14
با نمایشی حماسی و شگفت‌انگیز در اردن

ناهید کیانی سهمیه حضور در تکواندو المپیک توکیو را کسب کرد

  • کد خبر : 60370
  • 01 خرداد 1400 - 17:35
ناهید کیانی سهمیه حضور در تکواندو المپیک توکیو را کسب کرد
ناهید کیانی تکواندوکار شایسته ایران با نمایشی حماسی و شگفت انگیز در اردن سهمیه حضور در تکواندو المپیک توکیو را کسب کرد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ ناهید کیانی تکواندوکار ملی‌پوش ایران امروز با درخشش در مسابقات انتخابی المپیک توکیو در اردن موفق به کسب جواز حضور در المپیک توکیو شد.

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، ناهید کیانی با بیم و امید کار را آغاز کرد در حالی که مسیر او برای کسب سهمیه دشوار و پرسنگلاخ به نظر می‌رسید اما عزم راسخ او قوی‌تر از هر احتمالی بود.

ناهید در مبارزه اول، به راحتی لا سین ئی از هنگ کنگ را ۱۴ بر صفر شکست داد و قدم به مبارزه‌ای تعیین کننده داشت که حکم سنگ بزرگ پیش پای او در تورنمنت را ایفا می‌کرد.

فاناپا هارنسوجین، تکواندوکار تایلندی و دارنده طلای جهان در سال ۲۰۱۹ حریف قدرتمند پیش روی ناهید بود اما کیانی روز فوق‌العاده‌ای داشت و جنگنده و تسلیم ناپذیر مبارزه کرد.

در راند اول، تلاش دو تکواندوکار، تساوی ۹ بر ۹ بود و در راند دوم ناهید کیانی که لحظه به لحظه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کرد ۱۲ بر ۱۰ برنده شد. ناهید در راند سوم پیروزی را حفظ کرد و ۱۸ بر ۱۶ پیروز شد.

با عبور از سد این حریف مدعی، کار کسب سهمیه برای ناهید کیانی آسان شد. او در نیمه نهایی و در آخرین خط صعود به المپیک، برابر ناتالی حمیدی از اردن قرار گرفت و او را ۴ بر ۲ شکست داد.

بدین ترتیب ناهید کیانی با رسیدن به فینال مسابقات کسب سهمیه در اردن، جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آورد. او آخرین امید تکواندو بانوان ایران بود و خانواده تکواندو را ناامید نکرد.

پس از سارا خوش جمال فکری در المپیک ۲۰۰۸ پکن، سوسن حاجی پور در المپیک ۲۰۱۲ لندن و کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۱۶ ریو، ناهید کیانی چهارمین المپین تکواندو زنان در چهارمین المپیک متوالی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=60370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. احسنت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.