5
کاپ آسیا و حضور با النی کاپوجیانی

چرا انتظارات از تیم ملی بسکتبال زنان بیشتر است؟

  • کد خبر : 92253
  • 30 تیر 1402 - 10:04
چرا انتظارات از تیم ملی بسکتبال زنان بیشتر است؟
تیم ملی بسکتبال زنان در اواسط تابستان باید در کاپ آسیا شرکت کند. انتظارات جدیدی از تیم کاپوجیانی وجود دارد. تیمی که تدارکی قابل توجه برای این رقابت داشته است.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی بسکتبال زنان ایران دهه سوم مرداد امسال در دیویژن B کاپ آسیا به میدان می‌رود. تیمی که مدت‌هاست زیر نظر النی کاپوجیانی یونانی تمرین می‌کند.

وزن نیمکت تیم ملی زنان هم انتظارات را از تیم ملی افزایش می‌دهد گرچه این سؤال همواره وجود داشته که این گروه با چه میزان هماهنگی با هم کار می کنند.

برای مثال، حضور شایسته متشرعی در کنار نیکا بیک لیکلی که از تهران تا گرگان، علامت تعجب دارد یا تحویل جایگاه سرپرستی تیم به فریناز طائرپور – که چطور یک مربی عنوان‌دار لیگ برتر چنین پستی را می‌پذیرد – به خودی خود یک سوژه است.

در جمع اضداد روی نیمکت تیم ملی بسکتبال زنان ایران از یک سو و لیست دعوت‌شدگانی که آن هم تهی از سوژه نبود، حالا ایران آماده یک رقابت جدید می‌شود. رقابتی که آسان نخواهد بود.

در فاصله چند روز پس از موفقیت تیم ملی دختران زیر ۱۶ سال در اردن، اکنون این امید وجود دارد که خودباوری حاصل از این موفقیت به تیم ملی بزرگسالان سرایت کند.

البته که اوضاع در زیر ۱۶ سال و شرایط در بزرگسالان با هم قابل‌قیاس نیست. ایران در بانکوک با مالزی، مغولستان و اندونزی در گروه A قرار گرفته است و رقابت‌ها  در دو گروه برگزار می‌شود.

یک سهمیه در دیویژن B برای صعود به دیویژن A وجود دارد و این یعنی یک مأموریت بسیار دشوار برای تیمی که سوابق روشنی از دوره‌های گذشته ندارد با این حال، آن چه برای یک تیم به‌عنوان یک اولویت اصلی اهمیت دارد امید و اعتمادبه‌نفس است.

انتظارات از تیم النی کاپوجیانی به چند دلیل بالاتر است: ۱) جذب یک مربی کارآمد که در یورو لیگ، مربیگری کرده است ۲) دوران آماده‌سازی طولانی و زمان کافی برای ساختن یک تیم باکیفیت ۳) فرصت انجام بازی‌های تدارکاتی در سفر اردن و سپس حضور در جام ویلیام جونز در چین تایپه

برنامه بازی‌های تیم ملی

یکشنبه ۲۲ مرداد ایران – مالزی ۹ صبح

دوشنبه ۲۳ مرداد ایران – مغولستان ۹ صبح

سه‌شنبه ٢۴ مرداد ایران – اندونزی ۶:۳۰ صبح

تیم‌های حاضر در گروه B

قزاقستان، اردن، تایلند و سریلانکا

کادر فنی تیم ملی بسکتبال زنان

سرمربی : النی کاپوچیانی | مربی : شایسته متشرعی | کمک مربی : نیکا بیک لیکلی | سرپرست : فریناز طائرپور | مشاور فنی : شیوا خرمشاهی | مدیر تیم های ملی : فریده هادوی

بازیکنان کنونی تیم ملی بسکتبال زنان

تینا عیساییان، معصومه اسماعیل زاده، گلشید امیدیان، دلارام وکیلی، فائزه شهریاری، ناهیده اسدی، کیمیا یزدیان طهرانی، آیدا گل‌محمدی، نگین رسولی پور، پریسا کرمی، نسرین فلاح، شیدا شجاعی، آناهیس خداوردیان، سمیه ثابت زاده، مهلا عابدی، زینب غفاری و فرناز خدامرادی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.