15

پای صحبت کتایون اشرف ؛ آب های خروشان در انتظار دختران عشق قایقرانی

  • کد خبر : 14232
  • 14 آبان 1397 - 16:48
پای صحبت کتایون اشرف ؛ آب های خروشان در انتظار دختران عشق قایقرانی

برگزاری مسابقات قایقرانی آب های خروشان اسلالوم زیر ۲۳ سال و جوانان آسیا در ایران افق جدیدی پیش روی توسعه این ماده از رشته قایقرانی می گستراند. اکنون کتایون اشرف ، یکی از سربازان خط مقدم توسعه قایقرانی اسلالوم دختران علاقمند و مستعد را به آب های خروشان فرا می خواند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ کتایون اشرف اکنون چهره ای شناخته شده در قایقرانی ایران است. او سال ها در این رشته تلاش و فعالیت کرده و اکنون در صف اول برنامه توسعه رشته های اسلالوم اعم از آب های آرام و آب های خروشان قرار گرفته است.

آیا دخترها هم می توانند؟ چرا که نه. در مسابقات قهرمانی جوانان و زیر ۲۳ سال آسیا ، ۴ مدال از مجموع مدال های کسب شده در رودخانه کرج سهم دخترها بود و آن ها دو سوم تمام تیم ملی ایران را تشکیل می دادند بنا بر این شرایط برای ورود دختران علاقمند به اسلالوم آماده و مهیا است.

ایران در مسابقات جوانان آسیا در کانوی تیمی زیر ۲۳ سال نقره و در کایاک زیر ۱۸ سال برنز تیمی گرفت و کایاک زیر ۲۳ سال ملیکا سماکی و در کانوی زیر ۲۳ سال یاسمن رضا سلطانی صاحب نقره شدند.

کتایون اشرف در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران می گوید : پیش از شروع تورنمنت ، روی یکی از این مدال ها اطمینان داشتم و در مورد کسب مدال های بیشتر ، این امید آشکارا وجود داشت. آن چه ما از مسابقات رودخانه کرج به دست آوردیم بسیار مثبت بود. هم از نظر مدال ها و هم نوع میزبانی ما. همه چیز عالی بود و داوران ما با خطای صفر این مسابقات را قضاوت کردند.

آیا این یک سرمایه گذاری برای آینده است. از نظر کتایون اشرف قطعا همین طور است: “اسلالوم آب های خروشان یکی از رشته های جذاب المپیک است و در بازی های آسیایی هم حضور دارند. ما امروز تلاش می کنیم تا در المپیک آینده و بازی های آسیایی بدرخشیم. در جایگاهی قرار گرفته ایم که پیست داریم ، قایق می سازیم و به پرورش پاروزن و مربی مشغول هستیم و همه این ها ، نوید بخش آینده زیبایی برای اسلالوم ایران است.”

موضوع حضور نیروانا اسدبیگی در مسابقات اسلالوم آب های خروشان نیز از نکات جالب بود زیرا نیروانا به عنوان قایقران اسلالوم آب های آرام در المپیک جوانان آرژانتین شرکت کرده بود. اشرف در مورد این موضوع می گوید: “نیروانا جزء نفرات آب های خروشان نبود و در طی یک هفته پس از بازگشت از آرژانتین به اردوی آب های خروشان آمد .با توجه به این که نیروانا در آب های آرام عملکرد فوق العاده ای داشت حدس زدیم که می تواند به سرعت خود را به شرایط رقابت در آب های خروشان هم برساند. او در گروه نخبه گزینی آسیا قرار گرفت و عملکردش رضایتبخش بود.”

اما آب های خروشان در قایقرانی و به طور کلی ورزش ایران چه جایگاهی دارد و برنامه برای توسعه این رشته چیست؟ ورزشکاران علاقمند به قایقرانی در رودخانه چطور می توانند وارد آن شوند؟ کتایون اشرف به این سوالات پاسخ داده است: “ما یک برنامه جامع برای استعدادیابی و به نوعی معرفی رشته اسلالوم اجرا کردیم و در دو گروه بیش از ۲۰۰ ورزشکار علاقمند و مستعد از سراسر کشور را استعدادیابی کردیم اما باید به دنبال برنامه های تازه ای برای استعدادیابی باشیم.”

اشرف ادامه می دهد: “به اعتقاد من استان های دارای منابع آبی نقش اصلی را در توسعه قایقرانی آب های خروشان دارند. ما در مازندران ، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان به دلیل در اختیار داشتن این منابع آبی می توانیم ورزشکاران زیادی را شناسایی کنیم و آموزش دهیم. قایقرانی در رودخانه یک فرهنگ و یک فلسفه است. توسعه قایقرانی در رودخانه علاوه بر آثار ورزشی و قهرمانی آن ، می تواند به حفظ منابع زیست محیطی ما کمک کند و ورزشکارانی با روحیه های قدرتمند تحویل اجتماع دهد. دخترانی که به این رشته علاقمند هستند می توانند استعداد خود را در آن آزمایش کنند. شاید برای استان های فاقد رودخانه ، کار بسیار سخت و پرهزینه باشد اما هر جا که آب هست ، فرصت برای ماجراجویی و موفقیت نیز فراهم است.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.