7
بسکتبال زنان ایران در آستانه مسابقات کاپ آسیا

نگاه‌ها خیره به تایلند | امیدوار به صعود این بار با النی کاپوجیانی

  • کد خبر : 92806
  • 21 مرداد 1402 - 1:26
نگاه‌ها خیره به تایلند | امیدوار به صعود این بار با النی کاپوجیانی
تیم ملی بسکتبال زنان ایران پس از شرکت در جام ویلیام جونز، برای حضور در دیویژن B کاپ آسیا راهی تایلند شده‌است.

به گزارش افرا ورزش روزهای حساس بسکتبال زنان ایران بالاخره فرا رسید؛ مسابقات بسکتبال زنان دیویژن B کاپ آسیا به‌زودی آغاز خواهد شد و دختران ایران برای تحقق رویای صعود به دسته A آسیا، به مصاف رقبای قدر خود خواهند رفت.

جذب نخستین سرمربی خارجی تاریخ بسکتبال زنان، تدارک 9 دیدار تدارکاتی و اردوهای منظم برای تیم ملی بسکتبال زنان، نشان از عزم جزم بسکتبال ایران برای صعود به دیویژن A آسیا است.

سروقامتان بسکتبال ایران، برای اولین بار در جام ویلیام جونز شرکت کردند؛ پنج بازی و پنج شکست، و البته امید، رهآورد سفر شاگردان النی کاپوجیانی به تایپه بود.

بازی اول برابر نماینده کره‌جنوبی را فاکتور بگیریم، دختران ایران نمایشی در خور تحسین را برابر قدرت‌های آسیا به نمایش گذاشتند؛ اگرچه هنوز راه درازی تا رسیدن به سطح تیم‌های بزرگ بسکتبال آسیا داریم، اما شکست‌های نزدیک، نشان از پیشرفت و تبلور امید به آینده است.

گاه غفلت در شروع بازی، گاه اشتباهات فردی که صدای النی را هم در می‌آورد، و گاه کم‌تجربگی و البته ضعف در حمله، پیروزی را به شکست تبدیل می‌کرد. شکست‌های تلخی که امید داریم در بانکوک به پیروزی‌های شیرین تبدیل شوند

به هر حال، نخستین حضور بسکتبال زنان ایران در جام ویلیام جونز، کلید واژه امید را برچسب تیم ملی مدل 2023 کرد.

امید به تکرار درخشش دختر شماره 19 ایران، نگین رسولی‌پور؛ ستاره تیم ملی مدل النی، در اوج آمادگی، برابر رقبا یکه‌تازی می‌کرد. نسخه بدون نوسان و همیشه درخشان او، یکی از مهم‌ترین مهره‌های کاپوجیانی در تایلند خواهد بود.

ترس از تکرار کولاک سه امتیازی‌های دلارام وکیلی برابر چین‌تایپه، برای رقبای ایران در دیویژن B، ملموس‌تر از همیشه است. شوت‌زن قهار ایران در اوج تجربه، عصای دست کادرفنی در لحظات حساس خواهد بود. اگر روز مسابقه، روز خوب وکیلی باشد، روز پیروزی ایران نیز خواهد بود.

النی کاپوجیانی

سریال نمایش‌های تاثیرگذار فائزه شهریاری از لیگ برتر بسکتبال تا تیم ملی ادامه دارد؛ شهریاری کیفیت بالای خود را حفظ کرده‌است و نقش مهمی در تاکتیک‌های تیم ملی برای غلبه بر رقبا دارد؛ سرعت او، در غیاب شادی عبدالوند، مطمئنا راه‌گشای ایران در لحظات مهم است.

امید بعدی را خود سرمربی به جامعه بسکتبال هدیه داد؛ برخلاف گذشته، ترکیب نهایی تا روز آخر مشخص نشد؛ دعوت از بازیکنان جوان نیز صرفا نمایش جوان‌گرایی نبود. مهلا عابدی، فرناز خدامرادی و زینب غفاری، بنزین سبز بسکتبال زنان ایران هستند؛ چه در آینده و چه در هفته آینده!

عملکرد خوب در تمرینات و دیدارهای تدارکاتی مربی یونانی تیم ملی را مجاب به استفاده از ستاره‌های آینده بسکتبال ایران کرد. بانکوک و دیویژن B، بهترین فرصت برای اثبات توانایی‌ها آن‌ها است تا جواب اعتماد النی را به خوبی بدهند.

ادنا (شما بخوانید تینا) عیساییان، کاپیتان مملو از انگیزه و البته سرشار از تجربه ایران در مسابقات دیویژن B آسیا خواهد بود؛ همانند دلارام وکیلی، آرامش جوان‌ترها و کمک در حساس‌ترین اوقات، آنچه خواهد بود که النی از سنتر پا به سن گذاشته ایران در تایلند می‌خواهد.

آیدا گل‌محمدی، شیدا شجاعی، معصومه اسماعیل‌زاده، کیمیا یزدیان تهرانی و ناهیده اسدی، دیگر ستارگان کاپوجیانی، سرمربی با دانش و دیسیپلین ایران، در راه مسابقات دیویژن B کاپ آسیا هستند. هر کدام کوهی از انگیزه و برای فتح کاپ آسیا، تا پای جان برای ایران، خواهند جنگید.

کولاک در تایلند، صعود ستاره‌های ایران به دیویژن A؛ این تیتری است که کاش در روزهای آینده روی خروجی افراورزش ببینیم. به انتظار می‌نشینیم تا آن روز برسد و با افتخار بازهم از دختران سرزمین کهن، ایران، بنویسیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.