21
نه زهرا نعمتی نه شیوا شجاع مهر

جام جهانی تیراندازی با کمان در لوزان | شانس المپیک در حوالی صفر

  • کد خبر : 60169
  • 30 اردیبهشت 1400 - 15:24
جام جهانی تیراندازی با کمان در لوزان | شانس المپیک در حوالی صفر
با پایان مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان در لوزان در بخش انفرادی همه نمایندگان کامپوند و ریکرو ایران حذف شدند. به المپیکی بدون کماندار زن ایرانی، بسیار نزدیکیم.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان به عنوان یکی از مراحل سالانه جام جهانی در لوزان سوییس در حال برگزاری است.

دختران کماندار ایران در این مسابقات در قالب ۲ تیم ۴ نفره کامپوند و ریکرو رقابت خود را در بخش انفرادی و همچنین مسابقات میکس به پایان رسانده‌اند.

حاصل این مسابقات برای کمانداران زن ایران در راه کسب سهمیه المپیک توکیو، موفقیت شایان توجهی نبود و به نظر می‌رسد شانس ایران برای حضور زنان کماندار در المپیک توکیو به حداقل رسیده است.

گرچه مسابقات مرحله بعدی جام جهانی در پاریس به منزله آخرین دور انتخابی المپیک است اما واقع بینی می‌گوید که ایران شانس چندانی برای المپیک توکیو ندارد.

در مراحل قبلی مسابقات ریکرو، بهترین عملکرد از آن نیلوفر علیپور بود و به منطق حکم می‌کرد او در لوزان چشم امید ایران باشد اما فدراسیون تیراندازی با کمان در پی اختلاف با کماندار جوان، او را از تیم ملی کنار گذاشت.

در مورد سایر کمانداران، نتایج سوییس نتایجی غیر قابل پیش‌بینی نبود. زهرا نعمتی شانس خود را در پارالمپیک آزمایش می‌کند و حضور او در تیم تیراندازی با کمان نتیجه بخش نبوده است.

در خصوص زهرا نعمتی، رجوع به عملکرد و اتفاقات بازی‌های آسیایی جاکارتا و سپس مسابقات انتخابی بعدی نشان می‌دهد او برای نتیجه گرفتن در ریکرو، آمادگی و سطح فنی لازم را نداشته است.

عملکرد تیم ریکرو

در دور نخست مسابقات حذفی ریکرو، سوگند رحمانی کماندار جوان ایران با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب حریفی از ترکیه شد و از جدول مسابقات کنار رفت.

سوگند رحمانی که نماینده ایران در المپیک جوانان آرژانتین ۲۰۱۸ بود باید اهداف خود را در تورنمنت‌های آینده دنبال کند. مهتا عبداللهی که پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب نماینده اسپانیا شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

شیوا شجاع مهر ، چهره اول لیگ ۹۹ در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۵ برابر نماینده بریتانیا به پیروزی رسید در دور دوم به نماینده مغولستان ۶ بر ۲ باخت و حذف شد.

زهرا نعمتی اما حذفی زودهنگام داشت و در همان دور نخست مسابقات، با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب نماینده کلمبیا شد و از مسابقات کنار رفت.

عملکرد تیم کامپوند

در بخش کامپوند و در دور مقدماتی، ویدا حلیمیان پانزدهم، گیسا بایبوردی بیست و سوم، راحله فارسی بیست و چهارم و آرزو طاهریان سی و سوم شدند.

آرزو طاهریان در دور نخست مسابقات کامپوند با نتیجه ۱۳۸ بر ۱۳۶ مقابل کمانداری از ایتالیا شکست خورد و حذف شد. راحله فارسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم رقابت‌های کامپوند بانوان به مصاف نماینده هلند رفت و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۰ شکست خورد و حذف شد.

گیسا بایبوردی کماندار خوش آتیه و جوان ایران پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کمانداری از ایتالیا پس از تساوی ۱۴۶-۱۴۶ در تیر طلایی شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

ویدا حلیمیان نیز که در دور اول استراحت داشت در دور دوم مسابقات کامپوند ۱۴۶ بر ۱۴۵ مقابل کمانداری از آمریکا شکست خورد و از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند.

ناکامی برابر بنگلادش و اسپانیا در میکس

همچنین در بخش میکس ریکرو، که با حضور یک کماندار مرد و یک کماندار زن از هر تیم برگزار می‌شود مهتا عبداللهی همراه با رضا شبانی ۳ بر ۵ مغلوب بنگلادش شدند و نتوانستند به یک هشتم نهایی برسند.

در بخش میکس کامپوند، ویدا حلیمیان همراه با محمد صالح پالیزبان رودرروی تیم اسپانیا قرار گرفت اما ۱۵۴ بر ۱۵۶ مغلوب شد و در نتیجه راه مرحله یک چهارم نهایی به روی ایران بسته شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. نیلوفر باید برگرده به جایگاه قبلیش .

  2. چرا نمیگید علیپور سر مربی قبلی رو با اسکرین شات هاش چجوری انداخت بیرون.فدراسیون ابروداری میکنه میگه واسه رکورد پایین خط خورده ولی واقعیتو بگید چه تخلف اخلاقی داشته انداختنش بیرون
    ———————-
    فدراسیون تیراندازی با کمان در این باره هیچ توضیحی نداده و به طور کلی، توضیح ندادن به معنای قرار گرفتن در موضع ضعف هست. هر زمان که فدراسیون قصد دفاع داشته باشه ما آماده انعکاس هستیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.