7
گفتگو با سرمربی تیم قهرمان لیگ تکواندو زنان

مینا فردی : قهرمانی بیمه تجارت نو آسان به دست نیامد

  • کد خبر : 88611
  • 13 بهمن 1401 - 8:45
مینا فردی : قهرمانی بیمه تجارت نو آسان به دست نیامد
مینا فردی سرمربی تیم تکواندو بیمه تجارت نو پس از قهرمانی در لیگ زنان درباره مسیر این قهرمانی صحبت و لیگ 1401 را لیگی متفاوت قلمداد کرده است.

به گزارش افرا ورزش، پرونده لیگ تکواندو زنان باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم بیمه تجارت نو بسته شد و این تیم در رقابت قهرمانی، گوی سبقت را از لوازم خانگی کن ربود.

این تیم با هدایت مینا فردی از مربیان باسابقه و سازنده تکواندو ایران به قهرمانی دست پیدا کرد. مربی‌ای اصالتاً مازندرانی که این بار با ترکیبی مازنی به موفقیت رسید.

فردی که در پایان لیگ، ارزشمندترین مربی مسابقات نیز انتخاب شد درباره لیگ امسال و قهرمانی با بیمه تجارت نو با افرا ورزش گفتگو کرده است:

قهرمانی بیمه تجارت نو آسان به دست نیامد

لیگ امسال لیگ بسیار پویایی بود، در دور رفت تیم‌ها درخشیدند و خارج از تصور ظاهر شدند. همین طور در دور برگشت، رقابت با حضور تیم‌های برتر هر گروه، شدیدتر و نزدیک‌تر شده بود و به همین دلیل، قهرمانی آسانی را به دست نیاوردیم.

از آنجایی که بازیکنان باکیفیت، ملی پوشان و باتجربه‌ها در تمام تیم‌ها پخش شده بودند به جذابیت بازی‌ها کمک کرد و رقابت نزدیک‌تر و مبارزه واقعی‌تری را به نمایش گذاشت.

نقش هیئت تکواندو مازندران در قهرمانی بیمه تجارت نو

فکر می‌کنم اکثر تیم‌ها شرایط برخورداری از اسپانسر را داشتند، تیم بیمه تجارت نو همان‌طور که از اسمش مشخص است از حامی مالی بیمه تجارت نو برخوردار بود و این حمایت، همه‌جانبه بود.

با توجه به حمایت مالی که ما از طرف بیمه تجارت نو داشتیم آرامش خوبی برای بازیکنان ما برقرار شد.

از تلاش‌های رئیس هیئت تکواندو مازندران آقای نفجم تشکر ویژه دارم که برای تشکیل این تیم زحمات زیادی کشیدند. اکثر بازیکنان ما از مجموع هشت وزن، اغلب مازنی بودند و گهگاه در یک وزن از یک غیربومی استفاده کردیم.

آقای نفجم هم در بخش تشکیل تیم و هم در جریان پیگیری‌هایشان برای جذب اسپانسر زحمت زیادی کشیدند و امیدوارم در بخش مدیریت تکواندو استان مازندران عملکردی همیشه به این شکل داشته باشند.

مشکل تکواندوکاران برای ریکاوری و کاهش وزن

یکی از چالش‌های بزرگی که در این فصل با آن مواجه بودیم زمان‌هایی بود که بازیکنان ما در فصل امتحانات قرار می‌گرفتند و همزمان می‌شد با زمان برگزاری مسابقات لیگ.

ما به‌سختی می‌توانستیم این شرایط را مدیریت کنیم. در کنار این موضوع، مسابقات آزاد کشوری هم هست که بلافاصله چند روز بعد از آن، مسابقات لیگ قرار گرفت که این جریان هم چالش‌برانگیز بود.

اکثر بازیکنان ما یا در شرایط مصدومیت قرار گرفته بودند یا نیاز به ریکاوری داشتند و برای وزن کم کردن با مشکل مواجه شدند. اما در عین حال فکر می‌کنم این چالش‌ها برای همه تیم‌ها یکسان بوده و در یک شرایط برابر مقابل هم قرار می‌گرفتند.

تلاش کردیم؛ بازیکنانمان غیرت کردند و با یک تلاش جمعی از جمله بازیکنان، کادر، حامی مالی و آقای نفجم توانستیم قهرمان این دوره از مسابقات باشیم.

لیگ، هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی بود

جذابیتی که لیگ امسال داشته، غیرقابل‌پیش‌بینی و مدعی بودن همه تیم‌ها خصوصاً در دور برگشت بود که هیجان خاصی را به وجود آورد. چیزی که در فصول گذشته، کمتر دیده می شد.

ما نمی‌توانستیم رقابت در هیچ‌یک از دورهای مسابقات را سبک در نظر بگیریم. همه تیم‌ها مدعی بودند و این موضوع حس خیلی خوبی به همه می‌داد. رقابتی واقعی و سالم‌تر را شاهد بودیم.

خوشحالیم که این قهرمانی را کسب کردیم، فکر می‌کنم تیم بیمه تجارت نو سرسخت، و منسجم و همدل بود و این خصوصیات کمک زیادی به قهرمانی‌مان کرد.

امیدوارم که بتوانیم این قهرمانی را در سال‌های آینده تکرار کتیم. این موفقیت از این جهت شیرین که بعد از ۱۰ سال موفقیت تیم‌های کن و فتح صدر البرز، این اولین بار است تیم دیگر و از استان مازندران قهرمان لیگ شده است.

تمجید از تینا مدانلو

همه تیم‌ها خصوصاً در دور برگشت عالی بودند. هیچ‌یک از تیم‌های مرحله نهایی، تیم کم‌توانی نبودند و تکواندوکاران باانگیزه ای در این لیگ دیدم.

تکواندو زنان ایران کم ستاره ندارد و تفکیک یکی دو نفر از سایرین، چندان منطقی نیست. در عین حال تینا مدانلو در انتهای لیگ از تیم ما به‌عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد و شایستگی این عنوان را داشت.

تینا مدانلو سرمایه آینده است و در لیگ امسال هم اغلب مسابقات خود را با ۲ راند ناک اوت تمام کرد و این بسیار قابل‌تحسین است.

نقش مثبت هادی ساعی در آینده تکواندو

برنامه‌ریزی‌هایی در مسیر برای رسیدن به اهداف خواهیم داشت و این اهداف در راستای کمک به تکواندو زنان ایران است.

با توجه به اینکه آقای ساعی از بطن تکواندو هستند و خودشان قهرمان بودند و اسطوره ما هستند؛ افراد مناسبی را در کنار خودشان همراه کردند و ما هم پای کار هستیم.

برای رسیدن به اهدافمان در هر جایگاه یا موقعیت ورزشی که هستیم بعد از شروع کارمان نیاز به زمان داریم تا بتوانیم بیشتر و بیشتر شرایط را آن‌گونه که باید رقم بزنیم و به همین دلیل، آینده را مثبت می‌بینم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.