6
بزرگترین حامی و مشوق من مادرم بود

زینب نوروزی؛ از دوومیدانی تا درخشش در قایقرانی

  • کد خبر : 91526
  • 11 خرداد 1402 - 9:15
زینب نوروزی؛ از دوومیدانی تا درخشش در قایقرانی
زینب نوروزی یکی از ملی پوشان رویینگ است که آماده نخستین حضور در بازی‌های آسیایی می‌شود. او می‌گوید بزرگ‌ترین نقش در موفقیتش را مادرش داشته.

یگانه عصاری – افرا ورزش : ستاره این روزهای قایقرانی رویینگ ایران است؛ همان زینب نوروزی که عنوان‌دار دومیدانی بود و تعداد مدال‌هایش در حال بیشتر شدن بود اما تصمیمش را برای حضور در قایقرانی گرفت.

دختر زنجانی به قایقرانی آمد و در این رشته هم عنوان‌دار شد. از مدال‌هایش در قهرمانی آسیا تا قهرمانی با تیم دانشگاه آزاد که امسال محقق شد.

زینب حالا امتیازآورترین بازیکن لیگ رویینگ ایران است و این روزها در اردوی تیم ملی برای گرفتن خوش رنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی هانگژو تلاش می‌کند.

گفتگوی « افرا ورزش» با زینب درباره آرزوی راه دور او هم بود.«کسب مدال المپیک»!

چطور شد از دوومیدانی به سمت قایقرانی آمدی؟

زینب نوروزی : سال 96  بعد از سه سال که دوومیدانی کار کردم، تصمیم گرفتم که به قایق‌رانی بیایم. یعنی در یکی از سالن‌های شهرم زنجان می‌دویدم که  مربی استعدادیابی به من گفت تو که قدت بلند است، قایقرانی را هم امتحان کن.

یک هفته بعد انتخابی تیم ملی بود و در دستگاه شبیه سازی قایقرانی (ارگومتر) بدون هیچ تمرین و آموزش و در حالی که فقط یه هفته بودم وارد قایقرانی شده بودم، سوم و به اردو تیم ملی جوانان دعوت شدم.

شش ماه بعد از دعوت به اردو به مسابقات قهرمانی آسیا جوانان اعزام شدم. نفر اول جوانان در کشور بودم، به اردوهای بزرگسالان دعوت شدم و خداراشکر در اردوها ماندگار شدم.

در دوومیدانی هم درخشان و عنوان‌دار بودی. اگر برگردی باز هم قایقرانی را انتخاب می‌کنی؟

زینب نوروزی : اما اگر به عقب برگردم سعی می‌کنم ورزش را انتخاب نکنم!( با خنده) اما قایقرانی را دوست دارم.

چرا تا این اندازه سخت بوده؟

زینب نوروزی : نه سختی آن لذت بخش است اما نمی‌توانم انکار کنم که سختی‌های ورزش زیاد است. البته شاید همه مدال آوردن و لحظات خوشی آن را ببینند اما ما ما دوازده ماه سال را در اردو هستیم چون در استان خودمان شرایط تمرینی نداریم و حتما باید در اردوهای تیم ملی باشیم.

گفته بودی بزرگترین مشوق تو مادرت بود.

زینب نوروزی : بله. مادرم بسیار مرا حمایت کرد. حتی یکبار شرایط برای آنقدر سخت شد که واقعا دلم می‌خواست برگردم. چمدانم را بستم که برگردم ولی مادرم به تهران آمد و با من صحبت کرد.

گفت تو انقدر سختی کشیدی پس بمان. مادر من اولین و بهترین حامی من بود. یکی دیگر از مسائلی که درباره آن گفتم، همین دوری از خانواده است. این مساله از لحاظ روحی کمی سخت است.

شرایط سخت تمرینی، تمرکز روی مدال آورری، دور بودن از خانواده. خانواده من زنجان هستند و خودم در اردوی تهران. اما این سختی‌ها لذت بخش و دوست داشتنی است و ان شاء الله که به اتفاق‌های خوبی مثل مدال هم ختم شود.

از حالا مسابقات خیلی مهمی هم پیش رو دارید. بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات کسب سهمیه المپیک.

زینب نوروزی : بله. بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم و این مسابقات برای من خیلی مهم است. دوست دارم در مسابقات آسیایی واقعا بتوانم بدرخشم و خودم را نشان دهم.

مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس را هم در پیش داریم. این روزها دائما تمرین می‌کنیم و برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم.

پس روی یک مدال آسیایی حساب کنیم؟

زینب نوروزی : ان شاء الله.

بزرگترین آرزو و هدف زینب نوروزی در قایقرانی چیست؟

زینب نوروزی : آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک و مدال طلای المپیک است.

و حرف آخر.

زینب نوروزی : از شما خیلی ممنونم و اگر اجازه بدهید حرف آخرم را به مادرم بگویم برای روزی که مصاحبه من را خواند. من دستبوس مادرم هستم که در هر شرایط سختی که داشتم، حامی من بود و امیدوارم به قدری در این رشته بدرخشم که او به من افتخار کند. من خوشحالم که بزرگترین حامی و مشوق من مادرم است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.