3
شوت آیدا کار را یکسره کرد

تیروژ کردستان قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان شد

  • کد خبر : 89992
  • 25 اسفند 1401 - 19:37
تیروژ کردستان قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان شد
 یک شوت دو امتیازی از آیدا گل محمدی در فاصله پنج ثانیه به پایان مسابقه به سبد نشست تا تیروژ کردستان قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان شود.

به گزارش افرا ورزش، لیگ برتر بسکتبال زنان ایران امروز پنج شنبه ۲۵ اسفند با قهرمانی تیروژ کردستان و نایب‌قهرمانی شهرداری گرگان به پایان رسید.

در چهارمین فینال لیگ بسکتبال بانوان، امروز تیم تیروژ کردستان که ۲ بازی از ۳ فینال پیشین را برده بود، در یک بازی دشوار و نزدیک در آخرین ثانیه‌ها برتری را به دست آورد و ۶۵ بر ۶۳ شهرداری گرگان را شکست داد.

بازی تا ۳۸ ثانیه با پایان ۶۳ بر ۶۰ به سود تیروژ در جریان بود که پرتاب سه امتیازی ایمانی تیلفورد وارد سبد شد و نیمکت شهرداری گرگان را منفجر کرد اما این پایان کار نبود.

پنج ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود که زینب غفاری اقدام به پرتاب به سبد گرگان کرد اما این پرتاب ناموفق بود. آیدا گل محمدی جوان بلندقامت تیروژ در یک ریباند توپ را در اختیار گرفت و به سبد شلیک کرد و دو امتیاز این پرتاب، قهرمانی را به اردوی دختران کردستان آورد.

لیگ برتر بسکتبال زنان

گرگان امروز تا آغاز کوارتر چهارم ۵۰ بر ۴۶ پیش بود و اگر این مسابقه را می‌برد دو تیم با دو پیروزی در فینال، راهی رقابت پنجم و آخر برای تعیین قهرمان می‌شدند اما تیروژ در آخرین ثانیه‌ها این فرصت را از گرگان گرفت.

آیدا گل محمدی ستاره این بازی بود. سنتر تیروژ با ۱۹ امتیاز و ۱۴ ریباند، دبل دبل کرد و یک توپ ربایی و دو بلاک شات نیز ثبت کرد.

دیگر دبل دبل بازی توسط ایجوما اوچندو به ثبت رسید. او که به همراه تیلر دیر و زینب غفاری تمام ۴۰ دقیقه را در میدان بود، ۱۶ امتیاز و ۱۲ ریباند داشت و دو اقدام از سه اقدام سه امتیازی‌اش به سبد نشست.

تیلر دیر آمریکایی با ۱۴ امتیاز و ۳ توپ ربایی و کاپیتان پریسا کرمی با ۹ امتیاز، دیگر امتیازآوران تیم تیروژ حیات بودند.

سروه ضرغامیان در این ماراتن حساس جز استفاده زیر دو دقیقه از کیژان شکری و مونس علی پناه، به ترکیب اصلی تیمش در میدان دست نزد و فشار بازی روی کرمی، گل محمدی، تیلر دیر، اوچندو و غفاری بود.

در سوی مقابل، ۲۸ امتیاز از ایمانی تیلفورد روز موفقی برای این بازیکن ساخت اما این برای بازگشت شهرداری گرگان کافی نبود. تیلفورد در این بازی ۱۳ بار اقدام به پرتاب سه امتیازی کرد که ۶ بار آن موفق بود.

تئودورا ساریچ در این بازی ۱۹ امتیاز، ناهیده اسدی ۸، کیمیا یزدیان طهرانی ۵ و تینا عیساییان ۳ امتیاز به دست آوردند.

این برای نخستین بار است که تیمی از استان کردستان قهرمان لیگ برتر بسکتبال زنان می‌شود و شهرداری گرگان نیز برای دومین بار نایب قهرمانی را تجربه می کند.

لیگ برتر بسکتبال زنان

نیکا بیک لیکلی در سومین حضورش در فینال ادوار لیگ برتر بسکتبال، برای سومین بار متوالی شکست خورد و همچنان در حسرت قهرمانی باقی ماند.

گروه بهمن که در سه سال اخیر در فینال حاضر بود در این فصل با رتبه سوم به کار خود پایان داد و پالایش نفت آبادان چهارم شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.