5
با برتری بر مولتی کافه مشهد

شیدای کردستان به لیگ برتر بسکتبال بانوان صعود کرد

  • کد خبر : 80657
  • 30 فروردین 1401 - 21:11
شیدای کردستان به لیگ برتر بسکتبال بانوان صعود کرد
تیم بسکتبال شیدایی کردستان با پیروزی بر تیم مولتی کافه مشهد به لیگ برتر بسکتبال بانوان صعود کرد و فینالیست لیگ دسته اول شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تکلیف دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر بسکتبال بانوان 1401 مشخص شد و شیدای کردستان جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد.

پس از این که ذوب آهن اصفهان توانست به لیگ برتر بسکتبال زنان راه یابد، تیم شیدای کردستان در سنندج با غلبه بر مولتی کافه مشهد در نیمه نهایی لیگ دسته اول، این سهمیه را به دست آورد.

تیم شیدا در سومین مسابقه نیمه نهایی به این موفقیت رسید آن هم در شرایطی که در دو رویارویی پیشین دو تیم، یک بار شیدا و یک بار مولتی کافه مشهد پیروز شده بودند.

در مسابقه حساس سوم دو تیم ، شیدای کردستان در یک بازی نفس گیر و شانه به شانه، 65 بر 63 مولتی کافه مشهد را برد و در مسابقه ای که هر دو تیم، شایسته و لایق پیروزی بودند به لیگ برتر راه یافت.

هدایت شیدای کردستان بر عهده سروه ضرغامیان مربی پرتلاش و بازیکن ساز بسکتبال کردستان است. مربی ای که سابقه هدایت تیم بانوان شهر گرگان را نیز در کارنامه دارد.

نماینده بسکتبال غرب در حالی به لیگ برتر رسید که منابع آگاه در کردستان می گویند بستکتبال این استان کماکان با مشکلات مالی مواجه بوده و بقای حامیان مالی در عرصه ورزش، ثبات چندانی ندارد.

بسکتبال کردستان در سال های گذشته معمولا در لیگ برتر حضور داشته اما فقدان حامیان مالی قدرتمند همواره آینده تیم های بسکتبال کردستان را با ابهام مواجه می کند.

پیش از این نیز ذوب آهن با پیروزی در دو دیدار متوالی در رویارویی با خانه بسکتبال نیشابور فینالیست شد و به عنوان اولین تیم به لیگ برتر راه پیدا کرد.

ستاره یزدانی، مهناز عمو، بهاره زارعی،عدالت نوری، منصوره علیخانی، زهرا بختیاری و صنم کوهی به عنوان داور ، قضاوت مسابقات مرحله نیمه نهایی را عهده دار بودند و‌ ژاله جلویزانی هم نماینده فدراسیون بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=80657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.