16

مائده برهانی به سامسون اسپور ترکیه پیوست | نظرات برهانی درباره تیم جدید، لیگ و تیم ملی

  • کد خبر : 28226
  • 17 شهریور 1398 - 18:04
مائده برهانی به سامسون اسپور ترکیه پیوست | نظرات برهانی درباره تیم جدید، لیگ و تیم ملی

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران در فصل جدید لیگ دسته اول والیبال ترکیه در تیم سامسون اسپور ترکیه عضویت خواهد داشت. برهانی پس از ترک کچورن اسپور به سامسون پیوسته و در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در این باره توضیح داده است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ مائده برهانی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که فصل گذشته با نمایشی تحسین برانگیز یکی از ستارگان لیگ یک ترکیه بود پس از دریافت پیشنهاد سامسون اسپور تصمیم گرفت به این تیم بپیوندد. قرارداد او با سامسون اسپور یک ساله خواهد بود.

مائده برهانی به بهانه پیوستن به سامسون اسپور در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد این انتقال و همچنین پیرامون تیم ملی والیبال بانوان صحبت کرده است:

تعلیق مالیاتی کچورن و انتقال به سامسون اسپور

سامسون یکی از تیم‌های خوب لیگ یک ترکیه است و در چند سال اخیر یکی از تیم‌های ثابت پلی آف لیگ یک بوده است . در سوپر لیگ ترکیه ۱۲ تیم طراز اول ترکیه حضور دارند و تلاش ما برای صعود به جمع این ۱۲ تیم است.

مثل فصل گذشته در لیگ یک، تیم‌ها در ۲ گروه ۱۲ تیمی قرار می‌گیرند و از هر گروه ۴ تیم به پلی آف می‌روند و ۲ تیم در نهایت راهی سوپر لیگ می‌شوند. در لیگ دسته دوم هم ۴ گروه ۱۲ تیمی شکل می‌گیرند و این، ساختار برگزاری لیگ والیبال زنان در ترکیه است.

قرارداد من با کچورن اسپور یک ساله بود که پس از پایان فصل، تسویه حساب صورت گرفت و برای فصل جدید به من پیشنهاد تمدید قرارداد داده شد و قرارداد جدید را نیز با کچورن امضا کردم اما باشگاه ناگهان دچار مشکل مالیاتی شد.

به دلیل بلوکه شدن حساب‌های مالی توسط اداره مالیات ترکیه، فعالیت باشگاه کچورن اسپور به حالت تعلیق درآمد و بدین ترتیب قراردادهای فصل جدید به طور خودکار، لغو شد. پس از این اتفاق باشگاه سامسون که پیش از این هم تمایل به جذب من نشان داده بود با من وارد مذاکره شد.

در نهایت با سامسون به توافق رسیدیم. سامسون یک باشگاه قدیمی و ریشه دار است و هم در فوتبال مردان و در بسکتبال تیم دارد و ساختار سامسون اسپور کاملاً حرفه‌ای است.

کسی در مورد آینده نیمکت تیم ملی چیزی نمی‌داند

نه من و نه حتی آقای مهرگان و خانم زبردست در مورد آینده سرمربی تیم ملی والیبال چیزی نمی‌دانیم و در حال حاضر باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت ریاست فدراسیون والیبال به کجا می‌رسد و خط مشی و سیاست ریاست جدید در خصوص مربی تیم ملی چیست.

این طور نبود که آقای مهرگان تمایلی به ماندن نداشته باشد و اگر نظر ریاست جدید فدراسیون مثبت باشد بعید می دانم مشکلی برای ادامه حضور آقای مهرگان وجود داشته باشد اما واقعیت این است که در حال حاضر هیچکس نمی‌تواند در این باره اظهار نظر واقعی داشته باشد.

وضعیت نگران کننده ؛ نگاه‌های سطحی

به طور کلی وضعیت آینده والیبال بانوان نگران کننده است زیرا ساختار فنی مناسبی نداریم و در بخش بازیکن سازی، به اندازه کافی قوی عمل نکرده‌ایم و امروز یک تیم ملی جدید و قدرتمند، پشت سر تیم ملی بزرگسالان وجود ندارد که جایگزین تیم کنونی شود.

بازیکنانی مثل شبنم امینی، مونا آشفته و فاطمه عنایت آینده‌های والیبال ایران هستند اما این تعداد بازیکن خوش آتیه کافی نیست. ما باید به فکر آینده تیم ملی باشیم و فقط امروز و یک سال آینده را نبینیم.

در تیم‌های ملی پایه نیاز به برنامه مداوم و اصولی داریم و در لیگ، قرار دادن پلی آف و افزایش تعداد تیم‌ها و مجاب کردن باشگاه‌های بزرگ به تیمداری در والیبال بانوان کمک بزرگی برای والیبال زنان خواهد بود.

مشکل این است که ما هر ساله حرف می زنیم، راهکار می‌دهیم و از تلاش برای تغییر صحبت می‌کنیم اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد. شاید دلیلش مشکلات اقتصادی باشد اما مشکل اصلی این است که نگاه‌ها به والیبال بانوان سطحی است و والیبال، دلسوزان خیلی بیشتری نیاز دارد.

باشگاه‌ها می‌توانند بازیکن خارجی ارزان جذب کنند

درست است که شرایط مالی کشور خوب نیست و باشگاه‌ها در تنگنای اقتصادی هستند اما با همین بنیه هم باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان خارجی باکیفیت و ارزان جذب کنند و بازیکن خارجی باکیفیت به کیفیت بازیکنان ما کمک می‌کند و کمک به والیبال ایران است.

لیگ والیبال بانوان به مشاوران مرد نیاز دارد

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه ترین کارها برای تحول والیبال بانوان استفاده از مربیان باتجربه مرد است که در صورت انجام آن، والیبال بانوان رشدی چشمگیر و سریع را کسب می‌کند. مربیان مرد زیادی هستند که می‌تواند تجربه و توان علمی خود را در اختیار والیبال زنان قرار دهند.

پیش از این مسائل عرفی و دینی در مورد حضور مربیان مرد در تیم‌های زنان مطرح می‌شد اما فکر می‌کنم اثبات شده که این موضوع نه تنها باعث اتفاق بدی نمی‌شود بلکه کاملاً در جهت رشد والیبال ایران است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.