8
گفتگو با سرمربی تیم بسکتبال نیکان

داستان نیکان از زبان زهرا اسلام‌ زاده | دختران نیک بسکتبال

  • کد خبر : 89361
  • 01 اسفند 1401 - 22:46
داستان نیکان از زبان زهرا اسلام‌ زاده | دختران نیک بسکتبال
لیگ برتر بسکتبال در حوالی پایان است و نیکان، تیم جوان لیگ با زهرا اسلام زاده زیبایی لیگ بود. بهانه‌ای برای این که بسکتبال را دوست بداریم.

به گزارش افرا ورزش،لیگ برتر بسکتبال زنان 1401 یک تیم دوست داشتنی داشت. نیکان یا همان تیم آکادمی ای زی بسکتبال، با ترکیبی جوان و جویای نام جذابیت و انگیزه را به لیگ امسال تزریق کرد.

در پلی‌آف لیگ برتر، نیکان تهران با هدایت زهرا اسلام‌ زاده با پذیرش دو شکست مقابل پالایش نفت آبادان، از رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ برتر باز ماند.

نیکان همراه مهره‌های جوان خود در قامت تیمی شایسته در لیگ امسال حضور یافت. آنها نوید آینده‌ای روشن را به بسکتبال زنان ایران می‌دهند.

زهرا اسلام‌زاده در این خصوص به افرا ورزش گفت: فصل خوبی را گذراندیم. با وجود اینکه شروع خوبی نداشتیم و اولین بازی‌مان را با اختلاف زیادی واگذار کردیم، رفته‌رفته خودمان را پیدا کردیم.

او ادامه داد: در مقاطعی از فصل نوسان زیادی داشتیم اما با گذشت زمان، هماهنگی اعضای تیم افزایش یافت و توانستیم برنامه‌های تاکتیکی خود را به خوبی اجرا کنیم.

زهرا اسلام‌زاده

سرمربی نیکان در خصوص امکانات و شرایط تیمش گفت: موسسه خیریه نیکان، در ابتدا راه باعث شکل‌گیری این تیم شد اما در میانه فصل تیم را به حال خود رها کرد و این اتفاقی تاسف آور بود.

اسلام‌زاده افزود: شرایط به گونه‌ای برای ما پیش رفت که حتی به انصراف از لیگ هم فکر می‌کردیم اما در نهایت تصمیم بر آن شد، خودم و خانم یوسفی مدیر فنی، با هزینه شخصی، تیم را برای ادامه فصل تامین کنیم.

او در ادامه گفت: از نظر امکانات در مضیقه جدی بودیم و حتی پس از بازی با نفت در آبادان، برای برگشت به تهران وسیله نقلیه نداشتیم. تعدادی از اعضا با اتوبوس، برخی با قطار و جداگانه آبادان را ترک کردیم.

لیگ برتر بسکتبال زنان

سرمربی نیکان در مورد ترکیب جوان تیمش اظهار کرد: تیم ما از بازیکنان بسیار جوان و آینده‌داری تشکیل شده بود. هرچه جلوتر می‌رفتیم امید من به آن‌ها بیشتر می شد، به طوری که بازیکنانم در اواخر فصل من را نیز شگفت‌زده کردند.

اسلام‌ زاده ادامه داد: با روحیه و انگیزه بالایی در هر بازی شرکت می‌کردیم. پتانسیل زیادی در این تیم وجود داشت و اگر حمایت و امکاناتی برای این تیم مهیا بود، می‌توانستیم میان ۴ تیم برتر لیگ هم قرار بگیریم.

او در خصوص پلی آف برابر نفت آبادان اظهار کرد: عملکرد درخشانی مقابل نفت نشان دادیم. همگی باور قلبی داشتیم که می‌توانیم پالایش را شکست دهیم. بازی بسیار نزدیکی داشتیم و به عقیده من اگر در اورتایم مقابل نفت پیروز می‌شدیم، در تهران هم می‌توانستیم آن‌ها را ببریم.

سرمربی بسکتبال افزود: مشکلات وسیله نقلیه باعث شد دیر به تهران برگردیم و حتی نفت آبادان سریع‌تر از ما وارد تهران شد. علاوه بر آن، بازیکنان هم بسیار خسته شده بودند.

اسلام‌ زاده در ادامه گفت: بازی برگشت را طوفانی شروع کردیم اما خستگی و شرایط، تمرکز بازیکنان را برهم زده بود و باعث تصمیمات اشتباه زیادی شد. در نهایت نتوانستیم بازی را ببریم اما خوب بازی کردیم.

او در خصوص امکان حضور نیکان در فصل آینده گفت: هیچ چیز مشخص نیست. لیگ بسکتبال زنان سابقه داشته است که حتی قهرمان مسابقات نیز در فصل بعد حاضر نشود. در واقع پیش‌بینی قهرمان لیگ راحت‌تر از پیش‌بینی ادامه تیم‌داری در فصل بعد است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.