6
دور رفت نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان

شکست فاجعه‌بار در شریف | گرگان در یک قدمی فینال

  • کد خبر : 89478
  • 05 اسفند 1401 - 16:44
شکست فاجعه‌بار در شریف | گرگان در یک قدمی فینال
گروه بهمن سرانجام در لیگ بسکتبال زنان شکست خورد و این در بدترین زمان رخ داد. حالا مدعی اصلی قهرمانی یک قدم تا از دست دادن فینال فاصله دارد.

به گزارش افرا ورزش، نخستین رویارویی تیم های گروه بهمن تهران و شهرداری گرگان در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز جمعه 5 اسفند از ساعت 13 در سالن دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد.

از همان ابتدا و در کوارتر اول، اراده گرگان برای پایان دادن به شکست ناپذیری گروه بهمن هویدا بود.  تا نیمه های کوارتر اول بازی یک طرفه بود و گرگان تا امتیاز 10 بر صفر پیش افتاد، اما رفته رفته تیم بهمن خودش را پیدا کرد و وارد جریان بازی شد.

موتور امتیازگیری بهمن با بازیکن جدید خارجی اش، ترزا آزیبایه که هنوز با تیم جدیدش هماهنگ نشده با یک شوت 2 امتیازی به راه افتاد.

در ادامه کوارتر اول ایمانی تیلفورد همچون پری پتی در تیم مردان شهرداری گرگان یک تنه به دل منطقه رنگی زد و 2 امتیاز را بدست آورد.

با یک ضد حمله و توپ ربایی از کیمیا یزدیان طهرانی و ناهیده اسدی نتیجه 16 بر 2 به سود گرگان شد. تیم بهمن در کوارتر اول که غیرقابل پیش بینی بازی می کرد با یک تکنیکال فول برای نگین رسولی توسط لیلا علیمرادی داور بازی جریمه شد و ناهیده اسدی تک پرتاب پنالتی را تبدیل به امتیاز کرد.

حداقل از نتیجه می توان این را پنداشت که گرگان دفاع خوبی را به نمایش گذاشت. کوارتر نخست با یک پرتاب لحظه آخری از ناهیده اسدی با نتیجه 19 بر 4 به پایان رسید.

کوارتر دوم با دو پرتاب برای گرگان آغاز شد که تینا عیساییان هر دو پرتاب را وارد سبد کرد. کیمیا یزدیان طهرانی با یک 3 امتیازی زیبا ابراز وجود کرد و سپس ایمانی تیلفورد با یک لی آپ و بازی تک نفره اقدام خودش را گل کرد.

بهمن در این دقایق بی برنامه، دستپاچه و بی نظم به نظر می رسید و یک تایم استراحت، اجتناب ناپذیر بود. این حس را می شد از فریادهای شهریاری بر سر هم تیمی هایش در بهمن مشاهده کرد که از وضعیت موجود ناراضی بود. دو تیم در پایان نیمه اول 31 بر 12 با پیروز گرگان به رختکن رفتند.

نیمه دوم و کوارتر سوم با یک 3 امتیازی از عیساییان شروع شد که پاسخی سریع از گروه بهمن را در پی داشت، فائزه شهریاری بود که این پاسخ را با یک شوت 3 امتیازی داد.

در ادامه بازی دو طرفه ادامه یافت، اما توپ ربایی های بازیکنان گرگان از جمله ناهیده اسدی منجر به ادامه اختلاف امتیاز گرگان با بهمن شد.

فریناز طائرپور که اصلا از نتیجه و بازی تیم‌ راضی نبود درخواست زمان استراحت کرد؛ اما پس از آن با ادامه بازی یک ضد حمله از تیلفورد و پاس به عیساییان امتیاز 49 را برای گرگان ثبت کرد.

زهرا عدالت کار از گروه بهمن با یک اقدام 2 امتیازی سعی کرد از اختلاف امتیاز دو تیم کم کند، اما توپ ربایی از اسدی پاس به تینا و شوت آزاد 3 امتیازی از ایمانی تیلفورد بود که به امتیازگیری بهمن، پاسخ داد.

دو تیم در شرایطی قدم به کوارتر چهارم گذاشتند که وضعیت نتیجه برای گروه بهمن باورنکردنی و فاجعه بار بود. 52 بر 23 و عقب ماندنی 29 امتیازی از گرگان!

در کوارتر چهارم و پایانی بهمن با درخشش فائزه شهریاری کمی جبران مافات کرد اما برای رهایی از شکست، دیر شده بود. بازی با نتیجه 60 بر 43 به سود گرگان به پایان رسید.

تینا عیساییان که همراه با تیلفورد تمام 40 دقیقه را در میدان بود با 15 امتیاز (حاصل 5 پرتاب موفق 2 امتیازی از مجموع 6 اقدام) و 6 توپ ربایی به همراه 9 ریباند روز درخشانی داشت. تیلفورد 17 امتیاز و 9 ریباند و کیمیا یزدیانی 12 امتیاز کسب کردند.

ناهیده اسدی، جوان تبریزی شهرداری گرگان هم 12 امتیاز کسب کرد و 5 توپ ربایی و 7 ریباند داشت.

نکته مورد توجه در مورد شهرداری گرگان این بود که آنها در این بازی تنها از 7 بازیکن استفاده کردند و ترکیب تیلفورد، اسدی، یزدیان، تئودورا ساریچ و تینا عیساییان در اغلب وقت بازی در میدان بود. زهرا قیس و ساغر آجیلی هر کدام حدود 4 دقیقه به میدان آمدند.

در تیم بهمن، فائزه شهریاری با 15 امتیاز، ارزشمندترین بازیکن تیمش بود گرچه اغلب بازیکنان بهمن روز ناگواری پشت سر گذاشتند.

این بازی بدون تردید بدترین بازی گروه بهمن در فصل جاری و پس از 20 بازی و 20 پیروزی پیاپی بود. بهمن برای فرار از کابوس، یک بازی دیگر فرصت دارد اما کار در گرگان دشوار خواهد بود.

بازی دوم 9 اسفند سه شنبه ساعت 13 در سالن امام خمینی شهر گرگان برگزار خواهد شد، دیداری که قطعا جذاب تر خواهد بود چرا که در حضور هواداران پرشور گرگانی خواهد بود و گروه بهمن هم خواهد آمد تا انتقام این شکست سنگین را بگیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.