7
گفتگو با ستاره باتجربه بسکتبال زنان ایران

مژگان خدادادی؛ از تعهد به ذوب‌آهن تا چشم انداز مربیگری

  • کد خبر : 89173
  • 29 بهمن 1401 - 11:12
مژگان خدادادی؛ از تعهد به ذوب‌آهن تا چشم انداز مربیگری
مژگان خدادادی کاپیتان تیم بسکتبال زنان ذوب‌آهن، انتقال تجربه و القای دید حرفه‌ای به بازیکنان جوان را هدف خود از پیوستن به این تیم می‌داند.

به گزارش افرا ورزش، پرونده لیگ برتر بسکتبال زنان برای مژگان خدادادی و ذوب‌آهن اصفهان با توقف در یک چهارم نهایی بسته شد.

خدادادی پس از جدایی از پالایش نفت آبادان و خداحافظی از تیم ملی، به ذوب‌آهن پیوست تا چالش جدیدی را در سال‌های پایانی حضورش به عنوان بازیکن تجربه کند.

کاپیتان اسبق تیم ملی و فصل اخیر ذوب‌آهن گفتگو مفصلی را با افرا ورزش انجام داده است.

پیوستن به ذوب‌آهن؟ هدفم انتقال تجربه به بازیکنان جوان بود

مژگان خدادادی صحبت‌هایش را با دلایل پیوستن به ذوب‌آهن آغاز کرد و گفت: قطعا هر بازیکنی برای انتخاب تیم برنامه‌هایی دارد و برای من، انتخاب ذوب آهن، مسئله ای فراتر از کسب پیروزی و سکو بود.

او می گوید: در سال‌های اخیر تفکر و نگاهم این بوده که هرآنچه از بسکتبال به دست آورده‌ام را در اختیار بازیکنان جوان و مستعد بگذارم. آشنایی استعدادهای جوان با دنیای ورزش حرفه‌ای انگیزه‌ام بود که فکر می‌کنم رسالتم انجام شده است.

ملی پوش سابق بسکتبال می افزاید: در ذوب‌آهن شرایط خیلی خوبی را برای من فراهم شد. فصل خوبی را در کنار بازیکنان توانمند این تیم داشتم و تجارب ارزشمندی را در کنارشان بدست آوردم.

مژگان خدادادی

غیرت بازیکنان به تیم منجر به کسب نتیجه شد

خدادادی کسب مقام پنجم لیگ با ذوب‌آهن را نتیجه‌ای مطلوب دانست و افزود: برای سال اول حضور ذوب‌آهن در لیگ، نتیجه خیلی خوبی بود گرچه شاید می توانستیم کارهای بزرگتری هم انجام دهیم.

ستاره قزوینی می گوید: در طول فصل نیز عملکرد خوبی داشتیم. متاسفانه با توجه به از دست دادن پدرم و کسالتی که داشتم، از لحاظ جسمی و روحی دچار مشکلات عدیده‌ای شدم. ولی با توجه به تعهدی که به تیم داشتم و انگیزه ای که در بازیکنان ایجاد شده بود، میخواستم تحت هر شرایطی فشارها را کنار بگذارم و کنار بچه‌ها باشم.

او خوشحال است که این تلاش‌ها نتیجه داد و نتایج ذوب آهن در خلال فصل، منجر به دیده‎‌شدن بازیکنان مستعد تیم شد.

حذف از لیگ؟ خودباوری به مرور زمان بدست می‌آید

ستاره باتجربه بسکتبال زنان ایران در خصوص جدال با شهرداری گرگان در پلی‌آف می گوید: در دور رفت و با همین بازیکنان جوان، موفق به شکست تیم‌های مدعی شدیم. شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان را با وجود داشتن مهره‌های زیاد شکست دادیم و شایستگی خود را اثبات کردیم.

خدادادی می افزاید: در پلی آف برابر شهرداری گرگان هم عملکرد خوبی به نمایش گذاشتیم؛ اما برای پیروزی با توجه به جوان بودن تیم، نیاز به اعتماد به نفس و خودباوری بیشتری داشتیم که با گذشت زمان و بازی بیشتر، محقق خواهد شد.

مژگان خدادادی

ذوب‌آهن پرافتخار دوباره زنده شد

مژگان خدادادی با تمجید از بستر ایجاد شده برای بازیکنان می گوید: فکر می‌کنم رسالت من انجام و هرآنچه که روز اول برای پیوستن به گاندوها در نگاهم بود، محقق شد.

به عقیده بازیکن بااخلاق بسکتبال، فضا و بستر مناسبی ایجاد شده تا بازیکنان دیده‌ شوند و نام ذوب‌آهن که باشگاه پرافتخاری، هم در بخش آقایان، و هم در بخش زنان، در بسکتبال است دوباره زنده شد.

توازن لیگ، آینده درخشان تیم ملی را به همراه دارد

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال در خصوص کیفیت لیگ امسال اظهار داشت: سطح کیفی تیم‌ها با توجه به پخش شدن بازیکنان ملی‌پوش در تمام تیم‌ها، بالا رفته بود. توازنی که در تیم‌ها ایجاد شده بود، باعث شد تیمی نسبت به دیگری، برتری فاحشی نداشته باشد.

مژگان معتقد است این توازن و حضور تیم‌های جوان، آینده درخشانی را برای لیگ و تیم ملی به همراه خواهد داشت و فراهم شدن این فضا خوشحال کننده است.

مژگان خدادادی

خدادادی پیش بینی می کند لیگ آینده لیگ باکیفیت تری باشد و ادامه می دهد : امسال تیم‌هایی که توان مالی بیشتری داشتند، با جذب بازیکنان خارجی و تقویت خود توانستند راهی نیمه‌نهایی شوند اما فصل آینده فصل جذابی خواهد بود و بازیکنان جوان امسال، به لیگ آینده ارزش بیشتری می دهند.

مهلا عابدی پدیده لیگ امسال است

خدادادی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکنان را پدیده لیگ می داند به عملکرد درخشان بازیکن جوان گروه بهمن اشاره داشت و افزود: مهلا عابدی با توجه به توانمندی و پتانسیل بالا و شاخصه‌های آماری مناسب، توانست عملکرد خیلی خوبی داشته باشد.

او تاکید می کند ذوب‌اهن و نیکان نیز از تیم‌های جوان لیگ بودند که بازیکنان آینده‌داری را در ترکیب خود داشتند و به نحو مناسبی عملکردشان دیده شد.

مهلا عابدی

همیشه و هرلحظه در خدمت بسکتبال هستم

مژگان خدادادی در خصوص برنامه‌های آینده خود گفت: با توجه به اینکه نفر اول کلاس‌های FIBA Coach Level 1 بودم، از من خواسته شد به عنوان آنالیزور در کنار تیم ملی بسکتبال زنان باشم و تجربه و اتفاق خیلی خوبی بود که توانست فضا و دیدگاه جدیدی را در زندگی به من نشان دهد.

خدادادی عنوان می کند: امیدوارم بتوانم در سال‌های آینده، که به عنوان مربی فعالیت خواهم‌کرد بدرخشم و از این شرایط استفاده بهینه داشته باشم.

او خاطرنشان کرده است: قطعا هدف و برنامه‌های بلندمدتی خواهم داشت؛ همیشه و هرلحظه در خدمت بسکتبال هستم. هرآنچه در توانم است را بی‌منت در خدمت بسکتبال خواهم گداشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.