16

پروین فرهادی ؛ بازی برای فارس اولویتم است ؛ داور خوب کم داریم!

  • کد خبر : 1435
  • 08 اسفند 1396 - 22:14

پروین فرهادی بازیکنی با سابقه در لیگ برتر فوتبال ایران است که اکنون با شهرداری بم برای کسب قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان ایران تلاش می کند. ای دبلیو اسپورتس استان فارس با این بازیکن گفتگو کرده است.

به گزارش IWSPORTS  ، پروین فرهادی هافبک وسطی 25 ساله و متولد اردکان فارس است. در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی تحصیل می کند. 11 سال پیش زمانی که فقط 14 سال سن داشت وارد فوتبال و فوتسال شد و سرنوشت وی ، تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای در فوتبال زنان ایران بود.

مدت کوتاهی پس از ورود به عرصه فوتبال در سال 87 به تیم ملی جوانان دعوت شد و حضورش در تیم های ملی در رده امید و بزرگسالان هم ادامه پیدا کرد. برق شیراز،اوج نصر فارس و شهرداری بم تیم های پروین فرهادی بوده اند. گفتگوی IWSPORTS در شیراز را با فرهادی بخوانید:

*شما از بازیکنان توانمند استان فارس در فوتبال هستید و حضورتان در تیم فارس باعث پیشرفت این تیم و توسعه فوتبال بانوان فارس خواهد شد،چرا برای تیم فارس بازی نمی کنید؟

من حدود پنج سال است که برای تیم فارس بازی نمی کنم.در واقع زمانی که از شیراز رفتم و فعالیتهایم را در تیم های استان های دیگر شروع کردم،شیراز تیم نداشت.من در گذشته بدون هیچ چشمداشتی برای شهرم بازی می کردم.من تا جایی که توانستم غیرت شهرم را به دوش کشیدم.اما نیاز به پیشرفت در این رشته داشتم و به دلیل اینکه شیراز تیم نداشت مجبور شدم در تیم های دیگر فعالیت کنم.

همین امسال هم با اینکه قرارداد سه ساله با شهرداری بم داشتم تا لحظه آخر منتظر ماندم تا شرایط حضورم در تیم فارس فراهم شود.انتظار زیادی هم نداشتم و نمی خواستم که شرایط تیم فارس از لحاظ رسیدگی مالی در حد تیم بم باشد اما متأسفانه تیم فارس خیلی دیر بسته شد و تا لحظه آخر مربی تیم هم مشخص نبود و بعد از اینکه با تیم بم قرارداد بستم،تیم فارس تشکیل شد.با این حال همیشه پیگیر نتایج تیم فارس هستم و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

*اگر شرایط برای حضور شما در تیم های فارس مهیا شود آیا حاضر می شوید برای تیم های این استان بازی کنید؟

بله،من بازی کردن در شهر خودم را ترجیح می دهم. بازیکنان دیگری هم از فارس هستند که در تیم های دیگر فعالیت دارند.به هر حال دوری از خانواده هم یکی از عمده ترین مشکلاتی است که ما با آن روبه رو هستیم.اگر سال آینده مسئولین کمک کنند و شرایط لازم مهیا شود قطعا ما برای تیم شهر خودمان بازی خواهیم کرد.

*سطح رقابتهای لیگ برتر سال ۹۶  چگونه است؟

سطح مسابقات ليگ امسال خيلي بالا است و رقابت نزديكي بين تيم ها بخصوص تیم های بالای جدول وجود دارد و این نشان می دهد که فوتبال بانوان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

* نظر شما در مورد سطح داوری مسابقات لیگ چیست؟

 با تمام احترامي كه براي داوران قائل هستم اما باید بگویم که فقط چند داور در این رقابتها از سطح بالایی برخوردار هستند و بقيه داوران برای رسیدن به سطح بهتر بايد تلاش بیشتری كنند.خوشبختانه هر سال شاهد افزایش سطح فنی بازیکنان هستیم و بازيكنان از نظر کیفی روز به روز بهتر مي شوند.داوران هم بايد در زمینه علم و دانش داوری پيشرفت داشته باشند تا بتوانیم از قضاوت های خوب و منصفانه آنها بهره ببریم.

*آیا از دستمزدهای لیگ برتر فوتبال بانوان راضی هستید؟

دستمزد ها نسبت به گذشته خيلي بهتر شده اما باید در نظر گرفته شود که فوتبال به عنوان رشته حرفه اي ما محسوب می شود و اکثر بازیکنان از همين راه کسب درآمد می کنند و باتوجه به سختي و زحمت هايي كه در این مسیر متحمل مي شویم،دستمزد ها بايد خيلي بيشتر از اين مبالغ باشد، اميدواریم با ورود و جذب اسپانسرهاي خوب در فوتبال بانوان،اين امر مهم محقق شود.

*برخی بر این باورند که مربیان زن از دانش فنی کمتری نسبت به مربیان مرد برخوردار هستند و باید از حضور مربیان مرد نیز در عرصه فوتبال بانوان بهره ببریم.نظر شما در این مورد چیست؟

این یک حقیقت است که مربیان مرد هم از لحاظ تجربي و هم از نظر  فني از مربیان زن بالاتر هستند،امیدوارم بستري فراهم شود كه هم مربيان و هم بازيكنان بتوانند از تجربه آقایان در این رشته ورزشی استفاده كنند. همه تيم هاي خارجي مربي مرد دارند و وجود مربی مرد در این تیم ها باعث پيشرفت آنها شده است.

*چرا فوتبال زنان تماشاگر زیادی جذب نکرده است؟

بزرگترين مشكل ما عدم اطلاع رسانی و پوشش ندادن مسابقات بانوان از طریق تلویزيون ،خبرگزاري و روزنامه ها است.يكي از عواملی كه اسپانسر ها را از سرمایه گذاری در فوتبال بانوان منصرف مي كند نبود پوشش خبري و تبليغات براي فوتبال بانوان است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.