9
از صفر تا نیم‌نگاه به مدال آسیا

رویای هاکی روی یخ چگونه تعبیر شد؟

  • کد خبر : 90257
  • 20 فروردین 1402 - 17:02
رویای هاکی روی یخ چگونه تعبیر شد؟
مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا در حالی در راه است که حضور تیم زنان ایران مهم‌ترین اتفاق این رویداد قاره‌ای به حساب می‌آید.

به گزارش افرا ورزش، آن چه در مورد رشد هاکی روی یخ زنان در ایران مورد توجه است، شتاب اتفاقی است که در ایران برای یک رشته تازه‌وارد رخ داد.

تا سه سال قبل، همه چیز در مورد هاکی روی یخ به یک رویا شبیه بود. یک پیست یخ در تهران در حال ساخت بود، بازیکن، مربی و داوری وجود نداشت، باشگاهی نبود و صحبت از هاکی روی یخ، صحبت از هیچ بود.

با این وجود، اکنون در آستانه حضور تیم ملی زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، مه چیز اعجاب‌آور پیش رفته است و این اتفاقی نیست.

هاکی روی یخ به لطف پایتخت خود، پیست یخ بازار بزرگ ایران که تبدیل به خانه‌ای برای خانواده این رشته شده، حالا در جایگاهی قرار دارد که در اولین حضور خود در صحنه قاره،  مدعی سکو و یک مدال تیمی خوش‌رنگ است.

هاکی روی یخ

گریزی بزنیم به وضعیت مدال‌آوری ورزش زنان در رشته‌های تیمی. ایران جز در کبدی و فوتسال (که هیچ یک المپیکی و در جهان، فراگیر نیستند)، در هیچ رشته تیمی در آسیا مدعی مدال نیست مگر این که اتفاقات غیرمنتظره مثل کرونا، تیم‌های شرق آسیا را از میدان آسیایی به در کند.

به‌عبارت‌دیگر، ورزش ایران شاهد تولد یک تیم قدرتمند زنان است که ظرفیت حضور روی سکوهای آسیایی را دارد. تیمی که مثل فوتبال یک تیم درجه دو اما پرسروصدا نیست و همیشه به جای حرف‌زدن، عمل کرده است.

تیم ملی هاکی زنان، تیمی متشکل از بازیکنان خوب و مربیان توانمند است و از همه مهم‌تر، در خارج از میدان، بهترین‌ها را دارد. تلاش برای رشد فنی، بهبود توانمندی‌های تکنیکی و تاکتیکی و قرار داشتن مدام در شرایط مسابقه حاکی از این است که این تیم، قادر است کارهای بزرگی انجام دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.