17
از نبردهای بزرگ تا نبردهای بزرگ‌تر

نگاهی به ۱۰ بازی جذاب لیگ تکواندو

  • کد خبر : 46483
  • 25 خرداد 1399 - 11:07
نگاهی به ۱۰ بازی جذاب لیگ تکواندو
لیگ تکواندوی زنان ۹۸ سرانجام به پایان رسید. فتح صدر البرز و کن قهرمان مشترک لیگ معرفی شدند و اسپریچو و داتیس یزد در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. لیگی که بازی هایی دیدنی در خود داشت.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران: نیمه تمام ماندن لیگ و معرفی ۲ قهرمان، بدون تردید، مهم ترین اتفاق لیگ ۹۸ بود. لیگی که آخرین دوره سطح عالی تکواندوی ایران با نام جام کوثر بود و از نیمه دوم سال ۹۹ با نام لیگ برتر تکواندو جام ایرانداخت شمایل جدیدی پیدا می کند.

به بهانه پایان لیگ نگاهی داریم به ۱۰ بازی جذاب یا مهم لیگ ۹۸:

۱) کیمیا علیزاده ۱۵ پریسا ادراکی ۶: پس از مصدومیتی طولانی، کیمیا علیزاده در هفته پنجم لیگ برای تیمش لوازم خانگی کن برابر هیئت استان مرکزی به میدان رفت و در وزن پنجم ۶۲- کیلوگرم برابر پریسا ادراکی ۱۵ بر ۶ به پیروزی رسید. این، آخرین مسابقه رسمی کیمیا علیزاده در ایران بود. او در این مسابقه دوباره مصدوم شد و سرانجام تصمیم به مهاجرت گرفت. به روشی که می دانید.

۲) مارال رضا زاده ۲۹ مهسا کیادلیری ۲۷: در مسابقه داتیس یزد و لوازم خانگی کن از هفته دوازدهم، در وزن ششم، پیروزی مارال رضازاده بر مهسا کیادلیری یکی از ۲ برد داتیس در اوزان ۸ گانه برابر کن را رقم زد. رضازاده یکی از چهره‌های جوان و موفق داتیس در لیگ ۹۸ بود که حریف سرسخت و مستعدش را شکست داد.

۳) آناهیتا توکلی ۱۳ اکرم خدا بنده ۱۵: در هفته سیزدهم، لوازم خانگی کن برابر اسپریچو قرار گرفت. در وزن هفتم آناهیتا توکلی از سوی کن به رقابت با اکرم خدابنده فرستاده شد. یک تجربه خوب برای آناهیتای جوان با شکست نزدیک او همراه شد.

۴) طیبه پارسا ۱۸ کوثر اساسه ۱۶: شکست نزدیک کوثر اساسه برابر طیبه پارسا در هفته پنجم و در جریان دیدار لوازم خانگی کن و فتح صدر البرز در وزن پنجم، زمینه را برای تنها شکست کن در لیگ ۹۸ فراهم کرد. کوثر اساسه پیروزی را در اختیار داشت اما بازی به نفع حریف باتجربه‌تر برگشت. مسابقه‌ای فنی که بی حرف و حدیث هم نبود یکی از جاذبه‌های لیگ ۹۸ را رقم زد و آغازگر دوران اوج گیری دوباره پارسا شد.

۵) زهرا پوراسماعیل ۱۵ زینب اسماعیلی ۱۱: باز هم بازی بزرگ هفته پنجم بین فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن. این بار در وزن هشتم و در مبارزه‌ای که همه منتظر آن بودند، زهرا پوراسماعیل آمادگی اش را به رخ کشید و زینب اسماعیلی را در یک بازی انتقامی شکست داد. بازی پرحاشیه ای که هایلایت های آن بیشتر حواشی اش بود تا مبارزه میانه شیاپ چانگ. چهره عصبی زینب اسماعیلی پس از شکست و پس لرزه‌های این بازی، جذابیت‌های خاصی بر این بازی حاکم کرد.

۶) ملیکا میرحسینی وکیلی ۱۲ اکرم خدابنده ۷ : در هفته ششم و مصاف فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن، میرحسینی رقابت وزن هفتم را از اکرم خدابنده برد. مسابقه‌ای که تیم اکرم خدابنده، اسپریچو ۶ بر ۲ به فتح صدر البرز واگذار کرد. اکرم خدابنده شکست در این بازی را متوجه ناداوری و هوگو دانست و بعد از بازی گفت که بارها ملیکا میرحسینی را شکست داده و شکست برابر او آزار دهنده نیست بلکه شکل این شکست (اشاره به ناداوری) او را عصبانی کرده است.

۷) تینا مدانلو ۴۰ کیمیا همتی ۱۹: جای تکواندوکار جوان مازندرانی در میان بازی‌های برتر لیگ خالی نیست. بازیکن وزن ششم لوازم خانگی کن در مسابقه برابر کیمیا همتی به یک برد ارزشمند رسید اما این پیروزی درخشان برابر کیمیای خوش آتیه، به اندازه کافی پررنگ نشد زیرا کن در نهایت ۵ بر ۳ به فتح صدر البرز باخت و نوار شکست ناپذیری این تیم قطع شد.

۸) فرناز امینی ۲۵ فاطمه زهرا پیراندستانی ۲۵: شاید امینی و پیراندستانی به اندازه ستاره‌های ملی، اسم و رسم دار نباشند اما در جریان دیدار روپایی کین و هیئت ورامین در هفته چهارم و در وزن چهارم یک مسابقه نزدیک و تماشایی را برگزار کردند. مسابقه‌ای که همه چیز در آن نفس گیر و شانه به شانه پیش رفت و در نهایت برنده آن توسط سیستم انتخاب شد. پیراندستانی در راند طلایی با انتخاب سیستم این بازی را برد گرچه ورامین در نهایت ۶ بر ۲ به کین باخت.

۹) غزل سلطانی ۱۵ کیانا احمدی ۱۴: لوازم خانگی کن در هفته دوم به مصاف داتیس یزد رفت. پس از پیروزی داتیس در وزن اول و کن در وزن دوم، نوبت به مسابقه وزن سوم رسید. پیروزی غزل سلطانی برابر کیانا احمدی قابل پیش بینی بود اما پیش بینی یک رقابت نزدیک قابل تصور نبود. غزل سلطانی به سختی کیانا را شکست داد در حالی که یک لغزش از سوی او منجر به خلق شگفتی می‌شد. به هر حال این تکواندو است. مبارزه لحظه‌ها و در مصاف‌های نزدیک، لحظه‌ها قدرت تغییر همه چیز را دارند.

۱۰) روناک حسین زاده ۲۵ فاطمه جعفری ۱۶: در اولین هفته لیگ، فتح صدر البرز یک مسابقه آسان برابر شوکا لاوین مریوان داشت و ۷ بر یک هم پیروز شد. تنها برد نماینده کردستان را روناک حسین زاده در وزن پنجم به دست آورد آن هم برابر فاطمه جعفری که کسی نمی‌تواند منکر توانایی‌هایش شود. هر ۲ تکواندوکار، شاید در سطح اول ملی قرار نداشته باشند اما نشان داده‌اند که گاهی دست کمی از اسم‌های بزرگ‌تر ندارند.

*مسابقات مرحله دوم لیگ به دلیل ناتمام ماندن در این فهرست لحاظ نشده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.