10
یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان

اکسون ۷۲ امرتات ۶۲ | نمایش خوب امرتات در سایه تجربه اکسون

  • کد خبر : 75967
  • 24 دی 1400 - 16:15
اکسون ۷۲ امرتات ۶۲ | نمایش خوب امرتات در سایه تجربه اکسون
در سومین دیدار پلی آف لیگ برتر بسکتبال بانوان، جدال اکسون و امرتات با برتری و تداوم شکست ناپذیری اکسون در این فصل همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان ادامه یافت و در نخستین جدال اکسون و امرتات ، این تیم اکسون بود که پیروز میدان شد.

در این بازی که از ساعت 13 امروز جمعه در سالن شهید کشوری شهرقدس آغاز شد، شاگردان آزاده زمان پور در اکسون حریف خود را شکست دادند.

اکسون که در مرحله مقدماتی همه‌ی دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، با ترکیب شیدا شجاعی، نگین رسولی، فرزانه فروتن فرد، سارا اعتماد و عسل پورحیدری بازی را آغاز کرد.

امرتات نیز با هدایت فرزانه جمامی با ترکیب مریم شیرازی، زهرا عباس نژاد، نگین یزدان پناه، مریم عدالت کار مقدم و زهرا منافی وارد میدان شد.

امرتات در کوارتر اول بازی خوبی را به نمایش گذاشت و توانست 14 بر 13 پیش بیفتد. اما در کوارتر دوم ورق برگشت و شاگردان آزاده زمان پور به بازی برگشتند و این کوارتر را 20 بر 14 پیروز شدند. نیمه اول با برتری 33 بر 28 اکسون به پایان رسید.

کوارتر سوم با برتری قاطع اکسون همراه بود و اختلاف فنی و کیفی دو تیم نمایان شد؛ نتیجه این کوارتر 21 بر 6 و اختلاف 21 امتیازی در پایان کوارتر سوم.

امرتات که چیزی برای از دست دادن نداشت، در کوارتر چهارم به آب و آتش زد تا نتیجه را برگرداند و بازی درخشانی را به نمایش گذاشت. اما حریف تجربه و قدرت بازیکنان اکسون نشد و با وجود برتری 28 بر 18 در این کوارتر، در پایان تسلیم اکسون شد.

به این ترتیب اکسون با برتری 72 بر 62، جدال نخست را برد و یک قدم به نیمه نهایی نزدیک تر شد؛ امرتات نیز که بازی قابل قبولی را مقابل اکسون قدرتمند به نمایش گذشت، محکوم به برد در بازی دوم خواهد بود.

در ترکیب اکسون، سه بازیکن دبل دبل کردند.

نگین رسولی در حدود 35 دقیقه حضور در زمین، با 16 امتیاز، 12 ریباند، 8 پاس منجر به گل، یک توپ ربایی، یک بلاک شات و کارایی 19 موثرترین بازیکن زمین شد و فاصله چندانی تا ثبت تریپل دبل نداشت!

شیدا شجاعی دیگر ملی پوش اکسون، 16 امتیاز، 10 ریباند، 2 پاس منجر به گل، یک توپ ربایی و غزل محسنی 12 امتیاز، 10 ریباند، 2 پاس منجر به گل و یک توپ ربایی در بازی امروز داشتند و نقش موثری در برد تیمشان ایفا کردند.

مریم عدالت کار مقدم موثر بازیکن امرتات بود؛ او 14 امتیاز،8 ریباند، 2 پاس منجر به گل، 3 توپ ربایی و کارایی 15 را به ثبت رساند.

زهرا عباس نژاد 16، نگین یزدان پناه 12 و سروناز احمدی نیز 11 امتیاز برای امرتات کسب کردند.

نکات دیدار اکسون و امرتات

زهرا عباس نژاد با 38 دقیقه و 13 ثانیه در زمین حضور داشت؛ بیش از هر بازیکن دیگری

روز خوب امرتات در شوت سه امتیازی؛ 10پرتاب موفق و 5 برابر اکسون در این  آمار! سروناز احمدی 3 از 5 و موفقیت 60 درصدی.

امرتات اسیر ضدحمله های سریع اکسون؛ 23 امتیاز از ضدحملات برای اکسون در مقابل تنها 2 امتیاز امرتات

کاپیتان سحر نجفی و عسل محسنی غایبین اکسون در بازی امروز بودند.

زهرا عباس نژاد، نگین رسولی و شیدا شجاعی، امتیازآورترین بازیکنان زمین با 16 امتیاز

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=75967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.