7
برگزاری مراسم قرعه‌کشی و چالش‌های تازه

همه چیز درباره لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۱

  • کد خبر : 84949
  • 10 شهریور 1401 - 20:24
همه چیز درباره لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۱
تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۱ مشخص شدند. شیمیدر و اکسون کناره‌گیری کرده‌اند و ذوب آهن و تیروژ کردستان تیم‌های تازه وارد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۱ به معنای شمارش معکوس برای آغاز فصل جدید برای دختران بسکتبالیست است.

مراسم قرعه‌کشی روز ۹ شهریور در تهران برگزار و مقرر شد ۱۰ تیم در فصل جدید به صورت رفت و برگشت و تک گروه رقابت کنند.

بدین ترتیب، لیگ برتر به روال سابق خود و میزبانی شهرهای مختلف باز می‌گردد و دیگری خبری از رقابت در دو گروه یا روش برگزاری متمرکز در تهران تیست.

این بازگشت، البته برای تیم‌های تهرانی خبر خوشایندی نیست و آن‌ها را به روند بازی در خارج از خانه و البته هزینه‌های بیشتر برای حامیان مالی تیم‌ها باز می‌گرداند.

روز ۲۲ مهر، نخستین روز از لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است و قرار است جمعه هر هفته، روز برگزاری لیگ باشد.
تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال زنان

در میان ۱۰ تیم حاضر در لیگ برتر، اسامی تکراری و آشنای زیادی می‌بینیم و اما تیم‌های شیمیدر و اکسون، دارنده عناوین اول و سوم فصل گذشته از لیگ کناره‌گیری کرده‌اند.

شگفت انگیز است که تیم‌های انتهای جدولی در فصل گذشته همچنان پای کار بسکتبال هستند اما تیم قهرمان لیگ را ترک می‌کند.

انصراف بالانشینان البته اتفاقی تازه نیست. هنوز زخم انصراف مهرام و نامی نو اصفهان و خروج ناگزیر نارسینا روی تن بسکتبال هست.

تیم‌های ذوب آهن اصفهان و تیروژ حیات کردستان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ دسته اول ۱۴۰۰ امسال وارد لیگ برتر شده‌اند.

اسامی تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال زنان بدین شرح است:

۱) شهرداری گرگان ۲) پاز تهران ۳) ذوب آهن اصفهان ۴) گروه بهمن تهران ۵) سپهرداد تهران ۶) تیروژ حیات کردستان ۷) پالایش نفت آبادان ۸) امرتات تهران ۹) ستاد شرکت ملی گاز تهران ۱۰) ای زی بسکتبال تهران

بنا بر اعلام فدراسیون بسکتبال، تیم‌ها باید تا پیش از آغاز دور برگشت، فهرست اسامی بازیکنان ایرانی و تا پیش از برگزاری اولین دور مرحله حذفی، اسامی بازیکنان خارجی خود را کامل کنند.

توان مالی لیگ برتر بسکتبال زنان کاهش یافته است؟

با انصراف شیمیدر و اکسون از تیمداری، بازیکنان 2 تیم قدرتمند فصل گذشته که یکی قهرمان شده و دیگری سوم، تبدیل به بازیکن آزاد خواهند شد.

این بازیکنان باید تیم جدیدی پیدا کنند و طبیعتاً مورد توجه تیم‌های دیگر هستند اما موضوع این است که سایر تیم‌ها تا چه اندازه برای جذب این بازیکنان، بنیه مالی دارند؟

به جز گروه بهمن (نایب قهرمان) و پالایش نفت آبادان (تیم چهارم فصل قبل) که قراردادهای مالی قابل قبولی دارند سایر تیم‌های لیگ برتر از نظر مالی تیم‌های متمولی نیستند.

در این شرایط، جذب بازیکنان دو تیمی که سال گذشته قراردادهای مالی قابل توجهی با بازیکنان خود داشته‌اند، بازیکنان دو تیم انصرافی را در تنگنا قرار می‌دهد.

اغلب آن‌ها حالا گزینه‌های کمتری و محدودتری برای انتخاب تیم جدید دارند که سطح مالی این پیشنهادات با هم تفاوت چشمگیری ندارد و حتی ممکن است برخی بازیکنان را مجبور به عقد قراردادی با رقم کمتر از فصل گذشته کند.

آیا این فهرست نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان است؟

فدراسیون بسکتبال اعلام کرده است که در رقابت‌های این فصل تیمی به دسته یک سقوط نخواهد کرد.

این بدان معناست که اگر در لیگ ۱۴۰۲ تیمی از فصل ۱۴۰۱ از حضور در لیگ برتر انصراف ندهد آنگاه با صعود دو تیم از دسته اول، لیگ برتر ۱۴۰۲ تبدیل به لیگی ۱۲ تیمی خواهد شد.

همچنین فدراسیون بسکتبال اعلام کرده در صورت انصراف تیمی تا قبل از شروع رقابت‌های فصل جدید، از بین تیم‌های واجد شرایط، تیم جدیدی جایگزین خواهد شد.

با این توصیف، احتمال این که لیست ۱۰ تیمی کنونی لیگ برتر بسکتبال زنان ۱۴۰۱ دستخوش تغییر شود وجود دارد و البته مهم‌ترین عامل در وقوع این اتفاق، چیزی نیست جز موضوع حامی مالی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.