11
در گفت‌وگو با سرمربی پیشین هندبال زنان سپاهان:

فاطمه محمدخانی: دلیل جریمه راضی جانباز عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در باشگاه سپاهان بود

  • کد خبر : 63228
  • 18 تیر 1400 - 12:49
فاطمه محمدخانی: دلیل جریمه راضی جانباز عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در باشگاه سپاهان بود
سرمربی پیشین تیم هندبال زنان سپاهان گفت که راضیه جانباز به دلیل علاقه‌مندی‌اش به پرسپولیس جریمه نشده و علت کسر قرارداد بی اخلاقی بوده است.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ پس از انتشار خبری مبنی بر کسر قرارداد باشگاه سپاهان از راضیه جانباز، بازیکن هندبال این تیم، به دلیل تعلق خاطر به باشگاه پرسپولیس حواشی بسیاری پیرامون این باشگاه ایجاد شد.

پیشکسوتان و سلبریتی‌های بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دادند. باشگاه سپاهان نیز با رد این ادعا سعی در شفاف‌سازی این موضوع داشت و اکنون یکی از افراد پیشین کادر فنی تیم هندبال سپاهان نسبت به این بحث اظهاراتی داشته است.

کسر قرارداد به دلیل عدم رعایت مسائل حرفه‌ای

فاطمه محمد خانی سرمربی فصل پیش هندبال بانوان سپاهان در گفت‌وگویی اختصاصی با آی‌دبلیو اسپورتس اظهار کرد: دلیل اصلی جریمه راضیه جانباز از سوی کمیته انضباطی باشگاه سپاهان ربطی به علاقه‌مندی‌اش به تیم فوتبال پرسپولیس نداشت.

بلکه به دلیل عدم رعایت مسائل اخلاق حرفه‌ای و قوانین باشگاه بود که همین امر باعث جریمه کسر ۳۰ درصد از قرارداد ایشان شد.

در یک باشگاه حرفه‌ای بازیکن بومی و غیر بومی نباید برای ما اولویت باشد بلکه اولویت اصلی اهداف باشگاه است که باشگاه نیز در فصل پیش اولویتی جز قهرمانی در لیگ برتر هندبال بانوان نداشت.

فاطمه محمدخانی سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان

 بازیکنان غیربومی با تجربه‌تر هستند

ما در فصل ۹۹ چون اکثر بازیکنان تیم، جوان و کم تجربه بودند نیاز داشتیم از بازیکنان باتجربه‌ای کنار آن‌ها استفاده کنیم. در اکثر بازی‌ها سعی کردیم چیدمان و ارنج به نحوی باشد که از بازیکنان بومی نیز استفاده شود.

قطعا اگر نگاهی به تیم های خارجی داشته باشیم هیچ‌گاه نمی آیند بازیکنان باتجربه را کنار بگذارند و از بازیکنان کم تجربه در بازی‌های حساس استفاده کنند؛ حتی در تیم های ملی نیز به همین نحو عمل می‌شود.

اصولش این است که بازیکنانی که تازه می‌خواهند کسب تجربه کنند را در کنار بازیکنان با تجربه قرار دهند تا بتوانند از نظر فنی به اهداف مدنظر و به رشد کافی از نظر فنی و تجربی برسند.

ما نیز سعی کردیم بر همین مبنا از بازیکنان غیر بومی استفاده کنیم تا ضمن رسیدن به اهداف اصلی باشگاه، این افراد از نظر فنی و تجربه تاثیر گذار باشند که تا حدود زیادی به همین هدف نیز در فصل ۹۹ رسیدیم.

اولویت باشگاه سپاهان اخلاق‌مداری است

سپاهان باشگاه ریشه‌دار و تأثیرگذاری است که در اکثر رشته‌های ورزشی در بخش بانوان و آقایان به‌صورت حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند و چندین فصل است که در هندبال بانوان نیز با بینش حرفه‌ای خود، بازیکنان خوبی به کشور معرفی کرده است.

