16

سقف دریافتی دختران تکواندو : 8 میلیون / به تکواندو به چشم شغل نگاه نمی کنند

  • کد خبر : 5287
  • 15 خرداد 1397 - 21:16

موضوع حرفه ای سازی ورزش در بخش زنان یکی از چالش های امروز ورزش کشور در بخش بانوان است و در تکواندو ، گل سرسبد رشته های ورزشی در بخش زنان ، سطح پایین درآمدها سبب شده بازیکنان به تکواندو به چشم شغل نگاه نکنند.

به گزارش IWSports  ؛ کمبود حامیان مالی در رشته های مختلف و لیگ ها در بخش بانوان سبب شده دستمزد ورزشکارانی که حتی در جمع مطرح ترین ها نیز هستند به شدت پایین باشد.

شاید بیشترین دستمزد در میان ورزشکاران زن ایرانی را از باشگاه ها ، فوتسالیست ها و فوتبالیست ها دریافت کنند اما جای رشته های مدال آور و موفق ایران در بین رشته هایی که ورزشکاران آن احساس امنیت نسبی مالی دارند – مثل کاراته ، تکواندو و ووشو – خالی است.

در تکواندو به دلیل مدال های خوشرنگ کسب شده در المپیک ، قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی انتظار می رود شرایط مالی ، قابل توجه تر از آنی باشد که امروز می بینیم اما ورود به شیاپ چانگ ما را از ایده اشتباهمان آگاه می کند. در تکواندو نیز مثل بسیاری از رشته های دیگر ، کمبود حامیان مالی قدرتمند خودنمایی می کند.

مهرو کمرانی سر مربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در این باره می گوید:  در مورد تعدادی از نفرات ملی پوشمان ، یک مشکل خاص داریم و آن این است که زمانی که از اردوی ملی خارج می شود سطح تمرین آن ها به شدت کاهش پیدا می کند. این هم به آن دلیل است که بازیکنان ما هنوز حرفه ای فکر نمی کنند و شاید این تغییر تفکر نیاز به زمان داشته باشد.

سرمربی تیم ملی ادامه می دهد: در مورد پسران این چنین نیست و بازیکن زمانی که از اردو خارج می شود ، تمرین بدنسازی و هوازی خود را دارد. این موضوع شاید به این دلیل باشد که پسرها تفریحات بیشتری دارند. دختر ما زمانی که پایش را از اردو بیرون می گذارد به دنبال این است که زمانی را به تفریح بگذارند و شاید این نگرش ، به این دلیل باشد که تکواندوکاران دختر ما به تکواندو به چشم یک شغل نگاه نمی کنند و درآمدی ندارند.

کمرانی می افزاید: شاید اگر یک تکواندوکار دختر ما بداند که از بازی در لیگ در سطح آمادگی مطلوب ، مثلا 50 میلیون تومان درآمد دارد تمام فکر و ذکرش را روی کار و آمادگی می گذارد.  بازیکن ما که از اردو خارج می شود و نیاز به فیزیوتراپی دارد باید با هزینه خودش ، به فیزیوتراپی بپردازد  و فقط در جریان برگزاری اردو است که این هزینه وجود ندارد.

در لیگ تکواندو بالاترین مبلغ قرارداد 8 میلیون تومان است در حالی که بازیکن معمولی در بخش پسران در رده پایه چیزی در حدود 2 برابر این مبلغ دریافتی دارد البته این برای تیم هایی است که اسپانسر دارند. به همین دلیل است که دختران ما حرفه ای به موضوع نگاه نمی کنند و تکواندو را شغل نمی دانند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.