15
نگاهی بر مربی برگزیده لیگ تکواندو بانوان

درباره فاطمه نورملکی | ستاره فتح صدر البرز، یک مربی است

  • کد خبر : 65273
  • 25 مرداد 1400 - 19:20
درباره فاطمه نورملکی | ستاره فتح صدر البرز، یک مربی است
فتح صدر البرز فصل گذشته قهرمان لیگ تکواندو شد. برنامه‌های فنی باشگاه کرجی با حضور یک کهنه کار روی صندلی هدایت این تیم پیش می‌رود: فاطمه نور ملکی.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ لیگ تکواندو با حضور فتح صدر البرز وارد دوران جدیدی شده است. نماینده البرز با فاطمه نورملکی لیگ ۹۹ را فتح کرد.

روز دوم بهمن ۹۹، روزی بود که فاطمه نورملکی، آرام اما با وجودی سراسر شور در سالن تکواندو فدراسیون قدم زد و پرچم تیمش را طوری بالا برد که در تاریخ تکواندو ثبت شود.

برتری ویرانگر ۷ بر یک برابر لوازم خانگی کن، کار حریف را تمام کرد و فتح صدر را به قهرمانی نزدیک‌تر. نورملکی و تیمش جام را بالای سر بردند.

اگر لیگ ۹۹ به دلیل کرونا با این سطح از محدودیت‌ها و تنها با حضور ۵ تیم برگزار نشده بود، سخن گفتن از عصر تازه در تکواندو بانوان قوت بیشتری پیدا می‌کرد.

با این حال، سال‌ها تلاش فاطمه نورملکی چه در دورانی که یک تکواندوکار بود و چه در دوران مربیگری، در یک عصر زمستانی به شادترین لحظه رسید و البته دری به دنیایی که زندگی در آن به عنوان سکان‌دار تیم قهرمان دشوارتر است، گشود.

فاطمه نورملکی کیست؟

در سال‌های دور، نخستین تیم‌های ملی پایه تشکیل شدند و فاطمه نورملکی یکی از اولین‌ها بود که به اردوهای ملی فراخوانده شد.

گرچه او هرگز برای تیم ملی بزرگ‌سالان (در مسابقات رسمی) مسابقه نداد اما یک بازیکن باثبات در مسابقات داخلی بود. یک طلا در مسابقات دهه فجر آورد و ۱۳ سال در مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های مختلف جنگید و با سایپا، جوانه البرز و تنکابن در لیگ مسابقه داد.

سرانجام او در سال ۸۹ به جمع مربیان پیوست و از آن زمان به بعد در لیگ‌های مختلف کشور در بخش پایه از خردسالان تا جوانان شرکت کرد و تیمش را روی سکو برد.

فعالیت در تکواندو پایه، پای او را به لیگ بزرگ‌سالان که تا همین یک سال قبل هم لیگ کوثر خوانده می‌شد باز کرد. با نمایندگان البرز و لرستان، لیگ کوثر را تجربه کرد.

با شکل گیری پروژه گسترده باشگاه فتح صدر البرز در کرج، فاطمه نورملکی به این پروژه پیوست و سرمربی تیمی شد که بخشی از ملی پوشان را به خدمت گرفت و عصری تازه در مدل باشگاه داری در تکواندو بانوان آغاز کرد.

فتح صدر البرز در همان سال اول ورود خود به لیگ در سال ۹۸ قهرمان شد و البته این قهرمانی را به طور مشترک با کن داشت. در سال ۹۹ اما تیم کرجی بدون شریک، جام را بالای سر برد.

نورملکی در هر ۲ سال هدایت تیم قهرمان را بر عهده داشت و به لطف پیروزی درخشان ۷ بر یک بر تیم رقیب، مربی برآر لیگ ۹۹ نیز انتخاب شد.

او در لیگ ۱۴۰۰ نیز این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت. قرن حاضر با تداوم سلطه او و کرجی‌های اورژینال بر لیگ تکواندو بانوان به پایان می‌رسد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.