13

نیروانا اسدبیگی پس از کسب سهمیه: می خواهم در آرژانتین برای قایقرانی ایران مدال بگیرم

  • کد خبر : 3444
  • 03 اردیبهشت 1397 - 7:55
نیروانا اسدبیگی پس از کسب سهمیه: می خواهم در آرژانتین برای قایقرانی ایران مدال بگیرم

نیروانا اسدبیگی تنها سهمیه قایقرانی ایران در بازی های المپیک جوانان را به دست آورد. پس از نمایش درخشانش و کسب مقام دوم کانو اسلالوم در بارسلون ، او یکی از گزینه های جدی کسب مدال در بوئنوس آیرس است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ مسابقات قایقرانی کسب سهمیه المپیک جوانان به میزبانی بندر بارسلون در اسپانیا برگزار شد و نیروانا اسدبیگی قایقران تهرانی در کانو اسلالوم با نمایشی فوق العاده دوم شد و به راحتی سهمیه حضور در آرژانتین را به دست آورد.

نیروانای نوجوان در ابتدای راه است و رویا برای او تازه آغاز شده. از او در آینده بیشتر خواهیم شنید. نیروانا اسدبیگی برای نخستین بار در گفتگو با IWSports در مورد موفقیتش در بارسلون صحبت کرده است:

سفر به اسپانیا ، اولین تجربه برون مرزی

من ١٥سال و ٥ماه دارم با توجه به سنم در رده سنی نوجوانان قرار می‌گیرم و تا قبل از این امکان حضور در مسابقات برون مرزی را نداشتم. از مدت‌ها پیش تحت تمرین قرار گرفتم و سرانجام در اسپانیا توانستم برای ایران سهمیه بگیرم.

شبیه سازی مسابقات در تهران

این مسابقات برای اولین بار در سطح بین المللی برگزار شد و هیچ شناختی از رقبا نداشتیم اما طی کمپینگ هایی که در ایران برگزار شد طی چند ماه با برگزاری تست‌های حذفی، مربیان تلاش کردند بهترین استعدادها را شناسایی و شرایط مسابقات را برای ما شبیه سازی کنند.

رقبا با آمادگی کامل در بارسلون حاضر شدند اما تیم ایران با تدبیر مربیان در جمع معدود تیم‌هایی بود که تعادل خوبی در هر 2 رشته اسپرینت و اسلالوم داشت.

سفر به بارسلون؛ هیجان و کمی دلتنگی

حضور در بارسلون علاوه بر یک رقابت ورزشی جاذبه‌های دیگری هم داشت. با حضور آقای پیریگ مدیر پروژه نخبه گزینی در زمینه‌های زیست محیطی مثل آشنایی با حیاط وحش در حال انقراض، بهداشت محیط زیست و … فعالیتی فرهنگی از سوی میزبان برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شد که جالب توجه بود.

یکی از خصوصیت‌های اخلاقی من کنجکاوی است که حضور در بارسلون و این مسابقات برای من سر شار از هیجانات لذت بخش بود نه استرس البته دوری از خانواده کمی رنج آور بود اما با جوی که مربیان ایجاد کردند تحمل شرایط را برایمان آسان کردند.

هدف بعدی : کسب مدال در بوئنوس آیرس

براي همه ورزشكاران ايران آرزوي موفقيت مي كنم و همه تلاشم را به كار مي بندم تا بتوانم در آرژانتین مدال بگیرم. باید از مربیان و کسانی که برای من تلاش کردند شامل خانم ها يوسفي ، عروجي ، قليچي پور ، پيروزنيا ، اشرف و آقاي مهرجو قدردانی کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.