7
وزنه برداری زنان در راه قونیه

بازگشت پوپک بسامی به صحنه بین المللی

  • کد خبر : 83623
  • 08 مرداد 1401 - 11:10
بازگشت پوپک بسامی به صحنه بین المللی
پوپک بسامی که همچنان عنوان نخستین دختر وزنه بردار ایران در عرصه جهانی را یدک می کشد بار دیگر به صحنه بین المللی باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانتیم ملی وزنه برداری زنان ایران این روزها آماده حضور در بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه می شود.

در میان اعضای تیم ملی زنان حضور چند چهره جوان و باتجربه، حائز توجه است که یکی از این چهره ها، دختر تاریخ ساز ایران، پوپک بسامی است.

پوپک بسامی اولین کسی بود که نام وزنه برداری زنان ایران را بر سر زبان ها انداخت و ذهن ها را برای شنیدن نام های تازه تر مهیا کرد.

روز دوم اردیبهشت سال 1398 بود که پوپک بسامی در مسابقات بزرگسالان آسیا روی تخته رفت و به اولین دختر ایرانی تبدیل شد که در یک مسابقه رسمی بین المللی شرکت کرده است.

دختر اصالتا کردستانی و سابقا بسکتبالیست، در آن مسابقات در رقابت گروه B دسته ۵۵ کیلوگرم با مجموع ۱۴۳ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

بحران جهانی کرونا و سلسله اتفاقات در صحنه وزنه برداری ایران و تیم ملی زنان، پوپک بسامی را از حضور دوباره بر روی تخته دور کرده بود.

غیر از پوپک بسامی از تیم حاضر در رقابت های آسیایی سال 2020، ابریشم ارجمندخواه و سیده الهام حسینی نیز در تیم فعلی شرکت کننده در بازی های کشورهای اسلامی، حضور دارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.