21
لیگ بسکتبال به خط پایان رسید

نگاهی بر یک قهرمانی | دژ بهمن تسخیر ناپذیر باقی ماند

  • کد خبر : 46575
  • 30 خرداد 1399 - 22:10
نگاهی بر یک قهرمانی | دژ بهمن تسخیر ناپذیر باقی ماند
تیم بسکتبال گروه بهمن با انصراف رسمی تیم بانوان شهر گرگان قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد. بدین ترتیب لیگ برتر بسکتبال بدون برگزاری دومین بازی فینال و مدت‌ها کش و قوس پایان پذیرفته است.

درنا (پایگاه خبری ورزش زنان ایران): عجیب‌ترین دوره لیگ برتر بسکتبال زنان به پایان رسید. کرونا سایه خود را بر سر لیگ برتر بسکتبال گستراند و پس از ماه‌ها ابهام در وضعیت برگزاری فینال، با انصراف یکی از 2 فینالیست، جام به گروه بهمن رسید.

پس از پیروزی دلچسب در سالن مملو از تماشاگر گرگان، کسی فکر آن را نمی‌کرد که آن مسابقه آخرین دیدار لیگ برتر باشد. گروه بهمن و گرگان هرگز در مسابقه دومی به میدان نرفتند و کرونا پایان لیگ را تحت تأثیر قرار داد: بدون شادی، بدون اهدای جام و بدون جذابیت.

مورد ویژه در مورد قهرمانی بهمن این است که آن‌ها در همه بازی‌های این فصل خود پیروز شدند. 10 بازی در مرحله گروهی و 5 بازی در مراحل حذفی که در نهایت حکم به قهرمانی تیمی داد که در سال‌های اخیر همواره در زمره برترین‌های لیگ بوده است.

نقطه آغاز راه تیم فریناز طائرپور، 16 آبان 98 و در جریان دیدار افتتاحیه لیگ در تهران بود که با برتری 114 بر 45 گروه بهمن برابر آویژه صنعت پارسای مشهد همراه شد.

در حقیقت بهمن در این فصل 2 بار توانست به امتیاز 3 رقمی در این بازی برسد که هر 2 بار برابر آویژه صنعت مشهد بود.

متزلزل‌ترین نمایش بهمن نیز برابر پالایش نفت آبادان در مرحله گروهی رقم خورد جایی که آن‌ها در هفته هشتم در آبادان با مقاومت پالایش نفت روبرو شدند و با برتری 60 بر 59 از آبادان جان سالم به در بردند و از رکورد خود محافظت کردند.

رمز موفقیت گروه بهمن را می‌توان در یکدست بودن این تیم جستجو کرد. گروه بهمن ترکیب جذابی از ستارگان را در اختیار داشت اما چه کسی می‌توان منکر شود که در اختیار داشتن یک تیم پرستاره به معنای تضمین قهرمانی نیست.

بهمن برای قهرمانی علاوه بر چهره‌های اثربخش و تعیین کننده از شخصیت هماهنگ تیمی برخوردار بود. اتمسفری بر پایه حمایت و رفاقت که حتی گاهی می‌تواند از یک تیم معمولی، گروهی سلحشور و حماسه ساز بسازد.

صرف نظر از شایستگی‌ها و البته تعصب‌ها، گروه بهمن برای این قهرمانی کاملاً شایسته بود. برای فتح کردن، باید ابتدا باید از داشته‌ها محافظت کنید و سپس به دنبال افزودن باشید. تیمی که شکست نمی‌خورد، درس اول را به خوبی فرا گرفته است. البته که بهمن برای افزودن، به اندازه کافی توان داشت.

این که اگر فینال دوم برگزار می‌شد، شاید فلان می‌شد و شاید اوضاع به یک شکل دیگر پیش می‌رفت، به کار بی ارزش کردن قهرمانی بهمن نمی‌آید. ردای قهرمانی شایسته تیمی است که در 15 بازی متوالی برنده است، در فشار بازی آبادان، سربلند بیرون می‌آید و از جو سنگین گرگان جان سالم به در می‌برد. شایسته بهمن.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46575
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.