شدن حریفان تیم ملی فوتبال جوانان در مسابقات جوانان دختر آسیا در مورد روند آماده سازی تیم جوانان صحبت کرده است. مسیری از سوچی و چین تا ماه های منتهی به حضور در مسابقات قهرمانی آسیا.

به گزارش IWSports ؛ تیم ملی فوتبال جوانان قرار است پاییز امسال در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و کتایون خسرویار ، سرمربی تیم ملی پس از همگروهی ایران با لائوس ، میانمار و فلسطین با امیدواری از صعود و موفقیت های بیشتر تیم سخن گفته بود. اکنون لیلا صوفی زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد روند آماده سازی تیم ملی صحبت کرده است:

به دنبال تغییر محسوس ؛ از سوچی تا چین

بعد از دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام عملکرد تیم ملی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نتیجه به دنبال ایجاد تغییر محسوسی بودیم. نگاه ما به تیم ملی جوانان ، سرمایه ای برای آینده تیم ملی بزرگسالان است به طوری که هر اندازه در رده جوانان سرمایه گذاری کنیم نتیجه آن را در رده بزرگسالان خواهیم دید.

این امر نیازمند یک برنامه بلند مدت است. در سطح قاره ، مسابقات رده های پایه 2 سال یک بار برگزار می شود و مسابقات بزرگسالان هر 4 سال یک بار. ما از اسفند 95 و در برنامه اعزام تیم ملی جوانان به تورنمنت سوچی روسیه ، روند آماده سازی تیم ملی جوانان را برای مسابقات امسال آغاز کردیم.

سپس تیم جوانان به اردوی چین اعزام شد که تیم های قدرتمند آمریکا ، چین و ژاپن در آن حضور داشتند. دختران ما در آن مسابقات در حد انتظار تلاش کردند اما تفاوت سطح داشتیم و هر 3 تیم دارای رنکینگ خوبی بودند اما در آن میدان تجربه خوبی کسب کردند و به خودباوری رسیدند.

ادامه راه با خسرویار و پیروزی روحیه بخش بر رومانی

کار تیم ملی جوانان با حضور کتایون خسرویار به عنوان سرمربی ادامه پیدا کرد و در اسفند 96 تیم به تورنمنت سوچی روسیه رفت که دستاورد خوبی در این مسابقات داشتیم. پیروزی بر رومانی که تیم بزرگسالان آن در رنکینگ فیفا 25 پله از ما بالانر است اتفاق مهم و روحیه بخشی بود ضمن این که ما در برابر کره شمالی و روسیه تجربه جدیدی به دست آوردیم.

در حقیقت حضور ما در تورنمنت سوچی با هدف نزدیک شدن به استانداردها بود. اعتقاد دارم هر چه بازیکن ما بیشتر در کوران مسابقه باشد زمینه مناسب تری برای تجربه اندوزی بازیکن فراهم می شود و همچنین، این یک فرصت خوب برای ارزیابی عملکرد مربیان در حین مسابقات است.

برنامه آماده سازی روی میز کمیته فنی

مسابقات جوانان آسیا از اواخر مهرماه آغاز می شود و در فرصتی که تا شروع تورنمنت داریم برنامه هایی برای آماده سازی تیم در نظر گرفته می شود. به کمیته فنی پیشنهاداتی داده ایم به طوری که در این برنامه پیشنهادی هم میزبانی از تیم های خارجی هست و هم بازی دوستانه در خارج از کشور. ما 4 بازی تدارکاتی در برنامه داریم که انجام آن ها را باید کمیته فنی تایید کند.

هدف : ابتدا صعود ؛ سپس جاه طلبی بیشتر

ما نمی توانیم از تیم ملی جوانان انتظار داشته باشیم که قهرمان آسیا شود. ما باید تفاوت و فاصله ها را بپذیریم اما ایران آشکارا در حال پیشرفت است. ما تلاش می کنیم فاصله خود را کشورهایی که در سطح آسیا قدمت زیادی در فوتبال زنان دارند و در سطح جهان حرف برای گفتن دارند ، کاهش دهیم.

در مسابقات جوانان آسیا هدف ما یک حضور موفق است. به عنوان هدف اصلی و اولیه ، می خواهیم از گروهمان صعود کنیم و پس از صعود از مرحله گروهی ، برای اهداف جاه طلبانه تر تلاش کنیم.

گریزی به تیم نوجوانان

تیم ملی نوجوانان نیز شهریور ماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کند. تیم نوجوانان در تورنمنت هنگ کنگ نتایج خوبی نگرفت با وجود این که اردوهای پیوسته ای بود و باید اذعان کنم انتظار ما بیشتر بود با این حال قرار نیست ناامید شویم. تیم نوجوانان ما نیز به زودی به اردو باز می گردد و به پیشرفت آن ها تا زمان مسابقات قهرمانی آسیا کاملا امیدواریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.