این باشگاه با عظمت بر روی اصول اخلاقی پایبند و حساسیت زیادی داشته و دارد؛ پس نباید با هرگونه حاشیه و عدم رعایت اصول اخلاقی به آن خدشه‌ای وارد کرد چرا که همواره اخلاق حرفه‌ای و مبانی اخلاقی در اولویت است.

سپس در اولویت‌های بعدی برای کسب مقام تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند. قطعا همین امر باید ملزم به رعایت اصول و قوانین باشگاه از سوی تمامی کادر فنی و بازیکنان تیم شود.

چند و چون ماجرای کسر قرارداد از راضیه جانباز

یکی از بازیکنان غیر بومی که در طول فصل حاشیه زیادی داشت، راضیه جانباز بود که چندین مرتبه تذکرات شفاهی از طرف بنده و همچنین سرپرست باشگاه به او داده شد.

اما متأسفانه او در صفحه اینیستاگرام‌اش علی رغم تذکرات مکرری که داده شد، بدون در نظر گرفتن تذکرات و قوانین باشگاه و عدم رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای به کمیته انضباطی باشگاه معرفی شدند.

با قاطعیت می‌توان گفت جریمه انضباطی ایشان اصلاً ربطی به بیان علاقه‌مندی‌اش نسبت به تیم فوتبال پرسپولیس نبود بلکه تنها دلیل جریمه و معرفی به کمیته انضباطی همان عدم رعایت مسائل اخلاق حرفه‌ای و رعایت نکردن قوانین باشگاه بوده است که همین امر باعث جریمه کسر ۳۰ درصد از قرارداد ایشان شد.

لزوم احترام به اسم و رسم سپاهان در صفحه شخصی بازیکنان

قاعدتاً هر ورزشکار حرفه‌ای که لباس باشگاهی را بر تن دارد باید قوانین آن باشگاه را رعایت کند. به خصوص اگر در باشگاه بزرگی مثل سپاهان اصفهان که هواداران زیاد و متعصبی هم دارد شاغل باشد.

در تمام دنیا هواداران نقش بسزایی جهت حمایت مادی و معنوی برای باشگاه‌ها محسوب می‌شوند؛ تا جایی که می‌توان گفت هواداران سرمایه اصلی باشگاه هستند.

لذا از خانم راضیه جانباز انتظار می‌رفت به عنوان یک ورزشکار که در بالاترین سطح مسابقات هندبال بانوان کشور بازی کرده‌اند، با رعایت حفظ اصول احترام به لباس و هواداران باشگاه سپاهان عمل کند.

همچنین علاقه شخصی خودش را تا وقتی عکس و نام باشگاه سپاهان در صفحه ایسنتاگرامش وجود دارد، پنهان کند و احترام هواداران باشگاهی که در آن بازی می‌کنند را رعایت کند که متأسفانه با عدم رعایت این نکات اخلاقی از ایشان مواجه شدیم.

بازیکنان و مربیان به تصمیمات فدراسیون احترام بگذارند

بنظرم فدراسیون تصمیم خوبی نسبت به سال‌های پیش گرفت که با دعوت از ۶۰ بازیکن به اردوی تیم ملی در تمامی رده های سنی که در مسابقات لیگ برتر تلاش کرده بودند جهت ارزیابی آن‌ها تست آمادگی گرفته شد.

از تمامی بازیکنان و مربیانی که در این رشته فعالیت حرفه ای دارند انتظار می‌رود به تصمیمات فدراسیون و کادر فنی احترام بگذارند و تنها هدفشان موفقیت تیم ملی در میادین بین‌المللی باشد.

قطعا اگر تیم ملی هندبال بانوان مقامی کسب کند، افتخاری است برای تمام بازیکنان و مربیانی که در این رشته فعالیت دارند. پس باید همه یک صدا حمایت کنند؛ چرا که همه ما یک هدف داریم و آن هم بالا بردن پرچم کشورمان است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63228
  • نویسنده : امیرعلی شفیعی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.