16

تیم ملی کشتی آلیش بانوان قهرمان جهان شد

  • کد خبر : 35336
  • 02 دی 1398 - 16:58
تیم ملی کشتی آلیش بانوان قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران با کسب ۳ مدال برای نخستین بار قهرمان جهان شد. این رقابت‌ها در شهر نور سلطان قزاقستان برگزار شد و ایران ۶ کشتی گیر در این رقابت‌ها داشت.

آی دبلیو اسپورتس – رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان امروز یکشنبه ۲ دی ۹۸ در شهر نور سلطان قزاقستان به پایان رسید و تیم ملی کشتی آلیش ایران با کسب ۳ مدال برای نخستین بار قهرمان جهان شد.

مدال طلای هانیه عاشوری در وزن ۷۵+ کیلوگرم امروز کار را تمام کرد و ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز به مقام قهرمانی جهان دست یافت. پس از تیم ایران، قرقیزستان با ۸۹ و قزاقستان با ۶۹ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند

در مسابقات امروز، ایران ۲ نماینده داشت که زهرا عاشوری کشتی گیر دسته به اضافه ۷۵ کیلوگرم پس از غلبه ۶ بر صفر برابر نماینده مغولستان و ۶ بر ۲ برابر حریف قرقیز به نیمه نهایی رسید.

عاشوری در نیمه نهایی از سد حریفی از گرجستان گذشت و سپس در دیدار نهایی با اقتدار ۷ بر صفر مایسینکا از بلاروس را شکست داد و صاحب مدال طلا شد تا ایران با همین مدال طلا قهرمان شود.

دیگر نماینده ایران در مسابقات امروز جهانی آلیش، مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم بود که در دور نخست یک بر صفر به حریفی از قرقیزستان باخت و حذف شد. ۴ کشتی گیر دیگر ایران با هدایت ستاره اسماعیلی روز یکشنبه مسابقات خود را برگزار کرده بودند.

ایران در این مسابقات علاوه بر طلای زهرا عاشوری، یک مدال نقره توسط فاطمه فتاحی در ۶۰ کیلو و یک برنز توسط زهرا یزدانی در ۵۵ کیلو به دست آورد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=35336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.