8
ستاره‌ای در آسمان تاریک تکواندو

نقره گرندپری رم در چنگ ناهید کیانی | دومین مدال در کمتر از یک هفته

  • کد خبر : 91693
  • 19 خرداد 1402 - 21:35
نقره گرندپری رم در چنگ ناهید کیانی | دومین مدال در کمتر از یک هفته
ناهید کیانی در ادامه روزهای درخشان خود، این بار موفق به کسب مدال نقره رقابت‌های تکواندو گرندپری رم شد؛ دومین مدال ناهید در کمتر از یک هفته!

به گزارش افرا ورزش، در نخستین روز رقابت‌های تکواندو زنان گرندپری رم، ناهید کیانی به روی شیاپ‌چانگ رفت و در پایان موفق به کسب مدال نقره شد.

رقابت‌های تکواندو زنان گرندپری رم که اولین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال 2023 محسوب می‌شود با رقابت 27 تکواندوکار زن در وزن منهای 57 کیلوگرم آغاز شد. تیم ملی تکواندو زنان کشورمان با 5 نماینده در این مسابقات حضور خواهد داشت.

ناهید کیانی، دختر طلایی تکواندو زنان ایران که چندی پیش مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در باکو را کسب کرده‌بود، در جدال نخست به مصاف فاناپا هارنسوجین، نماینده تایلند و دارنده مدال طلای قرمانی جهان در سال 2019 رفت.

ناهید کیانی

کیانی در این جدال، هر دو راند را با برتری قاطع 12 بر صفر و 12 بر 5 به سود خود خاتمه داد و راهی مرحله بعد شد.

ستاره این روزهای تکواندو ایران در مرحله یک هشتم نهایی، برابر ندا لعرج، نفر چهارم رنکینگ المپیکی از مراکش قرار گرفت.

راند اول این مبارزه با برتری 4 بر 1 نماینده مراکش همراه بود اما در راند دوم این ناهید کیانی بود که به برتری 3 بر 1 رسید تا کار به راند حساس سوم کشیده شود.

در این راند و در ثانیه‌های پایانی، باز هم این ناهید کیانی بود که همچون جدال نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان نتیجه را به سود خود رقم زد تا این جدال سخت نیز با برتری ناهید خاتمه یابد.

ناهید کیانی

چیالینگ لو، نایب قهرمان جهان در سال‌های 2022 و 2023 و دارنده برنز المپیک از چین‌تایپه نیز یارای مقاومت برابر کیانی را نداشت و دیگر قربانی آمادگی بالای تکواندوکار شایسته کشورمان لقب گرفت. پیروزی در هر دو راند این جدال، حکم به صعود ناهید کیانی به نیمه‌نهایی گرندپری رم داد.

دیدار نیمه‌نهایی برابر نماینده کره‌جنوبی در جذاب‌ترین حالت ممکن به پایان رسید؛ شکست در راند اول، پیروزی ناهید در راند دوم و باز هم برتری در ثانیه‌های پایانی راند سوم، ستاره تکواندو ایران را راهی فینال اولین گرندپری سال 2023 کرد.

ناهید کیانی در فینال به مصاف جید جونز تکواندوکار باتجربه و پرافتخار بریتانیایی رفت؛ راند اول با برتری 8 بر 6 جونز همراه بود.

در راند دوم هم کیانی نتیجه را به حریف خود واگذار کرد تا با شکست در فینال، مدال نقره گرندپری رم را کسب کند.

پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان باکو، این دومین مدال ناهید کیانی در کمتر از یک هفته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.