17
دغدغه‌های فاطمه سعادتی

کاراته در رکود | زحمت دختران کاراته کا را ببینید

  • کد خبر : 50085
  • 12 مهر 1399 - 15:24
کاراته در رکود | زحمت دختران کاراته کا را ببینید
مدال آور کاراته جوانان آسیا در دوران رکود کاراته به دلیل کرونا نگران آینده کاراته ایران است. در دوران درخشش کاراته زنان ایران در جهان، امید در کاراته در سطح بالایی قرار ندارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتسرسانه دختران قهرمان ایران؛ فاطمه سعادتی کاراته کای اهل کوهدشت لرستان فصل گذشته همراه با دانشگاه آزاد قهرمان سوپرلیگ کاراته بانوان شد اما دغدغه او همانند سایر کاراته کاها، رکود کاراته در وضعیت کرونا است.

او 4 سال قبل پس از کسب مدال طلای جوانان آسیا به قائم شهر رفت تا دوران ورزشی‌اش را زیر نظر فاطمه چالاکی ادامه دهد. زندگی او در مازندران همچنان جریان دارد اما فاطمه سعادتی در سالی که در رده سنی امید آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بود حالا مجبور است با از دست دادن این تورنمنت کنار بیاید.

سعادتی به “آی دبلیو اسپورتس” می‌گوید: به دلیل کرونا قرار نیست مسابقه‌ای برگزار شود و مسابقات قهرمانی آسیا هم لغو شده و کرونا برای کاراته ایران بدترین اتفاقی بود که می‌توانست رخ دهد. کاراته ایران 3 سال است که در مسابقات رده‌های پایه حضور نداشت و امسال هم این غیبت تمدید شد. نتیجه این وضعیت این است که کاراته کاهای جوان بدون تجربه بین المللی در رده سنی خودشان باید به یکباره وارد رده بزرگسالان شوند.

اوضاع برای کاراته کاها خوب پیش نمی‌رود. آن‌ها تمرین مناسبی ندارند و مسابقه‌ای هم در کار نیست. سعادتی در این باره تاکید می‌کند: در آغاز بحران کرونا به صورت آنلاین در منزل و زیر نظر مربی تمرین می‌کردیم و در حال حاضر هم به صورت محدود در سالن یا فضای باز تمرین می‌کنم. تنها داشته ما امید به این است که وضعیت بهتر شود که متاسفانه این امید کمرنگ شده و وضعیت بدتر از قبل است. زندگی ما کاراته است و همه چیز در هم ریخته است.

برگزار نشدن لیگ حداقل از این نظر ضرر زیادی به کاراته کاها نمی‌زند که آن‌ها دستمزد زیادی را از دست نمی‌دهند. به سختی قابل باور است که سقف قرارداد در سوپرلیگ کاراته بانوان 7 میلیون تومان است. موضوعی که پیش‌تر محدثه آقایی هم تیمی فاطمه سعادتی در تیم دانشگاه آزاد از آن خبر داده بود.

سعادتی در این باره عنوان می‌کند: برای رشته‌ای که دختران ما در جهان در جمع برترین‌ها هستند این موضوع ناامید کننده است که دختر کاراته کای ما برای حضور در لیگ دستمزدی از یک میلیون تا نهایتاً 7 میلیون تومان بگیرد که تنها هزینه رفت و آمدش را تأمین می‌کند. فقط در لیگ کاراته است که ملی پوشان به دلیل همین دستمزد پایین حاضر به شرکت در لیگ نمی‌شوند.

کاراته بانوان ایران در پی از دست دادن متوالی فرصت حضور در رویدادهای بین المللی پایه آسیب دیده و شاید نتایج آن در آینده هویدا شود. فاطمه در این باره می‌گوید: من از کسانی که در کاراته ایران تصمیم گیرنده هستم درخواست می‌کنم زحمت دختران کاراته کا را ببینند. کسی که از خانواده و زندگی‌اش برای کاراته زده نباید تنها بماند. او اگر تنها بماند چه انگیزه‌ای برای کاراته کاهای جوان‌تر ایجاد می‌شود؟ ما در جهان حرف برای گفتن داریم اما نباید تنها امروز را ببینیم. کاراته باید همین امروز سرمایه‌هایش را حفظ کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=50085
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.