18

حساب روی 6 مدال دختران قایقران ایران در جاکارتا / حضور نمایشی کانوپولو

  • کد خبر : 6832
  • 23 تیر 1397 - 8:03
حساب روی 6 مدال دختران قایقران ایران در جاکارتا / حضور نمایشی کانوپولو

فرحناز امیر شقاقی نایب رییس فدراسیون قایقرانی می گوید باید روی 6 مدال دختران قایقران ایران در جاکارتا حساب باز کنیم. تیم ملی قایقرانی کانوپولو نیز قرار است حضوری نمایشی در جاکارتا داشته باشد زیرا مدال کانوپولو در جدول محاسبه نمی شود اما حضور ایران ، قهرمان آسیا در جاکارتا برای حضور رسمی کانوپولو در دوره آینده بازی های آسیایی ضروری است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ، تیم های ملی قایقرانی خود را آماده حضوری افتخار آمیز در بازی های آسیایی جاکارتا می کنند و دختران ایران در رویینگ ، آب های آرام و کانوپولو مسافر اندونزی هستند.

فرحناز امیر شقاقی نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگویی با آی دبلیو اسپورتس در مورد اوضاع تیم های ملی و امید به جاکارتا صحبت کرده است:

روی 6 مدال حساب باز کرده ایم

تلاش ما این است که در بازی های آسیایی جاکارتا بتوانیم در آب های آرام یک برنز را به 2 مدال تبدیل کنیم. در 500 متر هم بارقه هایی از امید برای کسب یک مدال نقره توسط هدیه کاظمی داریم. هدیه وضعیت خوبی دارد و اگر این روند فعلی را پیش ببریم احتمال 90 درصد در این بخش نقره را داریم.

در دوره قبل 4 مدال برنز داشتیم و در بازی های آسیایی جاکارتا در رویینگ تک نفره ، دو نفره و 4 نفره انتظار مدال وجود دارد و پیش بینی کسب 4 مدال ، تنها در رویینگ را داریم. در آب های آرام هم توقع 2 مدال هست و فعلا روی 6 مدال حساب باز کرده ایم. در اسلالوم هم شانس برای یک برنز وجود دارد اما باید ببینیم چه شرایطی در مسابقه پیش می آید.

در دوره گذشته هم که در اسلالوم توسط سونیا گماری برنز گرفتیم ، آن مسابقه در اسلالوم آب های آرام بود و با اسلالوم فعلی ما که در آب خروشان است تفاوت داشت و اولین بار است که می خواهیم در این رشته شرکت کنیم.

اعزام کانوپولو و مدالی که در جدول محاسبه نمی شود

در کانوپولو ، گرچه تیم ما اعزام می شود اما مدال آن در جدول مدال ها به حساب نمی آید زیرا کانوپولو به صورت نمایشی وارد بازی های آسیایی می شود و ما به دلیل این که قهرمان آسیا هستیم و فقط یک بار نایب قهرمان شده ایم ، در این رقابت ها حضور داریم.

 ضرورت حضور تیم ما در بازی های آسیایی با وجود این که مدال کانوپولو در جدول محاسبه نمی شود این است که قرار است کانوپولو از دوره بعدی بازی های آسیایی وارد جدول رسمی شود و کمبته المپیک آسیا می خواهد در جاکارتا وضعیت استقبال کشورها از کانوپولو را ارزیابی کند و عدم حضور ما به عنوان قهرمان آسیا به ضرر ماست.

قایقرانی سومین فدراسیون مدال آور است

فدراسیون قایقرانی پس از کشتی و تکواندو پر مدال ترین فدراسیون در زمینه کسب مدال های بین المللی است و بدیهی است که انتظار نگاه خاصی را داشته باشیم از سوی دیگر فدراسیون قایقرانی ، کار 3 فدراسیون را انجام می دهد.

محدودیت در مسافت دریاچه آزادی

قایقرانان ما در میانه تمرین می کنند که مسیری 7 کیلومتری دارد یا دریاچه ابهر 2700 متر است و فقط در دریاچه آزادی محدودیت داریم و مسیر ما یک کیلومتری است. با این حال با توجه به این که تیم رویینگ جوانان ما باید در مسابقات جوانان آسیا در کره جنوبی در مسیری 2 کیلومتری پارو می زد ما تیم را 8 روز زودتر به کره فرستادیم تا در محل مسابقات تمرین کافی داشته باشند.

به هیچ مربی ای نه نگفته ایم

در فدراسیون قایقرانی آقای امینی فوت و فن کار را بلد است، فنی است  و هر مربی ، هر برنامه ای را برای حضور تیم در تورنمنتی خارجی ارائه می دهد ، درک می کند که این برنامه،  مورد نیاز تیم ملی است و مربی نمی خواهد برای تفریح به اروپا برود. همه اردوهای داخلی بلااستثنا موافقت و انجام شده و از اردوهای خارجی از 3 اردوی درخواستی حتما 2 اردو موافقت شده و تلاش کرده ایم نهایت همکاری با مربیانمان را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.