8
از جمعه در ایتالیا محقق می‌شود

حضور ۵ دختر تکواندوکار ایران در گرندپری رم

  • کد خبر : 91656
  • 17 خرداد 1402 - 11:30
حضور ۵ دختر تکواندوکار ایران در گرندپری رم
دختران تکواندوکار ایران در گرندپری رم رقابت خود را آغاز می‌کنند. با حضور ناهید کیانی، قهرمان جهان و در بازگشت ملیکا میرحسینی.

به گزارش افرا ورزش، تنها چند روز پس از پایان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در باکو، برگزاری گرندپری در رم تنور تکواندو در سراسر جهان را داغ نگاه می دارد.

گرندپری، سومین رویداد بزرگ تکواندو پس از المپیک و مسابقات قهرمانی جهان است و از این نظر اهمیت دارد که نقش مهمی در تعیین سهمیه حضور در المپیک تابستانی آینده را خواهد داشت.

در دور جدید گرندپری در رم، از جمعه ۱۹ خرداد به مدت ۳ روز، ۲۵۳ تکواندوکار از ۵۵ کشور رقابت می‌کنند که ایران با ۵ تکواندوکار زن و ۷ تکواندوکار مرد حضور خواهد داشت.

گرندپری تنها در اوزان المپیکی برگزار می‌شود و تکواندوکارانی واجد شرایط حضور در آن هستند که در جمع ۳۲ نفر برتر رنکینگ المپیکی تکواندو جهان باشند.

به همین دلیل است که لیست حضور در گرندپری یک لیست مشخص و بی‌حرف و حدیث است و ایران در بخش زنان ناهید کیانی، ملیکا میرحسینی وکیلی، غزل سلطانی، مبینا نعمت زاده و نرگس میرنوراللهی را در این مسابقات خواهد داشت.

ناهید کیانی کمتر از یک هفته پس از به‌دست‌آوردن مدال طلای جهان در گرندپری مسابقه می‌دهد و حالا فقط به یک هدف فکر می‌کند: کسب سهمیه المپیک برای دومین بار متوالی.

ملیکا میرحسینی وکیلی نیز پس از یک مصدومیت طولانی، برای نخستین بار در یک رقابت بزرگ بین المللی ظاهر می شود. به نظر می رسد رقابت در رم فرصت خوبی برای بازگشت ملیکا به شرایط مسابقه، در فاصله حدود 3 ماه تا بازی های آسیایی هانگژو باشد.

مبینا نعمت زاده، غزل سلطانی و نرگس میرنوراللهی جوانان تیم ایران هستند. سلطانی و میرنوراللهی در مسابقات جهانی باکو نیز حاضر بودند که سلطانی در دور اول و میرنوراللهی در سومین گام، حذف شدند.

همچنین گرندپری رم فرصت دوباره‌ای برای مبینا نعمت زاده ستاره خوش‌آتیه ایران است که بار دیگر توانمندی‌های کمتر شناخته‌شده‌اش را به نمایش بگذارد.

هدایت تیم ملی زنان بر عهده مینو مداح است.  به نفرات برتر گرندپری به ترتیب کسب مدال طلا، نقره و برنز ۶۰، ۳۶ و ۲۱٫۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

برنامه نمایندگان تکواندو زنان در گرندپری رم

جمعه ۱۹ خرداد

ناهید کیانی وزن ۵۷- کیلوگرم

شنبه ۲۰ خرداد

ملیکا میرحسینی و نرگس میرنوراللهی در وزن ۶۷- کیلوگرم

یکشنبه ۲۱ خرداد

مبینا نعمت زاده و غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.