17
وزنه برداری زنان آسیا در ازبکستان

پایان کار تیم وزنه برداری زنان با رتبه نهم تیمی | فاطمه یوسفی هفتم شد

  • کد خبر : 58983
  • 05 اردیبهشت 1400 - 18:03
پایان کار تیم وزنه برداری زنان با رتبه نهم تیمی | فاطمه یوسفی هفتم شد
پرونده حضور تیم ملی وزنه برداری زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان امروز بسته شد و فاطمه یوسفی آخرین وزنه بردار ایرانی حاضر در این تورنمنت بود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا در بخش زنان امروز در تاشکند ازبکستان پایان یافت و فاطمه یوسفی آخرین نماینده ایران بود.

یوسفی در وزنه ۸۷+ کیلوگرم در حرکت اول یک ضرب نتوانست وزنه ۸۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد اما در تلاش دوم بر این وزنه غلبه کرد و ۸۲ کیلو را با موفقیت بالای سر برد.

وزنه بردار ایرانی در سومین و آخرین تلاش حرکت یک ضرب، وزنه ۸۷ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد و سپس وارد حرکت دو ضرب شد و در اولین حرکت، وزنه ۱۱۰ کیلوگرم را طی دو حرکت بالای سر برد.

دومین تلاش فاطمه یوسفی در دو ضرب برای مهار وزنه ۱۱۹ کیلوگرمی به ثمر ننشست و شکست خورد اما دختر سرسخت وزنه بردار ایران در حرکت سوم ۱۲۱ کیلوگرم را بالای سر برد و با مجموع ۲۰۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد و هفتم شد.

نکته ویژه در مورد فاطمه یوسفی این است که او تا سال 98 ورزشکار مواد پرتابی دوومیدانی بوده و در لیگ دوومیدانی سال 98 برای تیم سپاهان اصفهان در مواد پرتاب وزنه و پرتاب چکش مسابقه داده است

تیم ملی وزنه برداری زنان ایران در پایان مسابقات قهرمانی آسیا در رده نهم قرار گرفت و این رتبه در میان ۱۷ تیم، حاصل حضور ۵ وزنه بردار در ۴ وزن بود. پوک به سامی، الناز به اجلانی، الهام حسینی، فروغ یونسی و فاطمه یوسفی تیم پنج نفره ایران را تشکیل دادند.

چین که قهرمان وزنه برداری زنان آسیا شد ۱۰ وزنه بردار زن را به تاشکند آورده بود و قهرمانی این تیم قابل پیش بینی بود. کره جنوبی و ازبکستان در رده‌های دوم و سوم تیمی قرار گرفتند.

عملکرد دختران وزنه بردار ایران در این مسابقات قابل دفاع و امیدوار کننده بود. ایران به عنوان یک کشور تازه وارد به عرصه وزنه بردار بانوان به طور طبیعی یارای رقابت با کشورهای دارای زیرساخت قاره را ندارد اما فاصله آن با رتبه‌های بالاتر، نجومی نیست.

با برنامه ریزی روشن برای آینده بعید نیست که به زودی بتوانیم جای کشورهایی نظیر هند، ترکمنستان و ژاپن را که در رده بندی تیمی بالاتر از ما قرار گرفته‌اند بگیریم و خود را به جمع ۵ کشور برتر وزنه برداری زنان آسیا نزدیک کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=58983
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.