15

سارا بهمنیار ؛ نابغه کوچک در رویای المپیک

  • کد خبر : 43032
  • 22 اسفند 1398 - 12:15
سارا بهمنیار ؛ نابغه کوچک در رویای المپیک

رقابت‌های قاره‌ای آخرین رویداد انتخابی برای کاراته کاهای ایرانی است تا کاروان ایران ملی پوشان نهایی کاراته‌اش را شناسایی کند. حالا نه تنها مردم شهر کوچک آستانه اشرفیه بلکه تمامی خانواده ورزش گیلان در انتظار صعود اولین دختر ورزشکار این خطه به المپیک هستند.

نیلوفر یاوری – آی دبلیو اسپورتس : اگر سری به تمرین تیم ملی کاراته بزنید لب خندان، چهره گشاده و جنب و جوش کوچک‌ترین عضو تیم ملی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. او چهره دوست داشتنی و محبوب تیم ملی و خانواده کاراته است. برای ارتباط برقرار کردن با او قرار نیست زیاد منتظر بمانید.

وقتی در سال ۲۰۱۴ در اولین حضورش در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در مالزی موفق به کسب مدال طلا شد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که ۵ سال بعد او جزء اولین بخت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ کاراته باشد.

آیا او خوش شانس بود؟ به هر حال این هم بخشی از ماجراست. او درست در مقطعی چهره شد که کاراته به شانس تاریخی حضور در المپیک توکیو رسید. ظهور او کمی پیش تر یا کمی بعدتر شانس حضور در المپیک را از او می‌گرفت.

سارا بهمنیار بعد از کسب مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان در امارات خیز بلندی برای حضور در المپیک توکیو برداشته است. نابغه کوچک آستانه اشرفیه پیش از این، با کسب یک مدال نقره در کاراته وان وین و ۲ طلا به ترتیب در کاراته وان توکیو و مسکو توانسته است سیر صعودی اش را برای رسیدن به المپیک حفظ کند و در حال حاضر در رده بندی اوزان المپیکی فدراسیون جهانی کاراته نفر چهارم است.

چگونه به کاراته ایران معرفی شد؟

بهمنیار جوان متولد فروردین ۱۳۷۸ در آستانه اشرفیه واقع در استان گیلان است و کاراته را از همان جا آغاز کرد. سه سالش بود که به واسطه خانواده‌ای که از جنس کاراته بودند پا به تاتِمی گذاشت و نبوغ و استعدادش را در نخستین روزهای تمرین آشکار کرد.

پس از گذراندن دوره‌های پایه و شرکت در مسابقات انتخابی استان و قهرمانی کشور توانست برای اولین بار در ۱۵ سالگی به تیم ملی نوجوانان دعوت شود. او در دوران عضویتش در رده‌های سنی نوجوان و امید موفق به کسب یک طلا در نوجوان آسیا در ۲۰۱۴ مالزی و برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۵ و نقره امیدهای جهان ۲۰۱۷ شد.

اما این پایان کار سارا نبود و میل رسیدن به عرصه‌های بزرگ‌تر و کسب مدال‌های خوش رنگ تر او را بر آن داشت تا اولین مدال آور کاراته زنان ایران در مسابقات کاراته بزرگسالان جهان شود آن هم در حالی که هنوز پا به رده بزرگسالان ننهاده بود.

سارا پس از کسب مدال برنز جهان، با شرکت در کاراته وان‌های مختلف تا به حال با ۵۴۹۷ امتیاز در رقابت با سایر رقبایش در رنکینگ جهانی در این وزن در تلاش است تا بتواند با قرار گرفتن در میان سه نفر اول این رنکینگ مستقیم جواز صعود به المپیک را بگیرد.

با شرط اینکه سارا نتواند از رنکینگ جهانی این موفقیت را کسب کند مسابقات کسب سهمیه که در اردیبهشت ۹۹ در پاریس برگزار خواهد شد شانس مجدد او برای رسیدن به این مهم خواهد بود.

رقابت‌های قاره‌ای آخرین رویداد انتخابی برای کاراته کاهای ایرانی است تا کاروان ایران ملی پوشان نهایی کاراته‌اش را شناسایی کند. حالا نه تنها مردم شهر کوچک آستانه اشرفیه بلکه تمامی خانواده ورزش گیلان در انتظار صعود اولین دختر ورزشکار این خطه به المپیک هستند.

سارا در طول سال‌های نه چندان طولانی زندگی اش تاکنون، اولین‌های زیادی را به خودش اختصاص داده است. آیا او باز هم می‌تواند جزء اولین‌ها باشد؟ چه آینده جذابی. چه امید شیرینی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.